26 Nisan 2023 Çarşamba

Fazıl Okudan ile 'Ian Bairnson' Anısına Söyleşi / Beyza Cumbul

 


Sevgili Beyza Uzüğüten Cumbul'un kaleminden:

——

Fazıl Okudan İle “Ian Bairnson” Anısına Söyleşi

The Alan Parsons Project’in gitaristi Ian Bairnson’ı kaybettiğimizi okuduğumda ilk aklıma gelen kişi, beni grupla olmasa da grubun derinliği ile tanıştıran dostum Fazıl Okudan oldu.

90’lardaki anılarımız canlandı gözümde, ikimizin de bir yandan üniversite eğitimlerimize devam ettiğimiz; diğer yandan benim radyocu, Fazıl’ın da gitarist ve solist olarak müziğin içinde yer aldığımız o muhteşem zamanlarımıza gittim… Fazıl Okudan, The Alan Parsons Project’i sadece dinleyen değil, belki dünyada sayılı olan özel fanlarından biri. Ve bu ne yıllara yenildi ne yeni müziklere… Fazıl için Alan Parsons Project hep en özeli oldu.

Bu arada sosyal medya, YouTube v.b.’nin gelişmesi birtakım bağlantıları kolaylaştırsa da yine de fark edilmek, o bağlantıları dostluğa çevirebilmek çok ama çok zor; bunu hepimiz biliyoruz. İşte benim canım dostum Fazıl; Ian ile bunu başarmıştı.

Sadece kendileri de değil, eşleriyle birlikte tam bir aile dostu olan bu iki özel insanın paylaşımları, birlikte yaptıkları müzikler, dünya çapında The Alan Parsons Project severlerce ilgiyle takip edilirdi. Öyle ki Ian Bairnson’ın ölümü sonrası sadece Fazıl’ın yakın dostları değil; dünyanın çeşitli yerlerinden The Alan Parsons Project severler, Fazıl’a taziye dileklerini ilettiler.

Ben de bu vesile ile The Alan Parsons Project’in müziğini daha derin konuşmak ve sevgili Ian’ı anmak için Fazıl ile bir söyleşi gerçekleştirdim. 

Söyleşiyi buradan okuyabilirsiniz.









1 yorum:

  1. Ne güzel bir söyleşi. Milliyet müzik yarışmaları ve Hey dergisini de çok özlediğimi farkettim.

    YanıtlaSil