16 Şubat 2016 Salı

Yusuf ile Züleyha - Nazan Bekiroğlu * Kış Okuma Şenliği 2015-2016

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Kış Okuma Şenliği' okuma listeme buradan ulaşabilirsiniz.

Listenin 15. sırası: Romantik türde bir kitap.



Nazan Bekiroğlu'nun okuduğum ilk kitabı. 
Altı çizilesi, etkileyici ve şiirsel cümlelerle bezeli bir kitap. Ancak bunca güzelliğine rağmen ne olduğunu bilemiyorum ama okurken tam kuşatmadı beni.
Yazarın kitaplığımda okunmayı bekleyen iki kitabı var: Kelime Defteri ve La: Sonsuzluk Hecesi.



Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:

Okuma Halleri, Fotoğraflarla - Yusuf ile Züleyha / Nazan Bekiroğlu





YUSUF ile ZÜLEYHA

kalbin üzerinde titreyen hüzün
Yazarı: Nazan BEKİROĞLU
Türü: Roman
Yayın Hakları: Timaş Yayınları
www.timas.com.tr
-   47. baskı                  Nisan 2013, İstanbul
Kapak Tasarımı: Kenan Özcan
-   224 sayfa


 Kitaptan Alıntılar;

        * ... mavi gözlerinin derinlerinde denizler kabararak ağladı.

        * Hüznünü Rabbine şikayet etti de Rabbinden hiç şikayet etmedi.

        * (Ayna) İçime düşürdüğüm görüntüyü yitiriyor gibi görünsem de, ayna geçici ayna bir anlık zannedilsem de, hayır işte! Yitiriyor gibi görünsem de biriktiririm bir yerlerde.
         Bir bilseniz neler neler var içimde, ne görüntüler biriktirdim derinliğimde.
         ...
         Binlerce görüntünün yüzlerce yıllık yorgunuyum.

        * Çölün yıldızsız gecesi kadar siyah saçların...

        * ... şu gözlerinde açan yıldız, şu tenine konan çiçek...

        * ... saçlarının gecesine.

        * ... şiirsiz geçilemeyecek kadar derin bir kuyu olan gözleri.

        * ... gözleri bir büyülü siyah korku.

        * Bir mazlum ahının gök kubbeyi sarsacağı...

        * Teslimiyetiyle vardı. Susmasıyla haykırdı. Tahammülüyle baş kaldırdı.

        * ... gece kadar sade sabah kadar yalındı.

        * ... güldeki sevda, çöldeki ateş, denizdeki su kadar kadersin bana.

        * (ayna) ... ver, derinliğinde biriktirdiğin görüntülerimi geri.

        * sensiz geçer akçem yok aşk mezadında

        * ... duanın gerçekleşmesi demek olan mucize, dua edebilmenin ta kendisi. Dua ki her duayı melekler taşır huzura...

        * Dua: Yusuf'un Duası
         'Ey Rabbim!
         Mülkten bana nasibimi verdin.
         Ve bana rüya ilmini öğrettin.
         Ey gökleri ve yeri yaratan!
         Sen dünyada da ahirette de benim sahibimsin.
         Beni Müslüman olarak öldür
         Ve beni
         Salihlerin arasına kat,'
                                               Yusuf 101


^-^ KEDİLER ^-^

        * Kocaman gövdeli kocaman kuyruklu gri bir kedi tek kulağını dikti, tek gözünü açtı, uykusunun yarısından uyandı.

        * Gri kedi uyandı.


- Yazım-Basım Hatası -

        * Sf/ 87
         ... gibi
         (nokta yok!)
                  

                                                                                     ŞUBAT 2016


Yazar Hakkında Bilgi=  3 Mayıs 1957, Trabzon
Dört yıllık üniversite hayatı hariç hep bu kentte yaşadı. Bulut. Deniz. Yağmur.
Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi'ni Erzurum'da aldı. Kar. Rüzgar. Ova.
Halide Edip'le doktor,
Nigar Hanım'la doçent.
Şimdilerde Trabzon, KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi'nde Profesör. Suyun kıyısında.
İki kız çocuğuna anne.
Görünürdeki hayatı bundan ibaret.
Eserleri:
Nun Masalları (1997)
Şair Nigar Hanım (1998)
Halide Edip Adıvar (1999)
Mor Mürekkep (1999)
Yusuf ile Züleyha (2000)
Mavi Lale (2001)
İsimle Ateş Arasında (2002)
Cümle Kapısı (2003) TYB Hikaye Ödülü
La: Sonsuzluk Hecesi (2008) ESKADER Roman Ödülü
Yol Hali (2010)
Nar Ağacı (2012)


ARKA KAPAK –

'Nasıl herkese duyurur da sesimi derim: “Bu anlattığınız ben değilim. Ben bu anlattığınız değilim. Yusuf'u ben nasıl yerim? Ben Yusuf'u nasıl yerim?” Sözünün bu kısmına gelince kurt, nemli gözlerinden boncuk gibi yaşlar dökülmeye başladı. Gri tüylerle kaplı göğsü, ön ayakları ıslandı. Bir ah çekti derinden derine. Islak burnu daha ıslandı. Ve devam etti: “Ben şimdi adımı nasıl temize çıkarayım. Alnıma sürülen bu kapkara lekeyi neyle, nasıl yıkayayım? Öyle bir leke ki değil bana, yeter kıyametin kopacağı güne değin gelip geçecek tüm torunlarıma. Tek muradım, bütün yaratılmışların sahibi olan Tanrım. Bu ayıpla yaşatamazsın beni. Ya alsın yeni doğmuş bütün kurt yavrularıyla birlikte canımı, kurt neslinin dalı yaprağı burada kesilsin, ya da adım temize çıksın.”


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder