1 Temmuz 2012 Pazar

Sultanı Öldürmek - Ahmet ÜMİT

Ahmet Ümit, detaylı anlatımını sevdiğim ve aktardığı tarihi bilgileri keyifle okuduğum bir yazardır. Türk polisiye yazarlar arasında en çok Ahmet Ümit'i sever ve takip ederim.
Ancak bu kitapta polisiye yönünden çok tarihi anlatımlarını beğendim. Polisiye yönü o kadar içine çekmedi beni.
Dün gece Elif Şafak 'Aşk' kitabına başladım. Mahrem'i o kadar beğendim ki şimdi Aşk'ı da büyük bir heyecanla okuyacağım:)



SULTANI ÖLDÜRMEK

Yazarı: Ahmet ÜMİT
Yayın Hakları: Everest Yayınları
-  1.Basım: Nisan 2012 (100.000 adet)
-  511 sayfa

Kitaptan Alıntılar;

        * Gözyaşları ruhun ilacıdır.

        * Galata Kulesi’nin Romalılar dönemindeki adı İsa Kulesi.

        * Venedikli ressam Gentile Bellini’nin Fatih Sultan Mehmet resmi şimdi Londra’da.

        * Amasya: Ferhad ile Şirin arasındaki o dillere destan sevda öyküsü orada yaşanmıştı.

* Kadıköyü. Bu topraklar, Kostantiniyye’nin fethinin ardından, Fatih tarafından, kentin ilk kadısı olan Hızır Çelebi’ye verilmişti. O sebepten bölge Kadıköyü olarak anılıyordu. Şimdilerde yanlış bir tabirle Kadıköy diyorlar. Ama bizim yemyeşil bahçelerle kaplı, herkesin birbirini tanıdığı Kadıköyü’müzle, onların, pıtrak gibi adımbaşı yüksek binaların dikildiği, kimsenin kimseyi tanımadığı, devasa Kadıköy’ü de aynı semt değil zaten.

            * Sezar’ın katledilmesinin ardından yaptığı konuşmasına, ‘Ben buraya Sezar’ı övmeye değil, gömmeye geldim,’ diye başlayarak sonra büyük bir dil ustalığıyla ölü hükümdarı göklere çıkartıp, katillerini rezil rüsva ederek, halkı ayaklandıran Marcus Antonius…

            * Fatih Sultan Mehmet’in fethi zamanında Dolmabahçe küçük bir koydu.
Fatih Sultan Mehmet, eliyle İnönü Stadyumu’nu gösterdi.
         Muhtemelen deniz şu karşıya kadar uzanıyordu. Adı üstünde, 17. yüzyılda doldurulduğu için buraya Dolmabahçe denildi.

         * Konstantin Drages Doğu Roma’nın son imparatoruydu. Yani bizim Mehmed’in bu surlarda yeneceği bahtsız hükümdar. Büyük Konstantin ise Fatih’ten bin yüz küsur yıl önce yaşamış şanlı bir hükümdardı. Roma İmparatorluğunu kendi hükümdarlığında birleştirip farklı halklardan tek bir millet yaratmaya çalışan adam.
         Konstantin’le başlayan şehir Konstantin’le bitecekti.

            ^-^ KEDİLER ^-^ 

* …, arsız bir kedi gibi bana sırnaşırken,…
            * Ama o meşgul kadının, evindeki siyam kedisinden sonra yeryüzünde der edindiği tek varlık bendim.
* Yeşil gözleri, köşeye kıstırılmış bir kedinin bakışları gibi vakşice parıldamaya başlamıştı.
            * Kedili bahçeye bakan büyükçe bir oda. Evet, kedili bahçe derdi Nüzhet arkadaki ağaçlıklı küçük boşluğa. Mahalle sakinleri, sokaktaki kedicikler için adeta bir hayvan barınağına çevirmişlerdi karşılıklı apartmanların arasında yer alan bu açıklığı.
* Ne yuvasız kalmış bir kedi, ne yiyecek peşinde aç bir köpek, benden başka tek canlı yoktu sokakta…
                                   Okuduğum tarih: 29 Haziran 2012

Yazar Hakkında Bilgi= Ahmet Ümit, 1960’ta Gaziantep’te doğdu. 1983’te Marmara Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümü’nü bitirdi. 1985-1986 yıllarında, Moskova’da Sosyal Bilimler Akademisi’nde siyaset eğitimi gördü. İlk kitabı 1989’da yayımlanan Sokağın Zulası adlı şiir kitabıdır. Bu kitap 2011’de gözden geçirilecek Everest Yayınları tarafından yeniden yayımlandı. Bunu 1994’te Bir Ses Böler Geceyi, 1999’da Agatha’nın Anahtarı, 2002’de Şeytan Ayrıntıda Gizlidir adlı polisiye öykü kitapları izledi. 1995’te hem çocuklara hem de büyüklere yönelik Masal Masal İçinde ve 2008’de yayımlanan Olmayan Ülke ile farklı bir tarz denedi. 1996’da yazdığı ilk roman Sis ve Gece, polisiye edebiyatta bir başyapıt olarak değerlendirildi. Bu romanın ardından 1998’de Kar Kokusu, 2000’de Patasana, 2002’de Kukla yayımlandı. Bu kitapları, Ninatta’nın Bileziği, İnsan Ruhunun Haritası, Aşk Köpekliktir, Beyoğlu Rapsodisi, Kavim, Bab-ı Esrar ve İstanbul Hatırası adlı kitapları izledi.
Ahmet Ümit’in İsmail Gülgeç’le birlikte hazırladığı Başkomser Nevzat - Çiçekçinin Ölümü ve Başkomser Nevzat – Tapınak Fahişeleri ve Aptülika (Abdülkadir Elçioğlu) ile birlikte hazırladığı Başkomser Nevzat – Davulcu Davut’u Kim Öldürdü adlı çizgi romanları Everest Yayınları tarafından yayımlanmıştır.

 ARKA KAPAK –
        Yıllardır aynı kadını bekleyen bir tarihçinin hikâyesi bu. Şahane bir aşk için harcanmış bir ömrün hikâyesi... Serhazinlerin son temsilcisi Müştak Serhazin'in başından geçen dört günlük tuhaf bir serüven. Sapında Fatih Sultan Mehmed'in tuğrası bulunan mektup açacağıyla öldürülmüş bir tarih profesörü... Bir aşk cinayeti mi? Yoksa kökleri "Ulu Hakan"ın şüpheli ölümüne uzanan bir entrika mı? Osmanlı devletinin bir imparatorluğa dönüştüğü o zaferler ve ihanetlerle dolu günlere yapılan sıradışı bir yolculuk. Ve bu heyecan verici yolculuk boyunca kulaklardan eksik olmayan o kadim soru: Tarih, geçmişte yaşananlar mıdır, yoksa tarihçilerin anlattıkları mı?
"...Ve Sultan Mehmed Han. Mehmed Han oğlu Murad Han oğlu Fatih Sultan Mehmed Han. İki karanın ve iki denizin hâkimi. Allah'ın yeryüzündeki gölgesi. Kostantiniyye'yi zapt eden padişah. Roma İmparatorluğu'nun doğal varisi, farklı dinlerden, farklı dillerden, farklı ırklardan yepyeni bir millet yaratma aşkıyla yanıp tutuşan kudretli hükümdar. Uçsuz bucaksız ovalarda at koşturan ordular. Kılıç sesleri, savaş naraları, korku çığlıkları. Ardı ardına düşen şehirler, ardı ardına yıkılan devletler, ardı ardına el değiştiren kaleler.
Kırk dokuz yaşında dünyaya nam salmış bir hükümdar. Ve değişmez kader. Akşama kavuşan gün. Ecel şerbetini içen insan. Ve Fatih Sultan Mehmed'in şüpheli ölümü. Ve onun iki şehzadesi. İkiye bölünen saray, ikiye bölünen devlet, hiçbir şeyden haberi olmayan bir halk. Ve iki şehzadenin kanlı boğazlaşması sürerken saray odasında unutulan Fatih Sultan Mehmed Han'ın cansız bedeni..."

22 yorum:

  1. ahmet ümit'i hiç okumamış biriyim.
    kitaptan yaptığın alıntılar hoşuma gitti ama, okunmaya değer gibi görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğum Ahmet Ümit kitapları arasında en çok Beyoğlu Rapsodisi'ni beğenmiştim. Eline geçerse onu oku önce derim:)))
      Sevgilerimle canım.

      Sil
  2. Ben de inatla hala okumuyorum, ne zorum varsa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı yazarlarla benim de benzer durumlarım var:)))

      Sil
  3. Benim mini okunacaklar listem biter bitmez,yeni okunacak listeme eklenecek.Kitaplıkta bana bakıyor masum masum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım sen okuyunca neler düşündürecek ve hissedirecek sana:)
      Mutlu pazarlar

      Sil
  4. Ben Bab_ı Esrar ı okudum ve beyendim Ahmet Ümitten bu kafağınf Şiitapta okumaya karar verdiğim kitaplardandı tarihi sevdiğimden ve de yazdıklarınızı okuyunca hemen almaya karar verdim Elif Şafağın Şemsparesini de gördüm dün Remzi kitabevinde.Mahrem nasıl bilemiyorum ama Aşkı şiddetle tavsiye ederim ve de ettim bir çok arkadaşa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ümit'in Beyoğlu Rapsodisi'ni seneler önce okumuş ve çok beğenmiştim, eğer okumadıysanız bir göz atmanızı tavsiye ederim.
      Aşk'a bugün başladım ve heyecanla devam ediyorum:)
      Yorumunuz için teşekkür ediyorum.
      Sevgilerimle.

      Sil
  5. Nedense bu kitabı pek ilgimi çekmedi ama İstanbul Hatırasını çok beğenmiştim...alıntıları beğendim, teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında beni de sürüklemedi, içine çekmedi... Teşekkür ediyorum canım.
      Sevgiler.

      Sil
  6. Bu yorumu yazmadan önce diğer yazılarınıda okudum. Ne çok kitap almış ve okumuşsun canım ya, ne güzel. Birde aldığın ve yaptığın ayraçları çok sevdim.

    Ahmet Ümit iyi bir yazardır, her kitabı çok çekmesede. Sultanı Öldürmek kitabının öyle çok reklamı yapıldı ve alıntıları okudum ki, bilmiyorum almalımıyım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Aslıcım. Ne zamandır aklım sende. Umarım ailece iyisinizdir.
      Haklısın, Ahmet Ümit'i çok severek okumama rağmen her kitabında aynı etkilenmeyi yakalayamıyorum. Ben normalde çevremden ödünç alıp okuduğum kitapların içinde çok beğendiklerimi kütüphanemde olması açısından sonra gider alırım. Mesela komşumdan alıp okuduğum Mahrem'i çok beğendim ve alacağım. Ama ablamdan alıp okuduğum Sultanı Öldürmek'i almayı düşünmüyorum:)
      Sevgilerimle canım.

      Sil
  7. bende istanbul hatirasi kitabini okumus cok sevmistim
    bunu da en kisa zamanda okumak isterim
    benim blogumada beklerim
    http://tatlikiraz.blogspot.nl/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum.
      Blogunuza da zevkle misafirliğe geleceğim:)
      Sevgiler.

      Sil
  8. Bir ben okumadım sanırım bu kitabı:)Geçenlerde 3 adet Ümit kitabı aldım.Bunu sonra alacağım.Tanıtım için sağol...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşinin yazısında rahatsızlandığını okudum, çok geçmiş olsun.
      Yorumun için teşekkür ederim.
      Keyifli okumalar.

      Sil
  9. merhabalar canım
    senin kitap okuma aşkına diyecek sözcük bulamıyorum
    ben İstanbul Hatırasını okuma fırsatım oldu ,polisiye ve gerilim romanları çok seviyorum ,hoşuma gitti gitmesine ama okurken şöyle söyledim sanırım Dan Brown dan çok etkilenmiş dedim ,benim gibi hisseden olmuştur sanırım
    alıntılar ilgi çekici ,okumaya değer diye düşünüyorum
    teşekkürler canım ve kocaman sevgiler :))))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fatoşcum,
      Teşekkür ediyorum canım.
      Sevgiler benden:)
      Öpüldün:)

      Sil
  10. bende hala okuyup okumamakda kararsız kaldım.ama yorumlarından sonra en azından başlayacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsin.
      Keyifli okumalar dilerim.

      Sil
  11. reklamlarına kandığım aldığım ama çok beğenmediğim bir kitaptı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ümit'i severim ama son iki kitabında bir şeyler eksik geliyor bana nedense.

      Sil