21 Şubat 2013 Perşembe

Kaz Tüyü Ürünler Satın Almayın!

Facebook'ta aşağıdaki fotoğrafı görünce içim acıdı. İnsanların bu kadar vicdansız ve bencil olmasını aklım almıyor. 
Ne hakkı var ki insanların bu güzelim hayvanlara eziyet çektirmeye!




Kuştüyü nasıl elde edilir?

Ördekler ve kazlar boyunlarından tutulur, bacakları bağlanır ve tüyleri yolunur. Kurtulmak için çırpınan hayvanlar derin yaralar alır. Tüy yolma işleminin ardından hayvanlar, bir sonraki işleme kadar kapalı kalacakları kafeslere konur. Bu işlem hayvan yaklaşık 9 haftalıkken başlar ve hayvanın kesileceği güne kadar altı haftada bir gerçekleştirilir. Tüyler çoğunlukla eti için yetiştirilen kazlardan ve ördeklerden yolunur. Avrupa ülkelerinde yaygın olan kaz ciğeri üretiminde kullanılan hayvanlar muazzam acılar çekerler. Günde altı defaya kadar, boğazlarına geçirilen bir tüp aracılığıyla zorla beslenirler: Midelerine 3 kilograma kadar tuzlu ve yağlı mısır lapası pompalanır. Sonunda hayvanın karaciğeri şişerek normal boyutlarının dört katına çıkar. Kuştüyünün sentetik alternatifleri hem hayvanlara zarar vermez hem de çok daha ucuzdur ve her türlü hava koşulunda geçirmezliğini korur.

Buradan da başka bir yazıya ulaşabilirsiniz.

Yüreğiniz kaldırırsa buradan da izleyebilirsiniz.

22 yorum:

  1. Yazıklar olsun ya , bunları yapıp insanım diye gezenlere. Resmen ağlamak üzereyim , nefret ettim insanlıktan.

    YanıtlaSil
  2. :((((((
    çok üzüldüm ben sadece kesilmiş olanlardan alınıyor sanırdım:((((((

    bugün yaşadığım olaydan sonra bu görüntü beni mahvetti:((

    geçen gün face de Dükkanımın önündeki kedicikleri paylaşmıştım hatırlarsın sen de minişi kendi bahçendekine benzemiştin,
    işte o miniş bugün melek oldu:(
    hemde acı bir şekilde kocaman bir patican ağzına alıverdi bir anda dükkandan nasıl fırladığımı bilemezsin koskaca geç delikanlılar gezdiriyorlardı onu da ,bir anda oldu.
    nasıl terbiye ediyorlar anlamıyorum hadi öyle huyu var niye ağızlık takmazlar bir sürü çocuk top oynuyordu orada hepsinin aklı çıktı korkudan ,sinirimden ağzıma geleni söyledim.
    ben isteyerek mi yaptım diyor utanmadan hayvanın ağzına müdahale edeceğine sadece bırak onu diye bağırıyor :(( olan oldu tabii eşim evden aşağı indi ama maalesef kurtaramadık:((
    aklıma geldikçe rüyalarına girsin de aklı başına gelsin diye içimden geçiriyorum bütün günümü burnumdan getirdiler:((

    Seni de üzdüm ama ne bileyim işte paylaşmak istedim beni anlayacak bir güzellikle.
    hemen paylaşıyorum bu yazını:((

    YanıtlaSil
  3. Dünya'da cehennemi yaşıyorlar resmen.:( Kürk falan çok ön planda herkes bilinçli ama benim şimdiye kadar hiç kaz tüyü montların vs. bu şekilde yapıldığı aklıma gelmemişti.

    YanıtlaSil
  4. Gercekten de bazi insanlar vicdanlarini kaybetmis olmali... Bu nedir yahu ? Gunahtir yaziktir.. İcim acidi resmen.

    YanıtlaSil
  5. Okurken fena oldum. Kullanmiyorum zeten insallah herkes duyarlilik gosterir.

    YanıtlaSil
  6. biz insanoğlu aynı zamanda ne kadar acımasız ve benciliz.buda kanıtı işte.pes diyorum birde yuh.zaten almıyorum hatta hiç almadım ama alanlar varsa yada kullananlar bu yazıdan sonra dikkat edeceklerinden eminim.

    YanıtlaSil
  7. ayyy gercektenmı böylemı oluyor muş bu kaz tüyü ürünler..yanı boyle yoluyolarmı bu hayvanları yaa:(( aayyy bende yenı yelek örmüştüm kenarları kaz tuyu ıple yapmıştım bak içim acıdı yaa.........

    YanıtlaSil
  8. Sevgili arkadaşım resme bakamadım bile..
    Bu tür konularda çok fazla sinirleniyorum. İnsanoğlu bu kadar kötü olamaz diyorum.. Ve biliyor musun çok şükrediyorum iyi ki öbür dünya var. İyi ki Ahiret var. Cennet ve cehennem var.. İşte gözümüzün önünde kimlerin oralara gidecekleri..
    Peygamber efendimiz buyurmuş, Boynuzsuz koyun, boynuzlu koyundan hakkını arayacak..
    Şu terazi bu kadar hassas ise madem bu zulümleri yapanları nasıl bir son bekliyor...
    Hayvanlara eziyet edenlerden ben razı değilim. Hayvanlar da razı değiller. Allah da razı olmasın inşaallah...

    YanıtlaSil
  9. Çok fena oldum canım ya, off daha da gitmez gözümün önünden. Ben hayvanlara ait hiçbir şeyi kendi malım yapıp kullanmam zaten, kullananlara da Allah akıl fikir versin.

    YanıtlaSil
  10. tüylerim diken diken oldu yaaaa bu nedir böyle

    YanıtlaSil
  11. bu dünyada buna benzer olaylar maalesef önüne geçilemiyor
    güzel noktaya değindin hazır kuş tüy ürün almazsın talep azalır üretim düşer canı yanan kaz sayısı azalır keşke hiç bu şekilde olmasa
    bizim evde anneannemin kendi yaptığı kaz tüyünden yastık var onuda kestiği kazlardan biriktirdiği tüyler
    youtube den izlemiştim minik civcivleri canlı canlı kıyma makinesine atıp ondan kedi ve köpek yemi yapıyorlarmış daha fazla izleyemedim hele o sığırların nasıl işkence ile sağdıklarını ve kestiklerini görsen hazır hiç bir şey yemezsin
    sonuç maalesef insan nüfusu çok fazla ve doyuracak ,giydirecek insan da fazla aç gözlü şirket sahiplerinin de kaçıramayacağı fırsat

    YanıtlaSil
  12. Paylaştığın için teşekkürler canım, hiç bilmiyordum kaz tüyünün böyle olduğunu, bu yazını izninle paylaşıcam...

    YanıtlaSil
  13. ooo :( canlarım ya yazık günah zaten almamıştım iyiki de almamışım yaklaşmam bile artık çevremlede paylaşırım canım çok teşekkür ederim bilgilendirdiğin için

    YanıtlaSil
  14. imdatttt... bu ne ya... hayvanlara yaptıklarının hesabını veremeyecek bu insanlar...


    gizemizmirli.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. Allah kahretsin nasıl bir şey bu ya:( insanlarda artık göz görmeyince gönül katlanır mantığından vazgeçsin,bariz barbarlık bu! Eskiden kaz tüyü mü varmış yatın işte pamuk yastıklarınızda!

    YanıtlaSil
  16. çok üzüldüm okuyunca. doğadaki en vahşi hayvan insan bence.

    YanıtlaSil
  17. Offf ben de öldükten sonra yolunuyor sanırdım :(( zaten öyle bir tercihim hiç olmadı, bu saatten sonra da olacağını sanmıyorum

    YanıtlaSil
  18. Korkunç, anlatamam kötü oldum :(

    YanıtlaSil
  19. kanım dondu.. mideme kramplar girdi. bu ne vicdansızlıktır böyle.. bunu yapanların saçları dahil tüm vücutlarına ağda yapmak lazım...

    YanıtlaSil
  20. dehşet..karnıma ağrılar girdi yeminle bu ne ya...nasıl bir vicdansızlık bu...zaten almıyorum almak da aklıma gelmez of çok kötü oldum

    YanıtlaSil
  21. ay cok fenaaa:(( ben iç böyle düşünmemiştim

    YanıtlaSil