İbrahim peygamberin oğlu İshak'ı Tanrı'ya kurban etme ve kurban edilmeme süreci üzerinden varoluş, inanç, iman, sadakat ve sevgi -Tanrı ve evlat sevgisi-, sorgulama, sorgulamama gibi çok yönlü bir okuma sunuyor kitap...
Milan Richter'in 'Kafka ve Kafka' kitabını okurken çıktı bu kitap karşıma. Enteresan bir şekilde bir gün önce kitaplıktan alıp şöyle bir bakmıştım kitaba. Kafka ve Kafka'da da karşıma çıkınca ikisini eş zamanlı okumaya karar verdim.
Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:
Okuma Halleri, Fotoğraflarla - Korku ve Titreme / Søren KIERKEGAARD
KORKU VE TİTREME
Diyalektik
Lirik
Yazarı: Søren
Aabye KIERKEGAARD
Orijinal
Adı: Ein Hungerkünstler
Türü: Felsefe
Yayın
Hakları: Ara Yayıncılık
- Birinci
Basım: 1990
Kapak
Tasarımı: Vedat Çorlu
Çeviri: N. Ekrem
Düzen
- 116 sayfa
Kitaptan Alıntılar;
* Bu dorukta
İbrahim durur. Gözden yitirdiği son basamak, mutlak teslimiyettir. O gerçekten
de 'öte'ye gider ve imana ulaşır.
* ... kişi bir
başkasını severken kendine yetmelidir.
* Ebedi
teslimiyet, imandan önceki son basamaktır. Öyle ki bu hareketi yapmayanın imanı
yok demektir.
- Yazım-Basım Hataları-
* Sf/ 9
... gereğince anlamısını...
* Sf/ 12
... ti-
tredi...
* Sf/ 13
.. un-
utamıyordu...
* Sf/ 14
Düşünir ki onc
yüreğinin...
* Sf/ 16
Ne o nede...
* Sf/ 18
... arzu duyarak
kadar genç olmalarındaydı.
* Sf/ 19
... ya bu masam
çocuğa?
* Sf/ 20
... in-
anmıştı.
... cadırmak umuduyla...
... sözlerimin muhataparı...
* Sf/ 23
... dünya hazinesini
elini tutuyorsa...
... aldattıkaları...
... çünkü çünkü o
kadısıydı...
... almalıdır.çünkü...
* Sf/ 28
... inanıyorumki
odukça...
* Sf/ 31
... müthüş...
* Sf/ 34
Kendil-
erini...
... üstün yardılışın...
... ruhu böylesi hazlakrda
yitmiş...
* Sf/ 35
... post-
acının...
* Sf/ 39
... iyi zamanlışmış...
* Sf/ 40
... ilgilendirmeyecektir , ...
* Sf/ 42
... har-
eketleri...
... sersemliy-
orum.
* Sf/ 44
... teslimiy-
et...
* Sf/ 45
... yinede...
* Sf/ 47
... diğerlerine yanı
şekilde...
... uy-
andırmaktan...
... ishak'ı...
* Sf/ 44
... ol-
arak...
* Sf/ 49
... pardokstur:
* Sf/ 64
... anlay-
anın...
* Sf/ 107
... Hegele...
* Sf/ 108
... beş yada
altı...
Aralık 2016
Yazar Hakkında Bilgi= Soren Aabye Kierkegaard (IPA: [ˈsœːɐn ˈkʰiɐ̯g̊əˌg̊ɒːˀ]; Türkçe telaffuz
önerisi: Sörın Kirkıgor) (5 Mayıs 1813-11 Kasım 1855), Danimarkalı filozof ve teolog.
Yaşamı
Kierkegaard dindar
babasının etkisiyle din eğitimi alarak ve katı bir dini atmosfer içinde
yetişti.Tüm yaşamında bu çocukluğun etkisi görülür.Kendisi de dinsel
düşünceleri olan birisi olmakla birlikte sürekli din adamlarıyla, kurumlarıyla
ve düşünceleriyle çatışma halinde oldu. Mevcut Hıristiyanlığın yozlaşmış
olduğunu ileri sürdü ve Hıristiyan inancinin tamamen yenilenmesine yönelik
eleştiriler geliştirdi. Kierkegaard, din ve Tanrıyı tamamen bireysel bir konu
olarak değerlendirdi. Bu yönde giderek sistematik felsefenin bireyi göz ardı
eden bütüncüllüğünü de reddetti. Felsefesinde bireyi merkeze aldı.
Felsefesi
Kierkegaard, varoluşçuluğun
öncülerinden sayılır.Varoluşçu felsefe bir bakıma her varoluşçu filozofta
kendine özgü bir nitelik kazanarak ayrıca tanımlanır, ancak bilinen genel
nitelikleri ve felsefi özgürlüğü açısından varoluşçuluğun kurucu isimlerinin
başında Kierkegaard sayılmaktadır. Kierkegaard'ın belli bir felsefî sistematik
geliştirmediği doğru olmakla birlikte (Kierkegaard bu anlamda Nietzsche gibi bağımsız ve dizgesiz
filozoflardandır), kullandığı kavramlar ve felsefe yapma tarzı sonradan
varoluşçu felsefelerde görülen nitelikleri barındırır. Kierkegaard'ın itiraz
ettiği ve sürekli eleştirdiği filozof Hegel'dir. Hegel'in rasyonalist ve
sistematik felsefesi Kierkegaard için kabul edilemezdir.Varoluşçu felsefelerde
görülen kavramların çoğunluğu öncül olarak Kierkegaard'da görülür: saçma, bunaltı, korku ve kaygı.Kierkegaard'ın
felsefî sorunsalı bir bakıma mevcut Hıristiyanlık içinde ve hatta karşısında
nasıl iyi bir Hıristiyan olunacağı noktasına da bağlıdır. Kierkegaard, felsefe
tarihinin soyut mantıksal kurgularla geliştiğini ve bu nedenle bireyi, bireyin
gerçek yaşamını gözden kaçırdığını düşünür.Ona göre varoluş, somut ve öznel
insanın yaşamıdır.Bu nedenle felsefe somut düşünmeye, yani varoluşa
yönelmelidir.
ARKA KAPAK –
Ruhlar aleminde... sonu
olmayan ilahi bir düzen hüküm sürer. Burada yağmur hem haklının hem de haksızın
üzerine yağmaz, burada güneş hem hayır sahibinin hem de günahkarın üzerinde
parıldamaz. Burada her şey yerli yerine oturur. Yalnızca çalışan ekmek kazanır;
yalnızca muzdarip olan dinginlik bulur; yalnızca soyunu ruhlar diyarında
sürdüren, sevgilisinin imdadına yetişir; yalnızca bıçağı çeken İshak'a kavuşur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder