5 Şubat 2016 Cuma

Uzak Kış, Kayıp Güz - Tuncer Erdem * Kış Okuma Şenliği 2015-2016

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Kış Okuma Şenliği' okuma listeme buradan ulaşabilirsiniz.

Listenin 2. sırası: İsminde kış mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların kış mevsiminde geçtiği bir kitap.



Çizim içeren kitapları çok seviyorum. Hele bir de içinde kedi çizimleri karşıma çıkarsa daha bir mırkmutlu oluyorum:)))



Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:

Okuma Halleri, Fotoğraflarla - Uzak Kış, Kayıp Güz / Tuncer Erdem




UZAK KIŞ, KAYIP GÜZ
Yazarı: Tuncer ERDEM
Türü: Roman
Yayın Hakları: Yapı Kredi Yayınları
www.ykykultur.com.tr
-   1. baskı: İstanbul, Eylül 2015
Kapak Tasarımı: Nahide Dikel
-   189 sayfa


 Kitaptan Alıntılar;

        * Aklımın köşesine takılan o küçük dikeni çıkarmam lazım.

        * Ben de bir zamanlar yaşadığı yeri bu dalgakıranın içi gibi görüyordum.
         Dışarı adım atamıyordum. Dış dünya, dalgakıranın dışında kabaran azgın deniz gibi ürkütüyordu beni.

        * Coğrafyalar, iklimler değiştikçe gece sesleri de değişiyor. Çığlıklar, ötüşler, böğürtüler, homurtular, ulumalar... Bazen de insan bağırışları.

        * Çok yakındık, ama aramızda hep mesafeler var gibiydi.
         ... hep yaşadıklarımızı anlatıyorduk birbirimize; duyduklarımızı, okuduklarımızı, başımızdan geçenleri...
         Ama içimizden geçenleri açamıyorduk bir türlü...

        * Uzakta yaşayan tanıdıklarım, akrabalarım yoktu. Ama birilerine yazmak isterdim. Yazdıklarımın uzak topraklara, tanımadığım ellere ulaştığını, görmediğim yüzlerce okunduğunu hayal ederdim.
          O yüzden de hiç cevap alamasam da, tanımadığım, adını adresini bir yerlerden öğrendiğim insanlara mektup yazar, sonra da bahçe köşelerinde, deniz kıyılarında oturup onları kimlerin okuduğunun hayalini kurardım.

        * Ben yazdıkça unutuyorum. Belki de anlatılanların kağıda dökülüyor olması belleğe unutma rahatlığı veriyor.

        * Zaman ile suyun bir işbirliği var çünkü. Birlikte çalışıyor, aşındırıyor, dönüştürüyor, yeniliyorlar... Arkalarında kalıcı bir iz bırakmadan...

        * ... dalgaların saçtığı fingirdek lekeler...

        * Yüzyılların uykusundan yeni kalmış, daha binyıllarca uyuyacak gibiyim.


 ^-^ KEDİLER ^-^

        * ... üzerine tembel kedilerin uzandığı bahçe duvarının...

        * Ama sokaklar bomboş. Birkaç kedi, karga, o kadar...

        * ... kediler görüyorum burada.

        * ... çiftleşen kedilerin ciyaklamaları yoktu bu gece.

        * ... benim gibi aylaklık yapan kedilerle eğlenirdim.

        * ... yavrusunu emziren kedi...

        * Kapı eşiklerine yayılmış kediler bağrını güneşe vermiş sıcağı emiyor...

        * ... kedinin su kabı gibi...


 - Yazım-Basım Hatası -

        * Sf/ 41
         ... çalılar attıkça göge yeni kıvılcımlar...
                           
                                                                                    OCAK 2016



Yazar Hakkında Bilgi=  Tuncer Erdem, 1962 yılında İstanbul'da doğdu. Çeşitli mizah dergilerinde çalıştı. Limon dergisinde çizmeye başladığı yazısız siyah beyaz öykülere daha sonra şiirsel metinler dahil etti ve edebiyata yöneldi. Yapıtlarında desen ve metinleri kimi zaman bir arada, kimi zaman tek başına kullanmakta.


ARKA KAPAK –

Tuncer Erdem'den desenli ve şiirsel bir roman... Öyküleri ve resimli şiirleriyle kendine özgü bir dünya kuran Tuncer Erdem bu kez daha uzun soluklu bir kitapla okurlarının karşısında. Bir Tarkovski, bir Angelopoulos, Jim Jarmusch filmi tadında sinematografik bir roman Uzak Kış, Kayıp Güz. Hayata, geçip giden zamana, dünyanın bütün yalnızlıklarına şiirsel bir dokunuş. Issız bozkırlar, tenha yollar, hayvanlar ve bitkiler, gidenler ve kalanlar... Eşyanın tabiatı ya da tabiatın şeyleri üstüne kederli bir uzun mektup.

Uzak Kış, Kayıp Güz Tuncer Erdem'in dünyasının derinliklerini gösteren bir ustalık belgesi. Her şeyi bir yana bırakıp sana sadece yazlık evlerin verandalarında unutulan sandalyeleri mi yazsam diyorum. Dünyanın yol işaretlerinin, büyüleyici köşelerinin, keder dolu sığınaklarının ve kaprisli şehir rüzgârlarının etkisiyle oradan oraya savruluyorum. Sana ulaşabilecek miyim, Güz'e kavuşabilecek miyim, bilmiyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder