Sezgin Kaymaz'ı 2016 yılında keşfettim. Ve bir kitabı bitmeden diğerini okumanın hevesine düştüm.
Şayet bugüne dek hiç okumadıysanız kitaplarına bir göz atıp ilginizi çeken biriyle okumanızı tavsiye ederim. Eminim hiç pişmanlık duymayacaksınız:)
Yazarla tanışma kitabım, okuyan herkesi kendine hayran bırakan Lucky isimli bir dobermanın romanı 'Lucky' idi. Buradan kitapla ilgili paylaşımımı okuyabilirsiniz.
Devamını 'Kün' ile getirdim, paylaşımıma şuradan ulaşabilirsiniz.
Okuduğum üçüncü romanı da 'Uzunharmanlar'da Bir Davetsiz Misafir' ile ilgili yorumumu okumak isterseniz buradan ulaşabilirsiniz.
Sandık Odası kitabı on sekiz hikayeden oluşuyor.
Sezgin Kaymaz'ın çok enteresan bir anlatımı var. Demek istediğim, Kün ve Uzunharmanlar'da Bir Davetsiz Misafir romanlarında işlenen öyle konular var ki birine anlatmaya kalktığınızda karşınızdaki korku, gerilim kitabı sanıyor. Oysa temelinde anlatırken kulağa ürkütücü gibi gelse de okurken yeri geliyor kahkaha atıyorsunuz. Olayları öyle bir harmanlıyor ve kurguluyor ki korkudan komedi, gözyaşından tebessüm yaratıyor:) Ne demek istedimse:) Aslında okuyanlar anlatmak istediğimi daha iyi anlayacaklar.
Sadece bu kitapta hikayelerin içinde iki tanesi beni azıcık korkuttu:)
Her bir hikayeyi çok severek okudum ve ben buna hiç şaşırmadım. Ne de olsa Sezgin Kaymaz:)
Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:
Okuma Halleri, Fotoğraflarla - Sandık Odası / Sezgin Kaymaz
SANDIK ODASI
Yazarı: Sezgin
KAYMAZ
Türü: Hikaye
Yayın
Hakları: İletişim Yayınları
- 1-2.
Baskı 2005-2008, İstanbul 3. Baskı 2013,
İstanbul
Kapak
Resmi: Deniz Bilgin
- 357 sayfa
Kitaptan Alıntılar;
* Anlaşılmayı
bekleyen insan ne kadar anlayışsız oluyor!
* Tabii ya; sabır
selamet, hayırdır akıbet...
* Babam, gönlü
geniş adamdı. 'Ne perhizi lan!' derdi. 'Biz bunca kiloyu bedava mı aldık? Her
miligramına avuçlan para saydık biz bu yağların, kolesterollerin, lipidlerin.
Var mı öyle parayı sokağa atmak?
* Bir dakika
boyunca en sevdiğin şeyleri düşün!..
* Bu makaleye
göre, normal bir beyin, kullanılmayacak kadar eskimiş bilgileri, hatıralar
siler, yani bir nevi depoda sakladığı eskileri çöpe atarak yeni bilgilere yer
açarmış. Sağlıklı bir beynin hafıza kayıt sistemi böyle çalışırmış. Buna
karşılık 'Bunama' da denen alzheimer hastalığında, beyin, eskileri asla
kayıttan düşmez, azıcık kalmış boşluğa yeni bilgileri sığdırabilmek için daha
az yeni olanları atarmış başından. Hep en son damlalar taşar ya, aynı o.
^-^
KEDİLER ^-^
* Midemde kedi
yavruları geziniyor...
* Ölüp gitse,
kedi ölüsü gibi bahçeye gömecek halimiz de yok...
* Ne derdik eşe
dosta biz? O eş dost ki, eve kedi alsak yarısı ayağını keserdi.
* ... eve de bir
kedi alırız güzelinden...
-
Yazım-Basım Hataları-
* Sf/ 108
... diye sordum
Nokta yok...
* Sf/ 154
... bellirsiz bir
gülümseme...
* Sf/ 168
... karının elllerindeki...
* Sf/ 227
Apar topar bıraktın
onu istediği yere, sonra dediğini yapıp kapıyı örterek salona kaçtım.
* Sf/ 262
Tüfekçioğlu pompalyordu...
* Sf/ 312
'Hoş geldin' de... .... Hesap s orma...
* Sf/ 351
O satte hayırlı
haber...
Şubat 2017
Yazar Hakkında Bilgi= 1962'de
Sinop'ta doğdu. Konya Anadolu Lisesi'ni bitirdi. Hacettepe Üniversitesi
İngilizce Dilbilimi Bölümü'nü, Türkçe dersini veremediği için son sınıftan terk
etti. 1976'dan itibaren oyuncu ve teknik direktör olarak hentbolla uğraştı.
Türkiye Voleybol Federasyonu'nda
koordinatö olarak çalıştı. Romanları: Uzunharmanlar'da Bir Davetsiz
Misafir (1997), Geber Anne! (1998), Kaptanın Teknesi (1999), Lucky (2000),
Zindankale (2004), Ate Canına Yapışsın (2008). Hikayeleri: Sandık Odası (2005),
Medet (2007).
ARKA KAPAK –
"Korku nedir bilmezdi.
İşin sırrı da buydu zaten: Bilmemek. Gülmesi gerektiği zaman güler, çünkü
gülmeyi bilirdi, ağlaması gerektiği zaman ağlar, çünkü ağlamayı bilirdi,
coşması gerektiği zaman coşar, çünkü coşmayı bilirdi, ama korkması gerektiği
zaman korkmazdı. Bilmezdi çünkü. Korkamazdı. Elinde değildi. Öyle bir duyuya
sahip değildi. Bir körün göremediği, bir sağırın işitemediği, bir yatalağın
yürüyemediği gibi bir şeydi bu onun için. Azası noksan sayılırdı bir bakıma.
Bilmezdi korkmasını. Öyle ya, korkmasını bilen korkar. Bilmeyen ne
yapsın?"
Sezgin Kaymaz'ın romanlarında karakterlerin, uzun sohbetlerin, sürprizli kurgunun, neşe ve hüznün oluşturduğu çalgı çengi havası, hikâyelerinde de oda müziği makamında tadılabiliyor. Onun has motifleri: fizikötesinin ürpertisi... zalim kaderlerle, ince kederlerle sınanan ruhlar... iyi insan cevherini ve yaşam muhabbetini illa bulup çıkartan romantizm... ve tabii kara olmaya meylettiğinde bile şen bir mizah... Bu motifleri, zaman zaman iç içe geçirerek, zaman zaman ayrı ayrı bezeyerek işleyen hikâyeler var Sandık Odası'nda. Türkçenin, gündelik dili edebiyata taşımaktaki en usta yazarı, tutkulu anlatışını, kısa mesafelerde de sürdürüyor!
Sezgin Kaymaz'ın romanlarında karakterlerin, uzun sohbetlerin, sürprizli kurgunun, neşe ve hüznün oluşturduğu çalgı çengi havası, hikâyelerinde de oda müziği makamında tadılabiliyor. Onun has motifleri: fizikötesinin ürpertisi... zalim kaderlerle, ince kederlerle sınanan ruhlar... iyi insan cevherini ve yaşam muhabbetini illa bulup çıkartan romantizm... ve tabii kara olmaya meylettiğinde bile şen bir mizah... Bu motifleri, zaman zaman iç içe geçirerek, zaman zaman ayrı ayrı bezeyerek işleyen hikâyeler var Sandık Odası'nda. Türkçenin, gündelik dili edebiyata taşımaktaki en usta yazarı, tutkulu anlatışını, kısa mesafelerde de sürdürüyor!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder