28 Mart 2012 Çarşamba

Bir Dostu Sonsuzluğa Uğurlamak...

İki gündür bu yazıyı yazmak istiyorum ama duygularımı en yalın haliyle nasıl yansıtırım ve doğru cümleleri nasıl kurarım endişesiyle erteliyorum. Bugün karar verdim; aklımdan  geçenleri doğrudan yazıya döküp üstünde düzeltme yapmadan yayınlayacağım. Blogumda bu yazının yer almasını istiyorum.
Daha önce burada ve burada kendilerinden bahsettiğim merhum Ergin Ortaç ve sevgili eşi Frau Christi Anna Ortaç'a hissettiğim duygularımı paylaşmak istiyorum.
Adadaki kendimize en yakın hissettiğimiz dostlarımızdı onlar. Biriyle arkadaş veya dost olmanın yaşa bağlı olduğunu hiç düşünmedik zaten. Bu çift 80'li yaşlarını yaşayan çok değerli insanlar. Aramızdaki 40 - 45'e yaklaşan yaş farkı aynı frekansta olmamıza engel değil. Belki de şu yaşımıza kadar karşılaştığımız en bize benzeyen insanlardı. 
Maalesef 25 Mart tarihinde yani geçtiğimiz pazar günü Ergin Ortaç'ı sonsuzluğa uğurladık. En yakın dostumuzu uğurladık gibi hissettik. Nur içinde yatsın inşallah. En mutlu olduğu yer olan adada çok sevdiği kedilerini bahçede beslerken hayata gözlerini yumdu.
Ergin Ortaç, şair, yazar, edebiyat öğretmeni ve Beş Hececiler grubunun üyesi ve öncülerinden Yusuf Ziya Ortaç'ın oğlu. Yusuf Ziya Ortaç bir döneme damgasını vurmuş haftalık siyasi mizah dergisi Akbaba'nın da kurucusu. Belki eskilerden Akbaba Dergisi'ni hatırlayanlar vardır aranızda.


Son bayramda biz Fazıl'la adadaydık ve bayramı yalnız geçirecektik. Merhum Ergin Bey ve eşi de adada ve yalnızdı. Son bayramı güzel sohbetler eşliğinde çok büyük keyif alarak birlikte geçirmiştik. O zaman merhum Ergin Bey'e babasının en çok hangi eserini sevdiğini sormuştum. Amacım söyleyeceği kitabı sahaflardan araştırıp bulmak ve kendisine imzalatmaktı. Babasının en çok Üç Katlı Ev romanını sevdiğinden bahsedince Kadıköy'deki sahaflarda bakmadığım yer kalmamıştı ama bulamadım. Beyazıt'a geçip oradaki sahaflara bakacaktım ancak nasip olmadı.


Adamız çok değerli ve sevilen bir sakinini kaybederken biz de yakın dostumuzu kaybettik. Sevgili eşine sabır, kendisine rahmet diliyorum.


BİR GÜN

Kavuşmak bir gün toprağa,
Bir bahar cümbüşü olmak,
Dört mevsimde ayrı ayrı
Tabiatın düşü olmak…

Bir buluttan düşen yağmur,
Bir yıldızdan damlayan nur,
Bir yeşil yaprakta huzur,
Bir gonca gülüşü olmak…

Yazın savrulmak harmanda,
Kışın şahlanmak ummanda,
Fecre karşı bir ormanda,
Bir kuşun ötüşü olmak…

Yusuf Ziya Ortaç

34 yorum:

  1. Acı bir kayıp olmuş, ışıklar içinde uyusun.

    YanıtlaSil
  2. O acıyı biliyorum. Başınız sağ olsun. Huzur içinde uyusun...

    YanıtlaSil
  3. başınız sağolsun.allah geride kalanlara sabır versin

    YanıtlaSil
  4. Canım acını çok iyi anlıyor ve başsağlığı diliyorum. Daha önce bahsetmiştin bu aileden hatırlıyorum. Çok çok üzüldüm Allah rahmet etsin ve sevenlerine sabır versin..

    YanıtlaSil
  5. içim titredi okurken,insan birilerini severken değer verirken yaş farkı gözetmez
    çok haklısın,başınız sağolsun canım..
    Allah mekanını cennet eylesin..

    YanıtlaSil
  6. Başın sağolsun canım benim. Dayanması ve alışması en zor acı bana göre, Allah sabır versin. Nur içinde yatsın inşallah.

    YanıtlaSil
  7. Arkadaşlığın yaşı olmaz tabii. Üzüntünü anlıyorum. Başınız sağ olsun.

    YanıtlaSil
  8. Allah yattığı yeri nurla doldursun, sizlerin de başı sağolsun canım, sabırlar dilerim.

    YanıtlaSil
  9. başınız saolsun.. Allah rahmet eylesin, size ve eşine sabırlar diliyorum..

    YanıtlaSil
  10. allah rahmet eylesin, sevdiklerimizi kaybetmek çok acı geliyor..

    YanıtlaSil
  11. Başın sağ olsun,dost kaybetmenin acısını öyle yakından bilirim ki seninle beraber sızladı içim. Allah sabır versin.Nur içinde yatsın.

    YanıtlaSil
  12. Başınız sağ olsun, böyle değerli dostların yeri kolay dolmaz.. sabırlar dilerim.

    YanıtlaSil
  13. Canım benim okurken gözlerim doldu,bir postunda aile ile olan dostluğunuzu okumuştum,Allah sevdiklerine sabırlar versin,yattığı yer cennet olsun...

    YanıtlaSil
  14. Allah rahmet eylesin, tüm sevenlerine sabırlar diliyorum...

    YanıtlaSil
  15. Kaybınıza çok üzüldüm, ancak en azından güzel bir dostluğunuz ve güzel sohbetleriniz olmuş. Eminim hatırlarken her seferinde gülümseyeceksiniz. Başınız sağ olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Dostlukları kalıplara sokmadan olduğu gibi kabul edip başaran nadir şanslı insanlardanmışsınız etrafımıza bakıyorumda dost diyebileceğim bir elimin parmaklarını geçmiyor sayıları.Size ve eşine sabırlar diliyorum
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Allah rahmet etsin, sizlere ve yakınlarına da sabırlar dilerim...

    YanıtlaSil
  18. zordur hayatımızda birilerini ebediyete uğurlamak,acıtır içimizi her ne kadar farkında olsak da ölümün hepimiz için var olduğunu,zordur kabullenmek ağırdır
    ama her şeye rağmen hayat yaşayanlar için devam ediyor .
    başın çok çok sağ olsun canım arkadaşım ,mekanı cennet olsun,nur için de yatsın
    yakınlarına ,sevdiklerine ve size sabır dileğimle
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  19. ölüm sözün bittiği yer başın sağolsun canım

    YanıtlaSil
  20. Allah (c.c.) hepinizden razı olsun.
    Rabbim sevdiklerinizi yanı başınızdan eksik etmesin inşallah.

    YanıtlaSil
  21. Sizin gibi tatlı dostları olduğu için eminim o da çok mutluydu.
    üzerine nurlar yağsın ve mekanı Cennet olsun inş.
    Eşine ve sizlere de sabırlar diliyorum canım:((

    YanıtlaSil
  22. Mekanı cennet olsun, Allah geride kalanlara sabır versin...

    YanıtlaSil
  23. Bence sizin gibi dostları olması onun ebediyete huzurlu gitmesine vesile olmuştur.Yattığı yerler nur olsun

    YanıtlaSil
  24. Allah sabır versin, dost kaybetmek zordur, mekanı cennet olsun:(

    YanıtlaSil
  25. Amin. Allah (c.c.) hepinizden razı olsun. İyi dilekleriniz ruhuna ulaşsın inşallah.
    Sevdiklerinizle sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  26. Allah rahmet etsin, size de ailesine de sabır versin inşallah.

    YanıtlaSil
  27. Nur içinde yatsın. Mekanı cennet olsun.
    Daha önce onlardan bahsettiğini hatırlıyorum. Kimi zaman yaş farkı dost olmaya hiç engel olamaz. Ada ve dostlar onu hep iyi hatırlayacak....

    YanıtlaSil
  28. başınız daha doğrusu başımız sağolsun ayşıncığım.Allah rahmet eylesin.eşinede sabır diliyorum..

    YanıtlaSil
  29. Yanımda olduğunuzu hissettirdiğiniz ve iyi dileklerinizle moral verdiğiniz için hepinize gönül dolusu teşekkürlerimi gönderiyorum.
    Sevdiklerinizle bir ömür mutlu olun inşallah.

    YanıtlaSil
  30. nur içinde yatsın mekanı cennet olsun.başınız sağolsun...

    YanıtlaSil
  31. Tüm aileye ve siz yakin dostlara sabır ve başsağlığı diliyorum.Umarım( Üstat'ın) dizelerinde olduğu gibi dostunuz dört mevsim yanınızda olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Allah (c.c.) razı olsun.

      Sil