2 Şubat 2015 Pazartesi

Ara Dünya - Neil Gaiman, Michael Reaves * Kış Okuma Şenliği 2014-2015*

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Kış Okuma Şenliği' okuma listeme buradan bakabilirsiniz.

Listenin 3. sırası: Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.

Kitabın dilinden ve kurgusundan pek hoşlanmadım. Oluşturduğum listede birkaç kategoriye uygun kitap bulamadığımdan var olan kitabı da yarım bırakmak istemedim. Kendimi zorlayarak da olsa okudum:) 
Benzer bir durumu 'Güz Okuma Şenliği'nde yaşamıştım ama o kitabı bitirmeye dayanamamıştım. Burada paylaşmıştım.

Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:

Okuma Halleri, Fotoğraflarla - Ara Dünya / Neil Gaiman, Michael Reaves





ARA DÜNYA
Yazarı: Neil GAIMAN, Michael REAVES
Orijinal İsmi: Interworld
Türü: Fantastik, Bilim-Kurgu
Yayın Hakları: İthaki Yayınları
www.ithaki.com.tr
-   1. Baskı, Ekim 2012, İstanbul
Çeviri: Emine Ayhan
-   214 sayfa


Kitaptan Alıntılar;

        * Yabancı yüzünü olduğu gibi kaplayan bir çeşit maske takıyordu ve maskenin yüzeyi karşısındakini cıva gibi yansıtıyordu.

        * Bana antipatik gelen benzetmeler:
         Haziranda kar kürüme makinesi kadar çılgın...
         ... süt dolu bir sürahi kadar beyaz kesilmişti.



^-^ KEDİLER ^-^

        * ... bana bir kedinin kuşa baktığı gibi bakıyordu.

        * Sıcak sobanın üstünde yürüyen bir kedinin asla soğuk sobada yürümeyeceğini söylerler.

* ... bu konularda ancak evin kedisi kadar bilgili sayılırdım.

* ... bir adım geri atıp diğer ayağımı da öne atarak modifiye kedi duruşuna geçtim.

Isaac ve Spocky


Yazım-Basım Hataları-

* Sf/64
         ... şimdi bunun bir nemi yok.

* Sf/66
         ... onun içinden den geçtiğini...

* Sf/113
         ... onsan hiçbirinize zarar gelmez.

                                                  Okuduğum tarih: Ocak 2015

Bodrum 


Yazarlar Hakkında Bilgi-

 Neil Gaiman, New York Times'in en çok satan çocuk kitabı Koralin ve Gizli Dünya'nın; çizimlerini Dave McKean'in yaptığı The Wolves In The Walls ve The Day I Swapped My Dad For To Goldfish adlı resimli kitapların ve kısa öykülerden olşan M Is For Magic isimli kitabın yazarıdır. MirrorMask filminin senaryo yazarı olan Gaiman, çizgi roman serisi Sandman'in yanı sıra, yetişkinler için de eleştirmenler tarafından beğeniyle karşılanan ödüllü romanlar ve kısa hikayeler kaleme aldı. Şimdiye kadar aldığı ödüllerden bazıları şunlar: Dünya Fantezi Edebiyat Ödülü, Hugo Ödülü, Nebula Ödülü ve Bram Stoker Ödülü. Esasen İngiliz olan Gaiman şu anda ABD'de yaşıyor. Onu internetteki adresinden ziyaret edebilirsiniz: www.mousecircus.com

Spocky 


Michael Reaves, Uzay Yolu: Yeni Nesil, Alacakaranlık Kuşağı, Sliders ve Canavarlar adlı yapımların da aralarında bulunduğu çeşitli diziler için dört yüze yakın televizyon oyunun yazarlığını, editörlüğünü ve yapımcılığını üstlenmiş olan, Emmy ödüllü bir televizyon ve senaryo yazarıdır. Övgüyle karşılanan senaryo çalışmaları arasında iki Batman animasyon filmi, ABD gişesi için yapılmış özgün bir film ve Turner yayın ağı için yapılmış karanlık bir Kaptan Planet versiyonu bulunmaktadır. Reaves aralarında New York Times'ın en çok satan kitabı olan Yıldız Savaşları: Darth Maul-Gölge Avcı'nın da aralarında bulunduğu birçok kitap yayımlamıştır. Yazarın bunların dışında yayımlanmış kısa romanları, çizgi romanları ve bir Megadeth video filmi için yazdığı bir diyalog bulunuyor. Onu internetteki adresinden ziyaret edebilirsiniz: www.michaelreaves.com


ARKA KAPAK –

Hugo ve Nebula ödüllü yazar Neil Gaiman ve Emmy ödüllü yazar Michael Reaves'ten sadece gençlere değil tüm okurlara hitap eden, bilimkurguyla fantezinin iç içe geçtiği bir macera. 
Joey Harker bir kahraman değil. O aslında kendi evinde kaybolan sıradan biri. Bir gün kaybolduğunda kendi dünyasını geride bırakıp bambaşka bir boyuta adım atıyor. Şimdi bir savaş vermek zorunda. Hem de sadece bu dünyayı değil, olası bütün dünyaları kurtarmak için verilen bir savaş...

Arka planda Aşkım 
Mırk mırkkk güzeli kedili yastığım canım arkadaşım Çiğdem'in sihirli ellerinden çıkma. Burada ve şurada beni kocaman mutlu ettiği hediyeleri görebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder