25 Kasım 2017 Cumartesi

Otlar Çağırıyor - İlhan Durusel

* Kitabı @atlassahaf 'ta gördüğümde ismi ve kapak tasarımı çok ilgimi çekti. Zaten elime ulaşır ulaşmaz da bir merak okudum 🌳
Kapak tasarımı Aylak Adam Tasarım'a aitmiş 🍃


* Içindekiler kısmına göz attığım vakit kitabı hemen okumak istedim. Başlıklardan birkaçını paylaşayım, bana hak vereceksiniz:
- Bir eski Kitap Delisinin Bir Günü - Kongre Kütüphanesi
- 100 Soruda Fethi Naci
- Kitapçı, Kitapçık, Kitaplık: Öbür Borges
... gibi gibi 📚



Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:

Okuma Halleri, Fotoğraflarla * Otlar Çağırıyor / İlhan Durusel




OTLAR ÇAĞIRIYOR
Yazarı: İlhan DURUSEL
Türü: Düşünce
Yayın Hakları: Aylak Adam Yayınları
-   1. Basım: Mayıs 2014
Kapak Tasarımı: Aylak Adam Tasarım (aAt)

-   143 sayfa


Kitaptan Alıntılar;

        * Ömrümün çoğu kitaplar arasında geçti. İnsan arasına çıkmaktan daha güvenli, daha verimli.
                                      Ucuz ama bereketli...

        * Sıradan bir köpek, sıradan bir insandan daha değerlidir.

        * Bir ağacı, genelde bitkileri karşılıksız sevebildiğimi görünce kendimle inceden bir gurur duyuyorum.

        * Ne aradığımı biliyorum.
         Beni arayan var mı, bilmiyorum.
         Bazen kitaplar gelir bulur bizi.
         Bir kitap asıl anlamını bulsun diye ordayızdır belki.

        * Ben, 'Ben bilmem', 'Bilmiyorum' diyen insanlar tanıdım. Kitap düşkünüydüler. 'Ben bilirim,' diyenler kitap okumayanlardı; 'Sen bilmezsin,' diye başlarlardı söze, 'Sen anlamazsın,' diye bitirirlerdi.

        * 'Elde var sıfır: En azından bir şey var elimizde ama; hiç yoktan iyi,' dediğim zaman sıfır numara salağım. Gerçi ben kendi gözümde sıfırım.
         Sıfır benim.
         Ben sıfırım.

        * ... denizanası gibi şeffaf, ona bakarken iç organlarını, arkasını görmek mümkündü.

        * ... Birleşik Devletler Kongre Kütüphanesi'nin 2003 rakamlarına göre dünyanın dört yüz elli dilini temsil eden kütüphanenin, yüz otuz milyona yakın kitap, harita, el yazması, müzik, fotoğraf, filme üç binada, beş bin çalışanıyla, yan yana getirildiğinde yaklaşık olarak bin kilometreye varan kitaplık raflarında...

        * ... doğumunuzla başlayan müebbet...

        * John James Audubon/ ... günlüğünde karşısına çıkan ilk balıkçılı vurduğunu, bedenini tellerle bağlayıp canlı bir model gibi karşısına alıp resmini yaptığını yazmış.

        * Hıristiyanlık uzun yıllar sessiz okumayı yasaklamış, İslam ise okuyanın en azından kendi duyabileceği bir sesle okumasını şart koşmuştur.
         ... 1300'lerde Meryem'i elinde kitapla resmeden sanatçı Kilise'nin hışmına uğruyordu. Sebep: 'Kadınlar okuyamazlar''.

        * Bir şey söylemek için yazmıyoruz, söyleyeceğimiz bir şey olduğu için yazıyoruz. / F. Scott Fitzgerald

        * İnsanın kaderi mizacından başka bir şey değildir. / Panait Istrati


- Yazım-Basım Hataları -

        * Sf/ 17
         ... kitap tiryakisi tandınız mı hiç?

        * Sf/ 21
         Ben çoçukken...

        * Sf/ 74
         ... köklerinin İstabul'da olduğu aşikar...

        * Sf/ 109
         Onun fotoğraf makinesini vardı...

         Wallaha çok özür...

        * Sf/ 127
         ... eywallah demeyen...

        * Sf/ 134
         Zabıtayı pazarın allahı sanırdım.

                                                                           Temmuz 2017


 Yazar Hakkında Bilgi=  1965'te Ayvalık'ta doğdu. Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nü bitirdi, edebiyat öğretmenliği yaptı (1988-1994). 1994'ten beri eşi Francesca ve oğulları Deniz'le birlikte Pennsylvania'da yaşıyor, Lehigh Üniversitesi Kütüphanesi'nde arşiv ve nadir kitaplar bölümünde çalışıyor. Öykü, şiir ve yazıları Sonbahar, Cumhuriyet Kitap, Kitap-lık, Sıcak Nal, Mesele ve Sarnıç dergilerinde, bir öyküsü Kanada'da çıkan edebiyat dergisi Descant'ın Türkiye seçkisinde yayımlandı. Kitapları: Blöf Kitap (Tansu . Günaydın'la, 1994), Alınyazım Kılavuzu (1998), Karakalem Reguiem (2003), Süslü Nesir (2007), Gül Öksüren Melek (2012).


ARKA KAPAK –

Öykü dilinin şiirin imgesel yoğunluğuyla buluştuğu bu denemelerde İlhan Durusel, gerçekliğin ve yaşamın ayrıntıda gizli olduğunu bir kere daha kanıtlıyor. Kimi zaman artık var olmayan bir hastanenin izini sürerken, kimi zaman gündelik yaşamla mücadele eden insanın nasıl okumaya, yazarlara, kitaplara kendisini bağımlı kıldığını anlamaya çalışıyor. Fethi Naci'den Borges'e, Istrati'den Whitman'a kadar çok yönlü bir okumanın izini sürdüren bu denemeler, yaşamın aslında tek bir kitabın aranışı olduğunun altını çiziyor.

"Otlar çağırıyor bizi.
Şatolar kovuyor.
Kuraklık geliyor.
Bir rüzgâr gelip
önümüzde duruyor.
Bir duruşu var,
dil anlatamaz."  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder