15 Haziran 2020 Pazartesi

Sezgin Kaymaz Kitapları Hakkında

Sezgin Kaymaz'ı hem yazar olarak hem de insan olarak çok seviyorum. Sevgili eşi Hülya Hanım ile onca Can'a dost oluyorlar, can oluyorlar ve emek veriyorlar. Bu sebeple ekstra seviyorum:)
Pek tabii külliyatını okudum ve yeni kitabı çıktığı vakit çölde su bulmuş gibi seviniyorum 🐱🐶
Biliyorum ki sımsıcak öykülerle sarmalanacak ruhum, hayal dünyam...
Romanlarında da öykülerinde de mutlaka o samimiyet ve sıcaklık oluyor. Mizah mutlaka oluyor ki Sezgin Kaymaz mizahi vazgeçilmezim:) Duygu yoğunluğu ve tabii ki hüzün hayatta olduğu kadar, mutlaka...


Şayet sımsıcak bir köpek hikayesi okumak isterseniz önce Lucky ve sonrasında Lucky'nin bebişinin hikayesi Farfara'yı okuyun.


Lucky ♥ Sezgin Kaymaz'la tanışma kitabım. Hikayesi öyle güzel ki... 
Karakterlerin her biri canlı kanlı işlenmiş. Kitabı okurken sanki olaylar yanımda gerçekleşiyormuş sanki konuşmalar hemen yanı başımda hayat buluyormuş gibi hissettim.



Farfara Lucky'nin devamı diyebiliriz. Kitaba katılan birkaç yeni karakter dışında genel olarak Lucky'den tanıdığımız karakterlerle tekrar bir araya geliyoruz. Farfara'yı okuyacak olanlar Lucky'i okumuş olurlarsa bence kitaptan alacakları keyif ikiye katlanır.
Lucky okuyanların hafızalarından kolay kolay silinmeyecek ve kalbinden hiç çıkmayacak bir dobermanın hikayesiydi. Ama öyle böyle değil, her hali baldan tatlı Lucky:) İlk kitapta bir Ender vardı ki, neden bilmem çok sevmiştim o karakteri. Farfara'da da olması pek hoş oldu. Hööyyyy:)))
Farfara ise Lucky'nin bebişinin hikayesi.



Yok ben roman okumak istiyorum derseniz mutlaka Kün'ü ve Zindankale'yi okuyun derim.

Sezgin Kaymaz'ın bir kitabını okumak yetiyor, sonrasında yazdıklarının bağımlısı oluyorsunuz:Şaka bir yana gerçekten Sezgin Kaymaz son zamanlarda okuduğum en farklı yazar.
Kün'ü soluksuz okudum diyebilirim.
Yazı dili, anlatımı oldukça akıcı, konular enteresan, kurgu heyecan dolu, duygusal ve sımcıcak...



Kitaplarındaki karakterlerin hepsinin kalbimde, hayallerimde çok özel yerleri var. Sanki her biri kanlı canlı insanlar ve hikayelerini yanı başımda anlatmışlar.
Zindankale de muhteşem karakterleri, heyecanlı, esrarengiz ve mizahi konusu ve şaşırtmacalı kurgusuyla harikaydı.
Sezgin Kaymaz'ın her kitabı keyifli bir okuma vaat ediyor. 



Yine biraz güleyim biraz gerileyim ama gerilirken illa güleyim diyorsanız Uzunharmanlar'da Bir Davetsiz Misafir'i okumaya başlayın:)

Her okuduğum kitabıyla aynı okur hayranlığımın devam ediyor olması beni mutlu ediyor. Bu kitabında da alıştığım ve şaşırtan ve heyecanlandıran ve gülümseten Sezgin Kaymaz tarzıyla karşılaştım. 


Elimden bırakamayacağım bir kitabı olsun derseniz Ateş Canına Yapışsın'ı okuyun, beğenirseniz devam kitabı sayılan Nefha'yı da okursunuz.

* 'Ateş Canına Yapışsın' iddia ediyorum elinizden bırakmadan bitireceğiniz bir kitap. Cennet ve cennet ahalisi konu edilmiş. Azazil yani Şeytan'ın Hz.Adem'le olan mücadelesi ve Allah'a isyanı, birlikte Cennet'ten kovulmaları öyle akıcı ve esprili bir dille işlenmiş ki yine yeni yeniden Sezgin Kaymaz'a hayranlık duydum.
* Kitabı okurken neredeyse Azazil'e sempati duyar hale geliyorsunuz ki, zaten günahları işlerken de bize sempatik göstermiyor mu Şeytan şeri 😊



Ateş Canına Yapışsın kitabını okuyanlar Nefha ile arada bağlantı kurabilirler. Nefha tamamen bağımsız bir kitap olsa da Ateş Canına Yapışsın'da hikaye Azazil etrafında dönerken, Nefha'da ise dört büyük melek etrafında işleniyor.
Kibir, hırs, öfke, endişe, hayranlık gibi duyguların etkilerini-tepkilerini mizahi yaklaşımla okurken satır aralarındaki gerçeklerle de yüzleşiyoruz. Ateş Canına Yapışsın'da cennetten kovulan Adem ile Havva ve Azazil'den sonra cennette kalan ahalinin durumu Nefha'da cevap buluyor.



Aslında ben roman değil de hikaye okumak istiyorum derseniz de Sandık Odası ve Medet sizi bekler.

Sandık Odası kitabı on sekiz hikayeden oluşuyor. 
Sezgin Kaymaz'ın çok enteresan bir anlatımı var. Demek istediğim, Kün ve Uzunharmanlar'da Bir Davetsiz Misafir romanlarında işlenen öyle konular var ki birine anlatmaya kalktığınızda karşınızdaki korku, gerilim kitabı sanıyor. Oysa temelinde anlatırken kulağa ürkütücü gibi gelse de okurken yeri geliyor kahkaha atıyorsunuz. Olayları öyle bir harmanlıyor ve kurguluyor ki korkudan komedi, gözyaşından tebessüm yaratıyor:) Ne demek istedimse:) Aslında okuyanlar anlatmak istediğimi daha iyi anlayacaklar.
Sadece bu kitapta hikayelerin içinde iki tanesi beni azıcık korkuttu:)
Her bir hikayeyi çok severek okudum ve ben buna hiç şaşırmadım. Ne de olsa Sezgin Kaymaz:)



Kitap beş hikayeden oluşuyor: Medet, Gelip Giderler, Hayırlı Yolculuklar, Alo, Tevzadze Kim?
Beni en çok Medet hikayesi etkiledi. Medet 
Köpeklerin konu olduğu harika bir hikaye. İkinci olarak aynı kitaptaki sırasıyla Gelip Giderler hikayesini sevdim. Devamındaki beğeni sıram ise: Tevzadze Kim?, Alo ve Hayırlı Yolculuklar.
Bence Medet ve Gelip Giderler hikayelerinden ayrı birer roman çıkarmış. 


Yoksa seri kitap okumak havasında mısınız? O zaman da Sevinç Kuşları üç kitaplık seridir, aklınızda bulunsun: Deccal'in Hatırı, Kısas ve Son Şura.

* Deccal'in Hatırı- Sezgin Kaymaz'ın kitaplarındaki karakterler oldukça sıradışı ve oldukça sıradan! Nasıl oluyor bilmiyorum ama tüm aykırılıklar çok doğal geliveriyor okurken:) Her birini benimsiyor insan, 
seviveriyor farkında olmadan. 
Seri her zamanki Sezgin Kaymaz romanları gibi akıp gidiyor okurken...
Toplumun farklı kültür ve gelir düzeyindeki kişilikler bir arada harmanlanmış, karışmış ve nasıl da güzel anlaşmış. Küfür bile tekerleme gibi okunuyor Sezgin Kaymaz'ın kaleminden:)
Benim okuma zevkime güvenenlere şu kadar diyeyim: Sezgin Kaymaz okuyun:)


* Kısas- Sevinç Kuşları üçlemesinin ikinci kitabını da, tüm Sezgin Kaymaz kitapları gibi tebessüm, hüzün, şaşkınlık, kızgınlık ve hayranlık içerisinde okudum. 

* Son Şura- Bitti... keşke hiç bitmeseydi... okundukça yazılan romanlar olsa... arka planda sayfa sayfa çoğalsa, hikaye devam etse... şimdiki duygum ve ruh halimle: hayalim 😻
Sevinç Kuşları üçlemesinin son kitabıydı. Deccal'in Hatırı, Kısas ve Son Şura ♡
Bir: Sezgin Kaymaz'ın mizah yeteneğine, 

iki: özellikle hikayelerindeki (Sandık Odası) gerilimin dozunun muhteşemliğine, 

üç: çok uç ve sıra dışı karakterleri bunca sempatik ve içe sokulası kıvamda yansıtmasına, 

dört: kitaplarında patililerin olmasına, 

beş: izlediğim söyleşilerinden edindiğim izlenimle samimi, mütevazi, gönlü güzel bir insan olmasına, 

altı: edebi kalitesine HAYRANIM 😸

yedi: yeni kitabı çıksın diye bekliyorum:)



Bugün Bize Kim Geldi ve Bakele hikaye kitapları. 

* Bugün Bize Kim Geldi- Şayet Sezgin Kaymaz'dan ilk kez hikaye okuyacaksanız benim favorim 'Sandık Odası' kitabı ve sonrasında ise 'Medet'teki Medet hikayesi 🐶
Bu iki kitaptaki hikayeler daha fantastik ve komedi gerilim, 
Bakele ve Bugün Bize Kim Geldi kitaplarındaki hikayeler ise tarz olarak farklı ve birbirine daha yakın geldi.
Tatilde, sahilde, yolculukta size eşlik edebilecek güzel hikayeler...
Punto olarak da gözü yormayacak büyüklükte basılmış.


* Bakele - Kitabın içinde otuz dört hikaye var. Kısa kısa, akıcı hikayeler... Yazı karakteri ve büyüklüğü de okumayı daha kolay ve seri hale getiriyor. Gözü yormayan bir bütünlükte sayfa düzenine sahip.
Eğer yolculukta, sahilde bir çırpıda okunacak hikayeler istiyorsanız Bakele'yi öneririm. Aynı akıcılığa sahip ama daha daha etkileyici hikayeler için kesinlikle Sandık Odası.


Geber Anne bir roman ama külliyatın içinde en soğuk kaldığım kitap maalesef. Karakterlerle bir türlü uyum sağlayamadık. 

Tüm okuduğum kitapları arasında karakterler açısından en soğuk kaldığım kitabı bu oldu. Oysa konu ve kurgu yine çok iyi ama nedendir bilmiyorum biraz mesafeli kaldık kitaptaki ahaliyle.



Kaptanın Teknesi romanını da unutmayalım.

Sezgin Kaymaz okumayı çooooook seviyorum. Gerçekten, abartısız o denli çok seviyorum 😻
Yazdığı her kitabı okuyup da beğendiğim ender yazarlardan.


Benyusuf ise son çıkan hikaye kitabı, o da güzel hikayeler barındırıyor. Benyusuf on üç öyküyle geldi kitaplığıma. Bu arada on üç uğurlu rakamım 🙏
Öykülerin tadı damağımda, izi ruhumda kaldı.


Sezgin Kaymaz kitapları benim için o kadar değerlidir ki kitap abajurum için seçtiğim beş kitaptan biri ona aittir 
🐈 Buradan kitaplı abajurumun başka fotoğraflarına da ulaşabilirsiniz.

Diyeceğim o ki Sezgin Kaymaz okuyun pişman olmazsınız:)
Keyifli okumalarınız olsun.

4 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş Ayşım.

    YanıtlaSil
  2. Sayenizde yeni bir yazarla tanışmış oldum.. teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. Katılıyorum, tüm kitaplarını okuyamadım ama okuyacağım yavaştan��

    YanıtlaSil
  4. Sanki ben yazmışım. Her kelimeye, her noktaya, virgüle katılıyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil