1 Ekim 2017 Pazar

Sirk Müdürünün Kızı - Jostein Gaarder

* Jostein Gaarder'i çoğunluk Sofi'nin Dünyası kitabıyla tanıyordur muhtemelen. Sofi'nin Dünyası yıllardır kitaplığımda okunmayı bekliyor olsa da yazarla tanışma kitabım 'Orada Kimse Var Mı?' isimli çocuklara yönelik yazdığı kitabı oldu 😊
* Sirk Müdürünün Kızı ise canım @ebruaykac tavsiyesi ile listemdeydi. Gelenekselleştirdigimiz kitapçı turlarından birinde karşımıza çıkınca hemen almıştım. Aldığım gibi de okudum. Haziran okumalarımdan...
* Kitaba başlayınca bitirmeden bırakmak istemedim. O denli hoşuma gitti. Düşünsenize kitaptaki başkahraman öykü, roman, aforizma yazıyor ve eserlerini yazarlara satıyor. Tabii aile ve insan ilişkileri, aşk, hasret, hüzün de var. Anlatım güzel, konu kitap ve yazarlık olunca daha da ilgi çekici, kurgu da iyi. Daha ne olsun 😄



Jostein Gaarder paylaşımım:

Orada Kimse Var mı? - Jostein Gaarder



Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:


SİRK MÜDÜRÜNÜN KIZI
Yazarı: Jostein GAARDER
Orijinal Adı: Sirkusdirektorens Datter, 2001
Türü: Roman
Yayın Hakları: Pan Yayıncılık
-   1. baskı: Şubat 2006
Kapak Resmi: Ayfer Kalsın
Çeviri: Ferihan Hasan Panayır
-   240 sayfa


Kitaptan Alıntılar;

        * Mutfakta ya da oturma odasında oturup bir tek parmağımı dahi oynatmaksızın Kızılderili ve soluk benizliler arasındaki en vahşi savaşları yönetebiliyordum. Ben hep Kızılderililerin tarafını tutardım. Bugün neredeyse herkes Kızılderililerden yana, ama biraz geç kaldılar.

        * Walt Disney Disneyland'ı yaratmadan önce Kopenhg'daki Tivoli'den etkilenmişti.

        * Her türlü üsluba ve fiyata uygun çeşitlerim vardı. Birkaç küçük fikir ya da nükteli söz, haliyle komple bir roman özeti ya da üzerinde çalışılmış bir film özetiyle aynı tarifeye tabi olmazdı. Yarısı bitirilmiş şiirler veya çeyreği tamamlanmış romanlar da satıyordum. Bir keresinde baştan sonra bir roman yazıp üçe bölmüştüm, üç ayrı yazara yazmıştım.

        * Yol yürürken oluşur.

        * Beni dinle! Küçükken oyuncağım olmadığı için babama yakınırdım. Sonra babam şöyle dedi: (kendi kafasını göstererek) Bu yaratılmış olan en mükemmel oyuncaktır. Bütün mutlulukların asıl sırrı buradadır!

        * Bir kitap için genellikle çağdaş edebiyattan veya edebiyat tarihindeki bir akımdan ya da çalışmadan 'etkilenmiş', 'onun tarafından yönlendirilmiş' ya da 'bütünüyle ona borçlu' şeklindeki ifadeleri severek kullanırlar. Bu arada yazar, adı geçen kitabı uzaktan bile görmemiş olabilir. Eleştirmenler bütün yazarları kendileri kadar bilgili ve kendileri kadar hayal yoksunu olarak kabul ederler.

        * ... çocukların oyun oynamasının en az yetişkinlerin çalışması kadar önemli olduğunu söyler.


 ^-^ KEDİLER ^-^

        * Birçok çocuk kedi yavrusu, kanarya ya da hamster'ları seyretmenin çok eğlenceli bir şey olduğunu düşünüyordu...

        * Bir kedi gibi saniyenin onda birinde çark eder...


 - Yazım-Basım Hatası-

        * Sf/ 135
         ... başarız bir intihar teşebbüsünden...

                                                                  Haziran 2017


 ARKA KAPAK –

Sirk Müdürünün Kızı, Sofie'nin Dünyası'nın yazarı Jostein Gaarder'in çağımız aile ve eğitim düzenini eleştirdiği bir roman...

Petter, hayalperest bir çocuktur. Ne çocukken ne de sonraları standartlaştırılmak istenen insan modeline uyacaktır. O da zengin hayal gücünü paraya dönüştürmenin bir youlunu bulur ve konu bulamayan yazarlara roman ve hikâye konuları satmayı iş edinir. Yüzlerce kitabın gölge yazarı olan bu yalnız hayalperest, hayal ve gerçeğin iç içe geçtiği romanda, çocukken uydurduğu sirk müdürünün kızı Panina Manina'nın öyküsünü defalarca anlatacak ve yaşayacaktır...

Her satırı okuru hayrete düşürecek bir roman...


1 yorum:

  1. Sofi'nin dünyasını yıllar önce okumuştum. Bunu da not alayım. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil