4 Şubat 2016 Perşembe

Yakala Chet! - Spencer Quinn * Kış Okuma Şenliği 2015-2016

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Kış Okuma Şenliği' okuma listeme buradan ulaşabilirsiniz.

Listenin 16. sırası: Karakterlerden birinin bulunduğu kitabın isminde geçtiği bir kitap.



Kitap bir köpek polisiyesi. Ve Chet dedektif Bernie'nin ortağı. Şayet iyi bir polisiye kurgu okuyucusu iseniz kitap sizi çok fazla tatmin etmeyecektir. Takip edeceğiniz, çözmeye kafa patlatacağınız öyle karışık bir kurgusu yok. Ancak gayet güzel akan bir tarzı kitabın. Chet'in ağzından şahit oluyorsunuz tüm olaylara. Ben sevdim ve okurken keyif aldım.

Kedi polisiyesi okumak isterseniz de Felidae için buraya lütfen:)



Kitaplığımda bulunan köpekli kitaplar ile ilgili bir video çekmiştim.
Kitaplığımdaki köpekli kitaplar videomu izlemek isterseniz buraya lütfen:)

Köpekli kitaplar videom için bir de defter hazırlamıştım. Göz atmak isterseniz şuraya lütfen:)



Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:

Okuma Halleri, Fotoğraflarla - Yakala Chet! / Spencer Quinn





YAKALA CHET!
Yazarı: Spencer QUINN
Orijinal Adı: Dog On It, 2009
Türü: Polisiye Roman
Yayın Hakları: Epsilon Yayınları
www.epsilonyayinaevi.com
-   1. Baskı: Mayıs 2011
Kapak Uygulama: Berna Özbek Keleş
Çeviri: Sueda Özkaya
-   352 sayfa


 Kitaptan Alıntılar;

            * Elinde bir çeşit doldurulmuş oyuncak hayvan vardı. ... Bu benim hiç anlayamadığım bir şeydi. Bana arkadaşlık yapsın diye, elimde oyuncak bir insanla dolaşmak arzum hiç olmamıştı.

        * Barınaklara bırakılan hayvanların sadece yüzde on beşi sahiplerine kavuştuğundan haberiniz var mı?
         ... Ve sadece yüzde yirmi beşi evlat ediniliyor.
         

^-^ KEDİLER ^-^

            * ... kedi kokusu...

        * ... bir veya birden fazla kedi var mıydı? ... Kediler benim gibilerden hoşlanmazlardı... Kedilerin nasıl eğlenilebileceği hakkında bir fikirlerinin olmaması mümkün olabilir mi? ... arabanın içersinde bir kedi olmasının ihtimali zayıftı ama sıfır değildi. ... arabanın içerisinde bir kedinin varlığı, mülkümüzde bir kedi olduğu anlamına geliyordu. Mülkümüzde bir kedi mi?

        * ... kedi var mı yok mu diye...

        * ... kedi yok.

        * ... bana kedileri hatırlatan bir başka koku.

        * ... garip kedi kokusu tekrar havadaydı...

        * ... kediye benzeyen büyük bir hayvanın bana doğru geldiğini gördüm.

        * ... kedilerin bunu yaptığını gördüm...

        * Üzerindeki kedi kokusunu aldım...

        * ... kedi kokusu dışında hiçbir koku yoktu.

        * ... koltuğa tünemiş olan bir kedi. Keefer gibi, hatta daha da fazla kokan bir kedi. Kedi hemen beni gördü... Bütün kediler böyle, cüce aslanlar.

        * ... neredeyse Prens'e (kedi) saldıracak.
         Prens mi? ... Kediyi fark etmemiş miydi?
         ... Prens'in tüyleri normale döndü. ... kendini beğenmiş kedi tavrıyla dikkatle bana baktı.

        * ... her tarafı Prens gibi pis kokan bu adam...

        * ... o kedi nereden çıkmıştı ki?

        * ... üzerindeki kedi kokusunu ve tabii ki kibirli kedisi Prens'i hatırladım.

        * Prens'inkiyle karışan içki kokusu...

        * Tam o sırada başımı döndürecek kadar kuvvetli bir kedi kokusu aldım.

        * Prens balkonda küçük diliyle patisini yalıyordu.

        * ... o korkunç kedi Prens'in kokusu üstüne sinmişti...

        * Kedi gibi ama daha büyük bir hayvanın, altın rengi göz parlamasını yakaladığımda sırtımdaki tüyler kaskatı kesildi.


- Yazım-Basım Hataları -

        * Sf/ 12
         İlk öce onun odasını...

        * Sf/ 30
         ... kafa patladırdı.

        * Sf/ 65
         Eline bir çeşit doldurulmuş oyuncak hayvan vardı.

        * Sf/ 109
         ... bir zanda ateşlenmiş...

        * Sf/ 118
         ... tandık gelmişti.

        * Sf/ 129
         ... salamaya başladım.

        * Sf/ 150
         Gurme restorandı...

        * Sf/ 164
         Ernie...

        * Sf/ 236
         ... vebüyük...

        * Sf/ 252
         ... Benie'ye...

        * Sf/ 279
         Yüzünde ser bir ifade...

                                                                  OCAK 2016


Yazar Hakkında Bilgi=  Spencer Quinn, Cape Cod'da köpeği Audrey ile birlikte yaşıyor, burada Chet ve Bernie'nin bir sonraki macerasının üzerinde çalışıyor.
http://www.chetthedog.com/


Kitap Hakkında=  Spencer Quinn iki dili çok iyi biliyor; gerilim ve köpekler. Bazen komik, bazen acıklı ve zaman zaman da korkunç. Kitaptaki en iyi şey, yaşama sevinciyle dolu K9 köpeği olan Chet. O harika bir karakter, çünkü köpeklerde sevdiğimiz her şeyin bir özeti; yaşama olan tutkuları ve bize olan sevgileri. Sizlere açık yüreklilikle en yakın kitapçıya gitmenizi ve eşi benzeri olmayan bu romanı almanızı öneriyorum.
                                                                  Stephen King


ARKA KAPAK –

Chet ve Bernie bu ilk maceralarında, kaçırılıp kaçırılmadığı belli olmayan ama sevimsiz kişilerle bağlantısı kesin olan Madison isminde bir genç kızın kayboluşunu araştırıyorlar.
İyi huylu, yetenekli bir öğrenci olan Madison, okuldan sonra eve gelmez ve annesi meraktan deliye döner. Bernie bu davayı hemen kabul eder -- Chet'in ne olduğu hakkında pek fikrinin olmadığı nakit akışı sorunu nedeniyle -- ama Madison kendiliğinden ortaya çıkar. Ancak genç kız aynı hafta içerisinde ikinci kez kaybolduğunda, Bernie ve Chet her şeyi riske atarak tam bir araştırmaya girerler.
İpucu arayışları Chet'in oldukça eğitimli burnu sayesinde, onları çölden, motorcu barlarına ve diğer pek çok egzotik yere götürecektir.
Hem Chet'in hem de Bernie'nin kendine has özel yetenekleri, bu arayışta her ikisini de büyük bir tehlikeye atacaktır. Köpeklere has davranışları, içten ve kurnaz anlatımıyla Chet, sevgi dolu ve zaman zaman da yaramazlık yapmaya meyillidir. Kendinden fazlaca hoşlanmak gibi oldukça insani bir kusuru olan Chet, anlamakta zorlandığı şeyler yüzünden -- boşanma, velayet anlaşmazlığı ve diğer tuhaf insani endişeler -- Bernie'nin ilgisinin dağıldığını fark etse de ona yoğun bir bağlılık duyar. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder