16 Mart 2017 Perşembe

Bir Köpeğin Araştırmaları - Franz Kafka

Büyük bir hevesle başladığım bir kitap daha ne kadar sinir harbi içinde okunurdu bilemiyorum. Aman siz siz olun Alter Yayınları'ndan basılmış 'Bir Köpeğin Araştırmaları' kitabını alırken iki kez düşünün. Niye mi? Çünkü 62 sayfalık kitabın neredeyse yazım-basım yanlışı olmayan sayfası yok. Arada bir iki sayfa sorunsuz çıkarsa oturup sevinin. Kitabın toplamı 104 sayfa. 62 sayfanın sonrasında Almancası eklenmiş.
Blogumu takip edenler Franz Kafka'yı ne kadar sevdiğimi bilir. Bu kitabı alırken de büyük bir heyecanla almıştım. Kapak tasarımını da hoş bulmuş ve okurken bunca hatayla okuma zevkimin baltalanacağını hiç düşünmemiştim.
Bence okurların hakkını koruyan bir kurum olmalı. Yayınevlerine uyarı yapacak, belki gerektiğinde yaptırım uygulayacak... Sonuçta ben bir okur olarak, tüketici olarak bu kitaba-ürüne para veriyorum. Ve hoşgörü sınırlarını aşan hatalarla dolu bir kitabım oluyor. Zamanım hatalarla dolu bir kitap için harcanmış oluyor. Anlayamadığım hiç mi kontrol etmeden piyasa sürmüşler. Açıkçası ben olsam bunca hata barındıran bir kitabın yayınevimin ismini karalayacağını düşünür ve toplatırdım.
Aşağıda hataları paylaşacağım. Ne demek istediğimi görünce anlayacaksınız.


Franz Kafka paylaşımlarım için:
Hayvan Öyküleri * Franz KAFKA

Açlık Sanatçısı - Franz Kafka



Kafka üzerinden yazılmış okuduğum kitaplar:

Franz Kafka'nın Dönüşümleri - Claude Thiebaut


BİR KÖPEĞİN ARAŞTIRMALARI
 Yazarı: Franz KAFKA
Orijinal Adı: Forschungen eines Hundes, 1920
Türü: Roman
Yayın Hakları: Alter Yayınları
-    2014 (2000 adet)
Kapak Tasarımı: Özlem Şentürklü
Çeviri: Hasan İlhan
-   104 sayfa


 Kitaptan Alıntılar;

        * Açlığın verdiği duygu diğer bütün duyguları siler.

        * Ben bütün köpekleri böylece bir amaç etrafında bir araya toplamaya zorlamak istiyorum, biz hep birlikte ısırmaya hazır olduğumuzda kemikler baskıya kırılacaktır.

        * Her şeyden önce, 'Dünyanın bize sunduğu yiyecek nerede üretiliyor?' sorusuna cevap bulmaya çalışmıştım.

        * Çok acıkmıştım... o zamana kadar yaşamını uykuyla geçirmiş ben sanki oruca uyanmış gibiydim. Artık bir daha yemek yiyemeyeceğimi düşünüyordum ama bunca gürültü arasında ayağa kalkıp, en azında bu gürültülü dünyayı susturmak için yemeliydim. ... Aslında en büyük gürültü karnımdan geliyordu. (Açlık Sanatçısı'nı anımsattı bana.)


  
- Yazım-Basım Hataları-

        * Sf/ 3
         ... olabildiğincee...

         ... söylemeliyim;yaşadığım...

        * Sf/ 4
         ... son derece menun olduğum bu halime...

         ... yaparakve...

         Biz köpeklerden dışında bu dünyada sayısız başka yaratık vardır Çoğu ...

        * Sf/ 5
         Tamamen ilgizi görünürüm.
                        
         ... değişiklikler nedeniye...
        
         Bizi bir birimize...

        * Sf/ 6
         Sizin hiç te...

         ... bizi birimize...

         ... mutluluğunu tattıüı...

        * Sf/ 7
         ... ferdi olduüum...
         ... çocuksu hayellerdi...
        
         Ynılmış ta olabilirsiniz... h,ç...

         Burnuma beni sersemletecek derecede kokuluydu.

        * Sf/ 8
         ... çevrelemiş te ...
        
         ... anlıyabileceği...
        
         ... kendi araklarında konuşmuyor...
        
         sanki bütyük bir büyü...

         hareketsiz bie şekilde...

         müzikti Sanki...

        * Sf/ 9
         ... şaşırtmış ta olsa...

         benim gibi birar köpektiler...

         ... farklı değilleri...

         Ogüne... müzük beni öylesine etkilemiştiki...

        * Sf/ 10
         ... aynı nareketleri yaparken...
        
         ... sormak isteiyordum.

         ... yanılıyordum Ben...

         ... fırlattıldım.    

         ... beni müzüğün şiddetinden...

         ... anlıyabileceğim...

        * Sf/ 11
         ... tamamen kayırsız kalıyorlardı.

         ... köpek olamazler.

         Benimn...

        * Sf/ 12
         ... ama yasa onları da bağlıyorlardı.

         ... çirkin bir şey paıyorlardı: ... arka ayakları üzerinde yürüyorları.

         YoksaDünya...

        * Sf/ 13
         ... daha iyi algılıordum...
        
         ... müziğin etkisiyyle...

         Böyle düşündüüm...
        
         Düşünün'...

         ... söyeyemeyecektim.

        * Sf/ 14
         ... yorumuda yapılabilirr.

         ... diğerlerininde...

         ... cevap vermyee...
        
         ... müzüğe...

        * Sf/ 16
         ... kimbilir.

         ... hissttiğim...

        * Sf/ 17
         ... besin kaynaklarımızn...
        
         ... bu.O...

         ... bulabilirz...

        * Sf/ 18
         Anlıyanların...

        * Sf/ 19
         ... anlıyamıyorum.

         ... her hangi...

         ... benim sorularından...

        * Sf/ 20
         ... sabırsızduruşum...

         ... döndermek mi isterler.

         ... anlıyabilirdim.

        * Sf/ 21
         ... dunyayla...

         ... köpeğn...

        * Sf/ 22
         ... her ey birden duru...

         Onların bu sessiz duruşunu yaşamı zehirlediğini...

        * Sf/ 23
         ... gösteriyor.Hem...
        
         ... ha bire soruyorum...

         ... aynı etten ve aynı kemilen...

        * Sf/ 25
         ... pğeşinden...

        * Sf/ 27
         Buna Verebileceğim...

        * Sf/ 29
         ... heryeri...

        * Sf/ 30
         ... bir ölçüdede...
        
         ... anlıyabikirsiniz.

        * Sf/ 31
         ... değilsenizz...
        
         NE kazanabilirsiniz ki?

         ... bir takım anlamsızlıklara göz yummak ta...
                  
         fAşırılığın...

        * Sf/ 33
         ... dünyaları . İnsan...

         ... yardım akabilmeri...

        * Sf/ 34
         ... soru aorarken sizden daha şakındırlar.

        * Sf/ 36
         ... soğüyacağım.

         Onunla konuştuğumuzzda genellkikle...

        * Sf/ 37
         ...bilginin ilerlemasine...

         ... geçiriyorr...

         ... olümle...

        * Sf/ 38
         ... yalnızz başarabilme şansları bizimkinden fazlayddı.

         ... amabizden...

         ... buı...

         ... dilinin uçundaydı...
        
         ... unutulmuşuktur.

         ... bininci defa unutuluşudur. Bu binici unutuş...

        * Sf/ 39
         ... lanetliyebilir?

         ... olime koşuşun...

         ... akılarının ucundan bile...

         ... öngürüler...

        * Sf/ 40
         Arada sıradabirisi...

         ... ne diye konuşup durlım...

        * Sf/ 41
         ... cevapalabiirdim...

         ... farkılı bir yere...

         ... laf ebeliği yapan gevezeler arkadaşlar...

        * Sf/ 42
         Kimsanin...

         ... en azındaaan...
        
         ... kısacık zamanı tamamen araştırmalarımı ayırmak ve çalışmalarımı geliştirmek zorundaydım.

        * Sf/ 43
         Büyük bir başarıdı bu.

        * Sf/ 44
         ... toprağı ' kazmak...

        * Sf/ 45
         ... özgürlük tanıyor yanı bu durumda bilime...

        * Sf/ 49
         ... burada çaıların arasına girip...

        * Sf/ 50
         Basınç faazlalaşınca...

         ... zman zaman...

         ... ağirbaşlılığı...

        * Sf/ 51
         ... anlıyamıyordum.

         ... hakkediyordum.

         ... ağırlaştıkçakurduğum...

        * Sf/ 52
         ... başlıyabilirim.

        * Sf/ 53
         ... birr...

         ... kafam karmakarışık olmu...

        * Sf/ 55
         ... anlıyabilmek...

         ... çıldırmışdı.

         ... bnları...

        * Sf/ 56
         ... son derece cönemli bir an yaşıyordum.

        * Sf/ 57
         ... vermış...
        
         ... oınun...

        * Sf/ 59
         ... müzük...

        * Sf/ 60
         ... her hangi...

        * Sf/ 62
         ... cevaplıyamam.

         ... eksikliklerimde...

         ... iç güdü...

         ... görülmüşve...

                                               Mart 2017


Defterimden...


Köpekli kitaplar videoma göz atmak isterseniz buradan ulaşabilirsiniz.


2 yorum:

  1. Gerçekten ne kadar da rahatsız edici insan kendini düzeltmeye son o hatayı düzelmiş haliyle baştan okumaya haliyle anlamı yakalama çabasına giriyor..bir ergenin elinden çıkmış gibi:
    (unutulmuşuktur)🙈

    YanıtlaSil
  2. Yok artık :) Hatalı kitap çok gördüm de bu kadarını ilk defa görüyorum sanırım :(

    YanıtlaSil