24 Mayıs 2012 Perşembe

^-^ Kedi Kitapları:) ^-^

Mırnâme ve Savaşçı Kediler, isimleri, kapak tasarımları ve içerikleriyle beni çok mutlu eden iki kitap.  Kütüphanemin miyavlı nadide kitapları olarak yerlerini aldılar:) 



MIRNAME
Büyüklere Kedi Şiirleri

 Hiç düşünmeden aldığım sayılı kitaplardanJ Feridun Oral’ın harika kedi resimleriyle  Yalvaç Ural’ın kimi zaman eğlenceli kimi zaman hüzünlü şiirleri harman olmuş.




Yazarı: Yalvaç URAL – Feridun ORAL

Yayın Hakları: Yapı Kredi Yayınları
-         1.baskı: Aksoy Yayıncılık, İstanbul, Kasım 2009
-         48 sayfa

ARKA KAPAK –

          Varlığını bir yazar ile bir ressamın dostluğuna borçlu bir kitap bu…

         Yalvaç Ural ile Feridun Oral Mırnâme – Büyüklere Kedi Şiirleri’nde şiir ile resmi birleştiriyorlar.

         Yalın ama etkili şiirleri, büyüleyici resim dünyasıyla, hiç kuşkusuz, kediseverlerin başucu kitabı Mırnâme…

KEDİ VE KORKU

Uzaklara bırakılır
Bazen kediler.
Bir daha gelmesinler diye,
Sevilmedikleri yerlere.
Ama yıldızlar
Öteden beri
Dostudur kedilerin,
Elerliyle götürürler onları
Kovuldukları evlere.

Kitaptan Alıntılar;

        * Kitaba haksızlık etmemek adına sadece bir şiir paylaşıyorum.

KEDİ ve ÖLÜM

Cenaze törenlerini
Sevmez kediler,
Bu yüzden orda, burda
Rastlanmaz ölülerine.

Anlayınca öleceklerini
Kaybolurlar ortalıktan,
Üzmez istemezler sahiplerini.
Ve böyle gösterirler hep,
Evlerden daha çok
Evdekileri sevdiklerini.

                   Okuduğum tarih: Nisan 2012

SAVAŞÇI KEDİLER

Kedilerin ağzından yazılan bir kitabı okumak kadar beni mutlu edecek başka ne olabilir?:) İlk önce kapak tasarımıyla beni etkiledi. İçeriği, konusu ve yazı diliyle de iyi ki almışım dedirttiJ



Yazarı: Erin HUNTER
Çeviren: Barbaros Bostan
Yayın Hakları: Artemis Yayınları
-         1.Basım: Mart 2009
-         314 sayfa
Kitabın Orijinal Adı: Warriors – Into The Wild

ARKA KAPAK –

            Sadece Ateş, Kabilemizi Kurtarabilir...

Dört ayrı vahşi kedi Kabilesi, güçlü ataları tarafından belirlenen kanunlar doğrultusunda nesillerdir aynı ormanı paylaşmıştı. Oysa şimdi savaşçı kanunları tehdit altında ve Şimşek Kabilesi kedileri ölümcül bir tehlike içinde. Kötü kalpli GölgeKabilesi her geçen gün daha da büyüyor. Asil savaşçılar bir bir ölüyor ve bazı ölümler diğerlerinden çok daha gizemli.

Bu kargaşanın tam ortasında, resme Rusty adında bir ev kedisi dahil oluyor... Ki bu sıradan ev kedisi, belki de aralarındaki en cesur savaşçıdır, kim bilir.

Erin Hunter, kedi sevgisinden ve doğal dünyaya olan düşkünlüğünden ilham alan bir yazar. Doğanın her türlü biçimine büyük bir saygı duyan Erin, hayvan davranışlarına bakarak zengin, efsanevi hikâyeler yaratıyor ve bunu yaparken astroloji ve taşlara olan ilgisinden de faydalanıyor.
(Tanıtım Bülteninden)
         
Kitaptan Alıntılar;

        * ‘ Neden kendine konforlu evi olan bir sahip bulmuyorsun? Hayatın çok daha kolay olurdu. Senin gibi bir kediyi yanına almak isteyecek bir sürü insan var. Tek yapman gereken şey, seni görebilecekleri bir yere geçip birkaç gün aç gibi durmak.’
Gripençe, ‘ Sonra da beni tavşan pisliğine benzeyen mamalarla beslesinler, öyle mi?’ diye araya girdi. ‘Olmaz! Evcil olmaktan daha kötü bir durum hayal edemiyorum! Birer oyuncaktan başka bir şey değiller! Yemeğe benzemeyen şeyler yiyor, pisliklerini bir kutunun içine yapıyor ve sadece sahipleri izin verince dışarıya çıkıyorlar! Bu, yaşam değil! Dışarıda vahşi ve özgür bir hayat var. Biz istediğimiz yere gider geliriz.’

        * İkiayak evcil hayvanıJ

         * Ya bizimle yaşar ve bizim tarzımıza ayak uydurursun, ya da İkiayak evine döner ve asla geri dönmezsin. İki dünyada birden pençen olamazJ

         * Uzunkuyruk kendisinden üç kuyruk ötede duruyorduJ - Adım diyecek değiller yaJ

         * Kitapta Küçükkulak isimli bir kedicik var. Hatırlarsınız aslında kızımıza Külkedisi ismini ben kimliği çıkarken koymuştum. Aslında biz kedişimize hep Küçükkulak diyorduk. Bilsem ismini değiştirmezdimJ Kimliği yenilenirken Küçükkulak’ı da ekleyeceğimJ

         * Bir tavşana sessizce yaklaşmakla, bir farenin peşine düşmek arasında büyük fark vardır.
Tavşan bizi görmeden önce kokumuzu alır, ama fare kokumuzu almadan önce yerdeki ayak seslerimizi duyar.

         * Asla bir tilkiye güvenme. Bir köpek gibi görünür ama bir kedi gibi davranır.

         * … teşekkürler, diye miyavladıJ

         * Bir kedinin dört ayağı üzerine düşmek için kuyruğa ihtiyacı vardır. Havada dönmesine yardımcı olur.

         * Kedişimizin adı İkiayak evinde Rusty, Şimşek Kabilesi’nde Ateşpençe, savaşçı olunca da Ateşkalp.

         * Ateşpençe de arkadaşlarının yanındaydı, rüzgarı kulaklarında hissediyor, patileri heyecanla karıncalanıyorduJ

          * Aslanyürek alaycı bir biçimde başını iki yana salladı. ‘Siz gençler tarihimizi biliyor musunuz? Leopar kedileri en hızlı olanlardı, dev gibiydiler ve altın renkliydiler, kürkleri benekliydi. Şimdi sahip olduğunuz sürat ve avlanma yetenekleri için Leopar Kabilesi’ne teşekkür etmelisiniz.
Bugünkü kediler eski zamanların kedilerinin izlerini taşır. Kaplan Kabilesi olmasaydı gece savaşçı olamazdık, güneşin sıcağını sevmemiz Aslan Kabilesi’nden geliyor.

         * En azından bu da bir şeydir. Nehir Kabilesi üyeleri gibi yumuşak karınlı olmadığımızı gösterdikJ

         * … birkaç bıyık uzunluğu yanından geçip gidenJ

         * Aytaşı zeminin ortasından fırlıyordu ve üç kuyruk yüksekliğindeydiJ

         * İlk kez tüyleri ıslanıp bedenine yapıştığı için mutluydu, aksi halde Gripençe tüylerinin diken diken oluşuna şahit olacaktıJ

         * Kültüy – güzel bir kedicik ismiJ

         * Benekliyaprak ile karşılaşmayacağı aklına gelince kuyruğu düştü.

                                                  Okuduğum tarih: 23 Mayıs 2012

21 yorum:

  1. Kediler üzerine yazılmış şiirler çok hüzünlüydü Okuyanım :( Yalvaç Ural'ın anlatımı zaten çok iyidir. Mırname ilginç, hoş bir kitaba benziyor, ayrıca Kıltüy çok güzel bir kedi ismi gerçekten :)

    Hayırlı kandiller canım benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçinde de çok güzel şiirler ve resimler var canım. Hele bir de kedileri sevenler için bulunmaz bir nimet:)
      Kıltüy de hoşmuş, kitaptaki Kültüy ama:))))
      Sana hayırlı kandiller Aslıcım.
      Sevgiler:)

      Sil
  2. Yaaaa....Benim için çoook kıymetli bir yazı bu. Barınağımızda izin verirsen kullanmak isterim bazı bölümleri ;-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim. Kullanmaya değer bulduysan ne mutlu bana, sormana gerek bile yok ki.
      Sevgilerimle.

      Sil
  3. hayranlıkla okudum bir kedi sever olarak bende iştahlandım bu kitaplara ,hele bu Savaşçı Kediler den yaptığın alıntılar hayran kaldım
    mırnameden yazdığın şiir de gerçekten çok güzel ,Yalvaç URAL – Feridun ORAL in ellerine yüreklerine sağlık kediler için böyle özel şiirler yazdıkları için
    bu paylaşımların gerçekten her zaman söylüyorum hani kilometre taşları derler ya öyle bir şey çok kıymetli
    öpüyorum yürekten sevgilerimle
    kedişleri benim için çok ama böyle kucaklayarak öp olur mu
    kandilin mübarek olsun canım Allah (c.c.) dualarını kabul eder inşallah .....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatoşcum eminim aldığına pişman olmazsın.
      Savaşçı Kediler'in anlatımı o kadar güzel ki hep gülümsetti beni:)
      Mırname'de hem şiirleriyle hem resimleriyle çok hoş tasarlanmış bir kitap.
      Çok teşekkür ediyorum canım, mutlu ettin beni.
      Aşkım'ı da Külkedisi'ni de senin için mıncık mıncık edip öpeceğim:)))
      Sana da hayırlı kandiller canım. Değerli duan için Allah (c.c.) razı olsun. Rabbim senin de gönlünden ne geçiyorsa hayırlısıyla nasip etsin inşallah.
      Öpüldün:)

      Sil
  4. Şu savaşçı kediler benimde ilgimi çekti.Değişik bir şeyler okumak istediğimde alıp okumaya değer sanırım.Önerilerine açığım.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim. Yazarın kedileri konu alan diğer kitaplarını da almayı düşünüyorum:)
      Sevgilerimle.

      Sil
  5. çok güzel bir post olmuş canım konu mankenleri çok bilinçli pozlarla yardımcı olmuşlar sana:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çok sağ ol.
      Güzel burunlarını her yere sokmazlarsa olmaz zaten:)))) Teşekkürler ablası:)

      Sil
  6. Mırname ne tatlı bir isimmiş.
    Bir kedim olursa adını Mırname koyabilirm, öyle ki sevdim ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok beğendim kitap ismini. 3. kedim olursa ben de düşünebilirim:)))
      Sevgilerimle.

      Sil
  7. ben kedilere düşkün değilimdir.sadece fotoğraf çekmeye başladıktan sonra ben de artık kedilerin çok estetik duruş ve yürüyüşleri olduğunu kabul ediyorum ama hala ilgi alanıma girmiyorlar.

    ama senin bu yazdaki fotolar çok güzel.özellikle 2. foto :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Kedilerin kendine has tavırları, başına buyruk ve asi oluşları benim çok hoşuma gider:)
      Beğenmene çok sevindim. Külkedisi de çok teşekkür ediyor:))
      Sevgiler.

      Sil
  8. Okuyancım ne güzel derlemişsin tam benlik kitaplar, özellikle Savaşçı Kediler'i merak ettim, kedilerin ağzından yazılmış kitapları okumak çok hoş oluyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Savaşçı Kediler çok hoş bir dille yazılmış, kedişlerin dünyası:)))
      Sevgilerimle.

      Sil
  9. Tam senlik kitaplar zaten.Kedilere okursun bu hikaye ve masalları:)
    Kitap ve Örgü Cumhuriyetim...

    YanıtlaSil
  10. okuyun ve bana özetleyin lütfennn...benim oyunum var zaman bulamam şimdiii..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) Tamam ablacım:))) Kolaylıklar diliyorum sana.
      Sevgiler.

      Sil
  11. Bu arada Savaşçı Kediler bir seri c: Bende vardı ama bitti D: Keşke bir kedi ölmeseydi yaa ;( Galiba 30-40 seriden oluşuyordu 0_0 Bende olsa hepsini bitirirdim >:D Neyse fazla konuştum tavsiye ettiğim bir kitap çok aksiyonlu! XD <3 <3 { Benim için çok aksiyonlu ;) }

    YanıtlaSil