30 Ağustos 2017 Çarşamba

İt Gözü / Deniz Tarsus

* Canım @ebruaykac öykülerden çok etkilenince mutlaka okumalısın deyip kitabını bana ödünç verdi 💚🍀
* Son zamanlarda okuduğum en sarsıcı öyküleri okudum diyebilirim. Benzer duygularla sevgili @maikatathraien 'in 'Çerçialan' kitabını okumuştum 😻
* Nasıl desem, içiniz kıyılıyor okurken... Sarsıyor işte sarsılıyorsunuz... O denli sağlam, etkileyici, vurucu öyküler.
* Yazarın yazdığı ne varsa okumak şart oldu 📚

İlk siparişime hemen bir kitabını ekledim: Ayrıkotu, burada.


İT GÖZÜ
Yazarı: Deniz TARSUS
Türü: Öykü
Yayın Hakları: Can Yayınları
-   1. basım: Ağustos 2015 (2000 adet)
Kapak Tasarımı: Utku Lomlu / Lom Tasarım (www.lom.com.tr)

-   112 sayfa

           
- Yazım-Basım Hataları -

        * Sf/ 77
         ... memleket özlemini hiç bitmedi.

* Sf/ 83
         ... ettiğin hatalar pişmalığa dönüşecek…

                                                                       Temmuz 2017


Yazar Hakkında Bilgi=  Deniz Tarsus, 1987’de Bodrum’da doğdu. Lise öğrenimini Bodrum Anadolu Lisesi’nde tamamladı. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sinema-TV Bölümü’nden mezun oldu. Burada eğitimine devam ediyor. Çeşitli dergi ve internet sitelerinde yazıları yayımlanan Deniz Tarsus’un kısa filmleri Antalya Altın Portakal Film Festivali başta olmak üzere birçok festivalde gösterildi ve ödüller kazandı. İlk öykü kitabı Ozo Ozo Çakta, 2012’de yayımlandı. Onu 2013’de Ayrıkotu, 2015’de İt Gözü izledi. Sinema ve edebiyat alanında çalışmalarını sürdüren sanatçı, İstanbul’da yaşıyor.


ARKA KAPAK –

Ufuğa boydan boya uzanmış güneşin yayvan ışığı tersten yüzüne vurdukça ayrıntılar netlik kazandı.Örümcek ağı parladı önünde, sonra yaprağın damarları gölge. Nefes aldım. Ciğerlerim göğsümde genişledi. Hissediyorum. Ağacın kökleri gibi yayılın. Ben, Haşmet, bu gövdeden önce bir ağacın zamanında yaşadığımı biliyorum.

Deniz Tarsus, yeni öykü kitabında yine ayrıkotlarını derlemeye devam ediyor. Tarsus'un öykü dünyası tam anlamıyla el değmemiş; Anadolu'nun, köy kültürümüzün bambaşka, deyim yerindeyse "yabanıl" yanını keşfediyor, bize ait fantastiği kaydediyor. İt Gözü, Tarsus'un baştan beri kurmaya çalıştığı anlatıyı yeni bir toplumsal boyut katarak zenginleştirdiği öykülerinden oluşuyor.Çok farklı, kendine özgü bir öykücüyü tanıyacaksınız. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder