26 Mayıs 2013 Pazar

İmkansızın Şarkısı - Haruki Murakami


İmkansızın Şarkısı, yazarın okuduğum ikinci kitabı.
Sınırın Güneyinde - Güneşin Batısında paylaşımım burada.
Bu kitabı da diğeri gibi anlatımı sade, seri okunabilen bir roman. Ancak hala tam karar veremedim yazarın kitaplarını beğenip beğenmediğime. Nedenini sormayın, ben de bilemiyorum:)


İMKANSIZIN ŞARKISI
İMKANSIZIN ŞARKISI

Yazarı: Haruki MURAKAMİ
Çeviri: Nihal Önol
Yayın Hakları: Doğan Kitap
-        1. baskı / Mayıs 2004
-        9. baskı / Ekim 2012
Türü:  Roman    /        348 sayfa


Kitaptan Alıntılar;

        * Kitaplarımı tekrar tekrar okuyor ve ara sıra gözlerimi kapatarak kokularını içime çekiyordum. Zaten bir kitabın sadece kokusunu duymak ve sayfalarını karıştırmak bile beni mutlu ediyordu.

         * Çağdaş edebiyata güvenim yok demiyorum. Ama değerli vaktimi de zamanın vaftiz etmediği eserleri okuyarak ziyan etmek istemem.

* Uzun uzun anlattı, ayrıntılarıyla, minyatür çizer gibi…

* … kurumamış mürekkep kadar siyah saçları vardı.

^-^ KEDİLER ^-^

* Bir verandaya on kadar domates konservesi dizilmişti, yanında da kocaman bir kara kedi güneşte uyukluyordu.

* … omzuma yaslandı, tıpkı güneşe uzanan bir kedi gibi.

* … küçükken bir kedim vardı, o öldüğünde gece boyu ağlamıştım!

* Bir evin damına değin yığılı odunların tepesinde bir kedi uyuyordu.

* Kuş, bulut, inek ve kedi siluetleri, özenle kesilip birleştirilmişti.

* … mutfaktan kedi biçiminde bir kumbara getirdi…

* … -papağan- kedi gibi miyavlayarak ona döndü…
… gene miyavlamaya başladı.
Bir defasında bir kediyle kavga etmişti de, o günden beri, bilemezsiniz ne kadar korkuyor kediden.

* Dışarıda, mahallenin tüm kedilerinin toplandığı büyük bir bahçe var. Zaman buldukça onları seyretmek için verandada uzanıyorum. Kaç tane olduklarını bilmiyorum, ama herhalde çoklar. Beni bu kulübede görmekten pek mutlu olmuşa benzemiyorlar, ama bir defasında onlara kalmış peynir bıraktım, birkaçı, yemek için, ürkerek yaklaştı. İçlerinde bir erkek tekir var, bir kulağı yırtık…

* … evimi anlattım ona uzun uzun, büyük bahçeyi, kedimi…

* … verandada oturdum, kediyle oynarken bir çay daha içtim.

* … kediyi kucağına alıp yanağını sürterek.

* Kedi kucağında uyumuştu.

* Kedi kucağında gerindi ve yatışını değiştirerek yeniden uyudu.

* İçini çekti ve kedinin başını okşadı.

-Yazım-Basım Hataları-
        
* Sf/51
         … evine vardığmda
        
* Sf/90
         Sonradan başınma gelenleri…

* Sf/117
         … te-l (yanlış bölme)

* Sf/121
         Ama greçekte

* Sf/149
         … gö-z (yanlış bölme)

* Sf/194
         … berbat bir dedikudunun

* Sf/224
         … kıskıvrak beğlatıyordur

* Sf/526
         … hem piza hem de pizza olarak kullanmış…

* Sf/282
         … pek heşeli birine benziyor.

* Sf/295
         … odanda… -odamda olacak!-

* Sf/300
         … ıvır zıvar mağazası…

* Sf/330
         … ne bulursan yedim de ondadır

                                                     Okuduğum tarih: 8 Mayıs 2013

ARKA KAPAK –

‘Ne yaptığını bilen, riske giren, dünya çapında bir yazar.’
Washington Post Book World

‘Odasında, yatağının üstünde kucaklaştık. Onun uyku tulumunun içinde, yağmuru dinlerken öpüştük, sonra şundan bundan konuştuk, her şeyden, dünyanın oluşumundan tut da, rafadan yumurtanın nasıl pişirileceğine değin.’

68’in esintilerini taşıyan üniversite hayatı ile müziğin muhteşem bir harmanı. Sonsuz bir sevecenlik ve şiirsellik, yoğun bir erotizm. İmkansızın Şarkısı, genç bir adamın güçlüklere birlikte göğüs germe umuduyla ilk aşkına geri dönüşünün olağanüstü hikayesi. Salinger ve Fitzgerald etkisi taşıyan romanda, Murakami’nin yaşamöyküsünden yansımalar da var.

Haruki Murakami, 1949’da Kobe’de doğdu. Vaseda Üniversitesi’nde klasik drama eğitimi gördü. İlk romanı Kaze no oto vo kike, 1979’da yayımlandı.21. yüzyıl edebiyatının en önemli isimlerinden olan Murakami’nin kitapları pek çok ödül aldı, tüm dünyada kırkın üzerinde dile çevrildi. Haruki Murakami’nin Yaban Koyununun İzinde, Zemberekkuşu’nun Güncesi, Sınırın Güneyinde - Güneşin Batısında, Sahilde Kafka, Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Dünyanın Sonu ile tüm dünyada büyük yankı uyandıran 1Q84 romanı da Doğan Kitap tarafından yayımlandı.


6 yorum:

  1. Vallahi maşallah hızlı kitap okuyorsun sevgili arkadaşım.. Bende bu aralar çok yavaş okuyorum çok duraksattım. Bir an evvel hızlanmam lazım yine..:))
    Güzel güneşli pazarlar diliyorum..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkürler Özlemciğim.
      Arada bana da oluyor, okuma hızım sekteye uğruyor.
      Kocaman sevgiler canım:)

      Sil
  2. Marukami için ben de henüz kararsızım ama ilk görüşte aşk değil kesinlikle...

    YanıtlaSil
  3. Murakami okumaya Sahilde Kafka ile başladım, çok da etkilenmiştim aslında. Ardından İmkansızın Şarkısı, Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Yaban Koyununun İzinde'yi okudum ve durdum:) Anladım ki Murakami her kitapta başka bir yazar oluyor, bense Kafka'nın izini sürüyorum. Yaratıcı yazarlık dedikleri bu mudur bilemedim.

    sevgimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahilde Kafka ve 1Q84 sipariş verilmeyi bekleyenb kitaplardan. Onlarla devam etmeyi düşünüyorum.
      Keyifli okumalarınız olsun.
      Sevgilerimle.

      Sil