5 Nisan 2012 Perşembe

Mim Konusu: Mani:)

Sevgili HerbiRenk beni mimlemiş, teşekkür ediyorum.
Mim'e başlamadan HerbiRenk'e bir dörtlük hediye ediyorum:))))


HerbiRenk sözüm sana
Mani yaz dedin bana
Yazdım sildim olmadı işte
Ne anlarım Allah aşkına:))




***Mim'in içeriği paylaşılmış:
Mim konusu: Mani yazıyoruz.(Aslında atışmalı daha güzel olsa da blog ortamı pek buna müsait değil.O sebepten karşılıklı atışamasak da merak etmeyin zevkli olacaktır.Kafiyeyle uğraşmayı sevmeyenler bile isterlerse eminim yazabilirler.Sonradan çok zevkli hale geliyor.Ben çok severim.Sözlükte de böyle bir başlık başlattım mani yazarken çok eğlendiğimi hatırladım .Yalnız bir yan etkisi var konuşmalarınız bile kafiyeli birer mani gibi olmaya başlıyor.En azından benim öyle.:))
Örnek:
Bu mimi deneyiniz
Eminim çok eğlenirsiniz
Zor gibi gözükse de
Kolaydır bilesiniz, demişler:)



Mim'e geçmeden kısaca bir tanımını eklemek istiyorum.

Mâni, başta aşk olmak üzere hemen her konuda yazılabilen bir halk edebiyatı nazım türüdür. Çoğunlukla 7 heceli dört dizelik bir bendden meydana gelir. Ama dizeleri 4-5-8-10-14 heceli kalıplarla söylenmiş maniler de vardır. Birinci, ikinci dördüncü dizeler birbirleriyle kafiyeli, üçüncü dize serbesttir. Yani kafiye dizilişi aaxadır. Aaaxa düzeninde maniler de var. İlk iki dize hazırlık dizeleridir. Son iki dize ile anlam bağlantısı yoktur. Asıl anlatılmak istenen son iki dizede verilir. Maniler çok çeşitlidir. En çok kullanılanlar düz ya da tam mani, kesik mani, cinaslı mani, yedekli mani, artık mani’dir.

kaynak: http://tr.wikipedia.org/wiki/Mani


Şimdi geçelim mime:)


1.Sevdiğiniz bir kişiye olan duygularınızı maniyle ifade ediniz.(İlla erkek arkadaşınız olması gerekmez.Sevgi çok genel bir kavramdır.Arkadaş,dost,anne,kardeş vb)


Ben Aşkım ve Külkedisi'ni seçiyorum:)

Külkedisi nazlanır
Aşkım buna vahlanır
Ani pati darbesiyle
Bu duruma ahlanır

2.Sizi gıcık eden ya da sinir eden bir olayı ya da kişiyi konu ederek yazınız.

Hayvanlara dokunma
Kötülükle sokulma
Hepsi masum güzeller
Sinirlerimi bozma

3.Sizin için olmazsa olmaz bir eşya,program vb için yazınız.

Şişlerim ellerimde
Tığlarım beklemede
Evin içi hengame
Kediler yün peşinde

4.İstediğiniz bir konu hakkında yazınız.

Bitsin artık bekleme
Günü güne ekleme
Hayırlısı Rabbimden
Tez vakitte EgeeJ

5.Bir blogger seçiniz ona atışma tarzı bir mani yazınız.

Fatoş bu dörtlük sana
Karşılık ver ki bana
Kalmasın başıboş
Kelimeler yan yana:)) 

Bir de içimden geçenler;

Fatoş bu dörtlük senin
Sevgi dolu yüreğin
Her daim ince, zarif
Gerçek olsun dileğin

Bir de açıklama eklenmiş:) 
Açıklama:Bunların hepsine yazmanız şart değildir.Dilerseniz sadece birine de yazabilirsiniz.Atışma yaptığınız kişi başta olmak üzere diğer bloggerları da mimleyiniz.Size atışma mani yazan kişiyle sizin atışma göndereceğiniz kişi farklı olsun ki atışma sürebilsin.:)

Mimleme konusunda çok çekimser kalıyorum, kimseyi sıkıntıya sokmak istemiyorum. Ama keyifli bir mim o yüzden affına sığınarak Fatoşcum -http://hayalmekan-turkuazft.blogspot.com/-sana pasladım:) Ama cevaplamak istemezsen hiç kırılmam.

Sevgiyle kalın.

9 yorum:

  1. ah ah AYŞIM
    beni kötü sıkıştırdın
    ne desem bilemedim
    tıkandım kaldım

    canım çok teşekkür ederim mimine hazırlık yapsam da yarın paylaşsam olur mu?

    canım yavaş yavaş okurken birden konu bana gelirken ,çok mutlu oldum sevinçten ......:)
    dediğin gibi güzel birşey
    inşallah görüşürüz canım
    öptüm :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım davetime icabet ettiğin için çok teşekkür ederim:) Senin manilerini zevkle okuyacağım.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  2. İnanmıyorum ya, çok güzel yanıtlamışsın Okuyanım :) maniler harika gerçekten, e sonuçta çokta güzel şiir yazıyorsun senden bu kadar güzel maniler gelmesi normal :) çok keyifliydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Aslıcım, keyif almana mutlu oldum. Her zamanki gibi çok zarifsin canım.
      Sevgilerimi gönderiyorum:)

      Sil
  3. çok teşekkür ederim, bayıldım manime:) bence gayet de güzel yazmışsın hepsini:) ellerine sağlık:)Umarım tez vakitte Ege dileğin hemencecik gerçekleşir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, çok keyif aldım yazarken:) Beğenmene çok sevindim.
      İnşallah, amin.
      Sevgiler:)

      Sil
  4. Buda bir yetenek çok güzel olmuş hepsi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, ne kadar zarifsiniz.
      Sevgiyle kalın.

      Sil
  5. Ellerine sağlık baya faydalandım 💯

    YanıtlaSil