12 Şubat 2016 Cuma

Tozlu Rüyalar Kitapçısı - Cynthia Swanson * Kış Okuma Şenliği 2015-2016

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Kış Okuma Şenliği' okuma listeme buradan ulaşabilirsiniz.

Listenin 19. sırası: İsminde aynı kelimenin geçtiği üç kitap.
Kitap




Çok keyif alarak okuduğum bir kitap oldu. Konusu ve kurgusu gayet güzel ve heyecan dolu.



Kategori dahilinde okuduğum diğer kitaplar:

Kitap Hayat İçindir - Doğan Hızlan




TOZLU RÜYALAR KİTAPÇISI
Yazarı: Cynthia SWANSON
Orijinal Adı: The Bookseller
Türü: Roman
Yayın Hakları: Martı Yayınları
www.martiyayinlari.com
-   1. Baskı: Kasım 2015
Kapak Tasarımı: Alla Özabat
Çeviri: Esra Yüksel
-   432 sayfa


 Kitaptan Alıntılar;

        * Yaşlanmak, çocukken ya da gençken sevdiğin, artık duvarlardaki fotoğraflarda, hikayelerdeki sözcüklerde ve kalbindeki anılarda yaşamasıydı.

        * Soğuk hava geliyor! Hemen kendinize iyi bir kitap bulun ve içinizi ısıtın!

        * Kitapta anlam veremediğim bölümler:
         Modern Psikolojiye Giriş isimli bir kitap seçtim. ... aradığım konuyla ilgili sayfaları buldum.
         Otizm, başka bir deyişle bebeklerde şizofreni, sosyal ve iletişim becerilerinde yetersizlik olarak kendini belli eden ve ağırlıklı olarak bebeklerde ve küçük çocuklarda görülen bir rahatsızlık.
         ... Bir sonraki paragrafı okuduğum an kalbim duracak gibi oldu, elim ayağım buz kesti.
         Otizmin nedenleri tam olarak belli değildir. Ancak otizmin genellikle duygusal açıdan sorunlu olan, çocuklarıyla gerekli yakınlığı kuramayan ebeveynlerin çocuklarında gözlemlenmektedir. Bu ebeveyn genellikle annedir...
         ...
         Michael'in bir hastalığının olduğunu, adı... Adı otizm... Ve tedavi edilemeyeceğini söylediler. Bu hastalığının olmasının nedeni sizmişsiniz. Çünkü o küçükken size, annesine ihtiyacı varmış. Ama ihtiyaç duyduğunda annesi yanında yokmuş.

        * Guiding Light dizisi- 1937 yılında radyoda yayınlanmaya başlayan, 1952 yılından itibaren de yayın hayatına televizyon ekranlarında devam eden ve son bölümü 2009 yılında yayınlanan dünyanın en uzun soluklu dizisi.

        * Aslında hayatlarımızın ne kadar küçük bir bölümünü doğru olarak hatırlayabiliyoruz.
         ... yaşamın detaylardan ziyade ana başlıklardan oluştuğunu düşündüm. Geçen perşembe öğle yemeğinde ne yediğimi hatırlayabilir miydim? ... Üç hafta önce pazar günü havanın nasıl olduğunu hatırlayabilir miydim peki? Tabii ki hayır... Bunların hepsi zihnimizden uçup gitmeye mahkum detaylardı. Çünkü bu tarz anılar hafızamızda yer edinmiyordu, hatta yaşadıktan birkaç saniye sonra kaybolup gidiyordu.


^-^ KEDİLER ^-^

        * Sarı tüylü tekir kedim Aslan yanıma kıvrıldı ve yarı açık gözleriyle mırlamaya başladı.

        * İşte bu gerçekten ürkütücü, dedim Aslan'a.

        * ... Aslan'ı genellikle buruşuk kıyafetlerin içinde pineklerken buluyordum.

        * ... yanımda Aslan'la uyandım.

        * ... dedim Aslan'a.

        * Aslan'da hep yanı başımda olurdu.

        * Yatağın üstünde uyuklayan Aslan...

        * Benim tatlı kediciğim... ... yumuşak sarı tüylerini okşadım. Kocaman yeşil gözleriyle bana bakıp mırladı.

        * Bir yandan Aslan'la ilgileniyor...

        * ... dedim Aslan'a uyanınca. ... Sonra ayağa kalktı, bir iki kez döndü. Yorganın altına gelip miyavlamaya başladı.

        * Aslan yanımda mırlıyordu.

        * Aslan'ın sıcacık tüylerini okşadım, elimin altındaki ağırlığını hissedebiliyordum. Kendimi onun gerçekliğine ve samimiyetine bıraktım.

        * ... dişlerini göstere göstere esneyen Aslan'a.

        * ... yaşlı Aslan'ım aslında kısa ve bodurdu.

        * Kendi evimin huzurlu ve sakin ortamında kedimle şakalaşıyordum.

        * Aslan'ı çekip göğüslerimin arasına yatırdım.

        * Aslan yanımdaydı, mutlu mesut keyif yapıyordu.

        * Aslan da yanımda. Mışıl mışıl uyuyor.

        * Aslan, ah sevgili Aslan. O hep benim en yakın arkadaşımdı. Hep yanımda, mırıl mırıl ve hep usluydu.

        * ... Aslan'ı, kısacası buradaki hayatımı bırakıp gitmek bu kadar kolay mıydı?

        * ... Aslan'a sahiptim.

        * ... Aslan'a yemeğini verdiğimi...

        * ... Aslan'a kahvaltı hazırladıktan sonra...

        * Zavallı Aslan...

        * Bir bakmışsın Külkedisi olmuş...

        * Aslan, karnımın üstüne kıvrılmıştı.

        * Ani hareketimle ürken Aslan da birden ayağa dikildi.

        * Çantasından bir yumak ip çıkardı, Aslan'da hemen ipin üstüne atladı.

        * ... kedim Aslan'la paylaştığım dağınık evimi...

           
- Yazım-Basım Hataları -

        * Sf/ 21
         ... bakıyordu Evli çiftler...
         (nokta yok!)

        * Sf/ 48
         ... geceler, dedi
         (nokta yok!)

        * Sf/ 54
         ... bazen içimden böyle olmak gerekiyor.

        * Sf/ 60
         ... çocukların sesli geldiğine göre...

        * Sf/ 85
         ... bnim arabam...

        * Sf/ 97
         ... oturunca ayakkabılarımı, çıkarıp su toplamış ayaklarımı...

        * Sf/ 113
         Bunların Greg'i tahmin edeceğini sanmıyordum...

        * Sf/ 114
         ... önce katalogları taradı; sonra şehir merkezine... bile gittim.

        * Sf/ 149
         Böyle söz vermiştim?

        * Sf/ 175
         Katherine Ann Porter...

        * Sf/ 204
         ... eğitimine devler okulunda...

        * Sf/ 205
         Bunu hayatım boyunca, ailem hariç, kimse yapmamıştım.

        * Sf/ 296
         ... mut
         luluğu...

                                                                                              OCAK 2016


 Yazar Hakkında Bilgi=  Yazar olmasının yanı sıra başarılı bir tasarımcı olan Cynthia Swanson'ın ilk romanı, dünya çapında on bir dile çevrilecek olan ve eleştirmenlerden tam not alan Tozlu Rüyalar Kitapçısı'dır. Eşi ve çocuklarıyla birlikte Colorado'da yaşayan yazara www.integritymodern.com adresinden ulaşmak mümkün.


ARKA KAPAK –

Beni rüyalar âleminde bırakma. Keşkelerin yanılsamasından beni çekip al. Buna hemen bir son ver. Beni hemen gerçeğe kavuştur ki sevmeyi tekrar öğrenebileyim…

Otuz sekiz yaşındaki Kitty Miller küçük bir dairede kedisiyle yaşamaktadır. Liseden beri en yakın arkadaşı olan Frieda'yla birlikte küçük bir kitabevi işleten Kitty'nin ailesi, arkadaşı ve kitabevi arasında geçen sıradan yaşamı bir gün başka bir yerde uyandığını fark etmesiyle allak bullak olur.

Daha önce hiç görmediği bu ev, onun evidir yine de. Başka bir dünyada, başka bir aileyle ve arkadaşlarla farklı bir yaşam… Hangi dünyanın gerçek, hangisinin rüya olduğunu bir türlü anlayamaz. Genç kadının gerçek hayatıyla hayali yaşamını sorgulaması arasında geçen bir süreç başlar. Bu iki dünya arasında bocalarken de travmalarıyla, acılarıyla ve geçmişiyle yüzleşmesi gerekir. Peki ya gerçeklerle yüzleşecek cesareti yoksa?

"Muhteşem bir ilk roman… Swanson kesinlikle övgüyü hak eden bir hikâyeye imza atmış."
-USA Today-

"Swanson, Kitty'nin ve Katharyn'in dünyasını öylesine ustalıkla yansıtmış ki kitabın sonuna dek hangisinin gerçek hayatın parçası olduğunu anlayamıyorsunuz."
-Publishers Weekly-

"Hikâyenin temelini oluşturan varlık/yokluk sorgulamaları ve gerçekle rüya arasında yaşanan bocalamaları okurken kendinize 'ben olsam ne yapardım?' sorusunu sormadan edemeyeceksiniz."
-Redbook Magazine-


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder