4 Nisan 2018 Çarşamba

Dilimin Ucu Çınlıyor - Neyran Günüçer

* 'Yenilir Bu Hayat' kitabındaki öyküsüyle tanımıştım sevgili @neyrangunucer 'i 🍀📚 Ve dedim ki mutlaka okumaya devam etmeliyim... İlk siparişime de bu kitabını ekledim böylece 😸
* Kitabı çok beğendim. İçerigindeki fikri çok sevdim. Şöyle ki; eski reklam kupürleri konunun gidişatı içinde kurgunun can alıcı noktaları oluyor. Nostaljik reklam kupürlerine bakmak keyif verdi. Ayrıca şiir içeriyor olması beni daha da mutlu etti. Akıcı bir anlatım hem görsellerle hem de şiirsellikle donatılmış.



Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:

Okuma Halleri, Fotoğraflarla * Dilimin Ucu Çınlıyor / Neyran Günüçer





DİLİMİN UCU ÇINLIYOR
Yazarı: Neyran GÜNÜÇER
Türü: Roman
Yayın Hakları: Mylos Kitap
-   1. Basım: Kasım 2015, İstanbul
Kapak Tasarımı: Fatih Demir
-   201 sayfa


 Kitaptan Alıntılar;

        * 'Bak, sana Barbie bebek aldım' dedi. Babama dönüp 'Ne bebeği ya, koca kadın bu' dememek için kendimi zor tuttum.
         ...
         Kendini aleme bebek diye yediren bu kadın, kısa süre sonra Ken'den hamile bile kaldı.

        * Döndü baktı yüzüme, büyüdü birden sanırsın 40'ında
         Durdu kaldı...
         Konuştu, sakince saklandı bana, benim bile bilmediğim bir kuytuma

        * Yüzümden hayat dökülüyordu. Acı...

        * Kim denizdeki dalgayı durdurabilir ki?


^-^ KEDİLER ^-^

        * ... ikisinin de suçlu birer kedi gibi sinecekler, o soruları seri bir şekilde sormaya başladım.


- Yazım-Basım Hatası-

        * Sf/ 100
         Sinirle kendimi dışarı atma çalışıyordum.

                                                                           Eylül 2017


Yazar Hakkında Bilgi=  1980 yılında doğmuşum. Bebeklik, çocukluk derken ortaokul... Bakmışlar ki kız çocuklarından pek hazzetmiyorum Erenköy Kız Lisesi'ne göndermişler, kız arkadaşlar edineyim diye. Derken süper lise diye bir furya çıkıyor. Fenerbahçe Lisesi. Sonrası İTÜ. Jeoloji Mühendisi olacağım sanıyor herkes. Okul biter bitmez web grafik eğitmenliği yapmaya başlıyorum. Birkaç ajans denemesi. Motosiklet tutkum yüzünden motosiklet federasyonunda işe giriyorum. Sonra ajanslarda çalışıyorum. Bir gün çalıştığım ajansın bir müşterisi için sergiler hazırlamaya başlıyorum. Anlıyorum ki işin içinde sanat olmalı. Sonrası küratörlük. Tuluhan Tekelioğlu'yla çalışmaya başlıyorum bir yandan. Belgeseller çekiyoruz; "40’ında 40 Kadın", "50’sinde Erkek". Kültür Sanat Haritası dergisinde yazmaya başlıyorum. YTÜ'de müzecilik yüksek lisansı yapmaya başlıyorum. Belgesellere yenileri ekleniyor; "Yeni Hayat", "Persona Non Grata". Dergi devam. Müzecilik, hazırladığım sergilere bilimsel bir yaklaşım katıyor. Ah, şu tezi de bir bitirsem. Biraz benden, biraz senden, biraz ondan esinlenip bir hikâye hayal ediyorum. Ve onu da kitabım "Dilimin Ucu Çınlıyor"da anlatıyorum.


 ARKA KAPAK –


"Konuştular, sustum. Çünkü çok anlamlı bir şey diyecektim." Annem atmasaydı, babam tutmasaydı, amcam bir kere olsun altılıyı tuttursaydı. Barbie ve Ken'in bebek olmadığını herkes anlamış olsaydı, sırtımızı o koca çınar ağacına hiç dayamasaydık.

Zeus'la Europa'nın o mitolojik hikâyesi söze dökülmeseydi, Superman mavi taytının üstüne o kırmızı donu giymeseydi, kadın olarak evrildikçe sarkmasaydık, belki de her şey çok farklı olabilirdi. Ama olmadı...

Neyran Günüçer, mizahi ve akıcı kalemiyle, istedikleri için mücadele eden, tercih yapan, bazen giden, bazen kalan, yalnız kalan, yaralanan ama dik duran bir kadının aşkı, arkadaşlığı, anneliği ama en çok da kendini keşfetme serüvenini anlatıyor. Aslında tüm kadınların benzer hikayeleri olduğuna inanarak...

Dilimin Ucu Çınlıyor, yer yer kahkaha attıracak kadar keyifli, kendinizle yüzleşmenizi sağlayacak kadar samimi...

"Senin içinde bir sıkıntı var, çünkü burada benim dilimin ucu çınlıyor."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder