20 Mayıs 2013 Pazartesi

Misafir Minnaklar:)

Bu üç minik can, bahçenin kadrolu kedilerinden Maskeli'nin yavruları. Maskeli'yi burada paylaşmıştım.
Maskeli de henüz minik bir kedi olmasına rağmen hamile kalmıştı ve dört gün kadar önce doğurmuş. Düne kadar yavruları görememiştik. Ben karnının küçülmesinden doğurduğunu anlamıştım. Dün aldığımız habere göre yan komşumuzun bahçesinde ikisi ölmüş:( üçü hayatta yavru kediler bulduklarını ve annesinin de onlara bakmadığını öğrendik. Fazıl'la yine de hemen müdahele etmek istemedik, belki Maskeli arada gelip, emziriyordur diye. Ancak dün ve bu sabah sürekli kontrol ettik ve fark ettik ki gerçekten yavrularını terk etmiş ve bakmıyor:( Oysa sürekli bizim bahçeye geliyor, yemek yiyor, arada uzanıp uyuyor. 
Yavruları kaptığımız gibi veterinere gittik. Veteriner tek tek minnakları kontrol etti ve tavsiyeler alıp eve döndük. Gold Active Cat Milk ve biberon aldık. Gece için de iki tane sıcak su torbası aldık.
İlk kez bu kadar küçük kedilere bakacağız. İnşallah sağlıkla büyürler.
İki, iki buçuk saat arayla besliyoruz, çişlerini yaptırıyoruz. Güzelce bir kutu hazırladık, içine havlular koyduk. Az önce sıcak su torbalarını da ekledik. İki haftalık olana kadar iki saatte bir beslenmeleri gerekiyormuş. Artık gece saati kuracağız:)
Sarı kafa olan çok çok hareketli, maşallah. Hem hareketli hem de çenesi hiç durmuyor:) Gerçi bazen hepsi bir başlıyor, vik vik viiik:) Koro halinde:)
Onların olduğu odanın kapısına arada bizim kediler gidip içeride ne oluyor diye bakınıyorlar:)


Mırkk mırkkk ^-^

21 yorum:

  1. Güle güle büyütün minnakları :) Gece maması içinde saat kurmanıza gerek yok aslında minnaklar acıkınca yeri göğü inletiyorlar.Birkaç sene önce annesi araba altında kalmış 3 minnak misafirimiz olmuştu.Hem zevkli ama bir o kadar zordu bakımları.Şimdiden kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  2. ahhh canım kolay gelsin çok zor bir iş bilirim.benim başıma da 4 tane annesiz kaldı.benimkilerin biberon faslı çok şükür bitti bu hafta.artık onlarda istemiyor.yaş mama,tavuk ciğeri,tavuk ve yavru kuru mamasına geçtik.Allah razı olsun sizden.ama şunu söyleyeyim bir müddet sonra seni annesi sanacak ve gözlerinin içine öyle bakacakki için eriyecek:)))

    YanıtlaSil
  3. Bak sen şu maskelinin yaptığına, bebeklerini bırakıp orada burada geziyor demek.Kendisi küçük olduğundan henüz anneliği pek yaşamak istemedi sanırım:) Onlar doğursun biz bakalım.:) Minnaklar harikalar, ilgi ve sevgi ile top gibi olurlar bir hafta sonra.. Siyah beyaz annesinin kopyası gibi:) Allah kolaylık versin..

    YanıtlaSil
  4. Ay çok ufaklar bunlar. Allah sizden razı olsun.

    YanıtlaSil
  5. Vallahi Maşallah Ayşım ne kadar büyük bir sevaba giriyorsunuz biliyor musun..
    Bu 3 küçük cana hayat vermek elbette Allah'ın izniyle ne mükemmel birşey..
    Ben emekli olduktan bu yana kendi cicişlerimden başka hayvanlarla ilgilenemez oldum. Onun sıkıntısı içindeyim inanır mısın..
    Birçok çeşitli planlarım var bakalım biraz daha bu boşluğun tadını çıkarayım..:))
    Allah senin ve eşinin de bu üstün özverisini görsün kabul ve makbul etsin arkadaşım.. Ne büyük bir güzellik bu böyle...

    YanıtlaSil
  6. Canlarım beniim, mutlu bir ömürleri olsun inşallah, şansları açık olsun:)

    YanıtlaSil
  7. Biz de 2 tane minik yavru bulmuştuk böyle çatıda. Onların anneleri hiç görünmedi. Malesef biz yaşatamadık. Hayatımda ilk kez bir kediyi elime almıştım, gün içinde ben beslemek durumundaydın çünkü....Umarım bu minikler sağlıklı büyürler.

    YanıtlaSil
  8. ay canım ya kıyamam. yavru kedi bakmak zordur. Allah yardımcın olsun cnm.

    YanıtlaSil
  9. Annesine benzeyen, siyah-beyaz olanı sabah karşı kaybettik maalesef:((( Siyah olan da yaşama çok zor tutunuyor. Çok moralimiz bozuldu. Ne yapacağımız şaşırdık. Sıcak su torbaları çok kötü plastik koku yayıyor. Ne yapmalıyız? Battaniye sardık kutuya. Ne yazacağımı da bilemiyorum. Ne olur dua edin yaşama tutunsunlar.
    Yorumlarınız için hepinize ayrıca çok çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  10. Daha önce de söylediğim gibi "Allah yardımcınız olsun!" Ben de yıllar önce böyle iki yavruya bakmıştım. O kadar ki yanımda okula götürüp Öğretmenler odasına koymuştum her teneffüste damlalıkla beslemiştim. O zamanlar böyle hazır mamalar falan yoktu,sulu süt veriyordum. Biri büyüdü kocaman oldu ama diğeri yaşamadı maalesef. Çok zor ne olur moralinizi bozmayın,sonuçta siz elinizden geleni yapıyorsunuz. Doğa Ananın vardır bir bildiği.
    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  11. ay çok üzüldüm ,canlarım benim ,birini kaybetmişsiniz yüce yaradanım inşallah ikisi iyi olur.
    Ayşım'cım elinizden geleni yaptığınıza eminim ,çok küçükler bakımı çok zor, onlarda inşallah mücadele ederler yaşama sıkı sıkı sarılırlar .Bizlerde dua edelim yapacak bir şeyimiz yok
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  12. Desteğiniz için çok çok teşekkür ederim. Siyah olanı da birkaç saat önce kaybettik:(( Moralimiz çok bozuldu. Oysa kaybetmeden önceki mama saatinde mama yemişti, çişini de etmişti.
    Sadece sarı kafa kaldı. İnşallah Allah'ın (c.c.) izniyle o yaşama tutunur. Dua edin lütfen...

    YanıtlaSil
  13. Çok tatlılar minnoşlarrrr yerim sizi

    YanıtlaSil
  14. 2 sini kaybetmenize üzüldüm. Umarım sarı yaşar ve emekleriniz boşa çıkmaz.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Gerçekten çok büyük bir iyilik yapıyorsunuz umarım emeklerinizin karşılığını alır büyütebilirsiniz...Ben yıllardır kedi besliyorum ama kendi kedilerimiz yavrularına hep kendileri baktıkları için problem yaşamadık hiç...Birkaç yıl önce annesi tarafından apartmanın bahçesine terkedilmiş iki miniğe baktık biz de komşularla...Çok uğraştık ama yaşatamadık...Bir kere anne sütü bütün canlılarda en önemli ihtiyaç...İnek sütü de mamalarda yeterli olmuyor maalesef...Ya kabız oluyorlar ya ishal sürekli problem yaratıyor gelişmeleri de yeterli olmuyor...Sıcak su torbasından ziyade biz küçük pet şişelere pamuk yün yapıştırıp sürekli ılık suyunu tazeleyerek (sıcak değil yalnız ılık) kutularına bırakıyorduk...İdrarlarını sizin yaptırmanız gerekiyor...Allah kolaylıklar versin miniklere de uzun ömür...

    YanıtlaSil
  16. Anneri terkedip gittimi maalesef yaşama şansları çok azalıyor canım ya :( inan çok üzüldüm :(
    İnşallah hiç değilse sarı olan yaşasın :(

    YanıtlaSil
  17. Sarı kafa nasıl?Bir şey olmadı inşallah.

    YanıtlaSil
  18. Sizin gibi insanlarla karşılaşmaları ne güzel. İki miniği kaybetmenize çok üzüldüm. İnşallah sarı bir an önce gücüne kuvvetine kavuşur.

    YanıtlaSil
  19. Allah (c.c.) hepinizden razı olsun. Bu gece moralimiz çok bozuk. Sarı kafa bugün yemek yemeyi kesti. Gece 22.00'de veterinere götürdük, göbek bağından enfeksiyon kapmış ve bir bacağında ödem oluşmuş:( Veteriner yapılabilecekleri yaptı ve sabaha kadar mücadele etmesini bekliyoruz. İnşallah atlatır ve evimizin 4. kedisi olarak uzun yıllar bizimle yaşar. Yarın tekrar veteriner görecek. Duaya ihtiyacımız var...

    YanıtlaSil
  20. inşallah yaşar canım.diğerlerine çok üzüldüm inan..

    YanıtlaSil
  21. Maalesef hiçbiri yaşama tutunamadı:(
    Sarı kafaya çok bağlanmıştık. Bizimle uzun yıllar yaşayacağına inandırmıştık kendimizi.
    Ama olmadı:(

    YanıtlaSil