17 Mart 2017 Cuma

İçeriden Ölmek - Robert Silverberg

İnsan-hayvan fark etmez, tüm canlıların zihnini okuyabildiğinizi bir düşünsenize 💀 Hayatınız olumlu, olumsuz nasıl da etkilenirdi. Çok ilginç bir deneyim olacağı kesin. Anlayacağınız konusu oldukça ilgi çekici 👤
Kitaptaki bazı bölümler bana 'John Malkovich Olmak' filmini anımsattı.
Olumsuz eleştirim ise son iki sayfadaki kimi cümleler benim için rahatsızlık vericiydi.



Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:


İÇERİDEN ÖLMEK
Yazarı: Robert SILVERBERG
Orijinal Adı: Dying Inside
Türü: Roman
Yayın Hakları: İthaki Yayınları
-   1. Baskı, Ağustos 2011, İstanbul
Kapak Tasarımı: Ethem Onur Bilgiç
Çeviri: Elif Ersavcı
-   248 sayfa


  Kitaptan Alıntılar;

        * Hep cezirdeyim. Med - cezirin cezirinde, gel - gitin gitindeyim hep.

        * Sonum, başlangıcımdadır. Başlangıç dediğimiz çoğunlukla bitiştir / Ve bir şeyi bitirmektir bir başlangıç yapmak. / Eliot

        * Dünyanın ve bir bütün olarak yaşamın mevcut halinin hastalıklı olduğunu düşünüyorum. Eğer bir doktor olsaydım ve tavsiyem istenseydi şöyle derdim: 'Sessizlik yaratın.'

        * Matematik okumuştu ve bilgisayar programcılığı yapıyordu, ki bu iş 1963te Selig'e pek bir şey ifade etmemişti; kızın işi bilgisayarı tasarlamak mı, işletmek mi, yoksa tamir etmek miydi emin olamamıştı.


 ^-^ KEDİLER ^-^

        * ... köpeklerle kedilerin zihnini okuduğunda bile daha tatminkar sonuçlar alıyordu.

        * ... göğüsleri... kazağının altında huysuz kediler gibi kıpırdanıp duruyor.

        * ... yırtıcı kedigiller gibi, sadece açken avlanıp asla keyif için saldırmıyordu.

        * Sesi yumuşak, kedi mırıltısı gibi.

        * Bir deri bir kemik siyah ve gri kediler...

            * Kendi kendinin heykeli sanki, dar sokaklardaki kediler gibi.


- Yazım-Basım Hataları -

        * Sf/ Yazar hakkında bilgi...
         ... Üniversitesi Karşılaştırmala Diller...

        * Sf/ 109 - Flu basım

        * Sf/ 114
         ... Selig'in onu nadiren aynı kadınla iki kez görmüştü.

        * Sf/ 182
         ...kalçasına uzan siyah bir elmas.

        * Sf/ 190
         ... yarısı da direk bir kitaptan kopyalanmış.

        * Sf/ 196
         ... eğitim sürcinden sonra...

        * Sf/ 198
         ... Nader...

        * Sf/ 236
         ... etkilenmiyorum Başka...

        * Sf/ 243
         ... bir dönemin gerçekten bittiğini bile bile devam etmesine izin vermemek.

                                                                 Mart 2017


Yazar Hakkında Bilgi=  Robert Silverberg, 1935 yılında New York'ta doğdu. Özel hayatına dair pek konuşma da, kurtuluşu bilimkurgu ve fantastik kurgu eserlerde bulduğu yalnız ve kötü bir çocukluk geçirdiğini ima eden açıklamaları vardır. 1956'da Columbia Üniversitesi Karşılaştırmalı Diller Bölümü'nden mezun olan Silverberg, 1955 yılında yazdığı Revolt on Alpha C adlı çocuk romanıyla 'En İyi Çıkış Yapan Yazar' dalında Hugo Ödülü kazanmıştır. Bugüne kadar birçok Nebula ve Hugo Ödülü toplamış yazarın 200'den fazla roman, kısa roman ve öyküsü bulunmaktadır. Silverberg'ün önce çıkan yapıtları, daha önce İthaki Yayınları'nın Gece Kanatları adıyla yayımlandığı Nightwings, A Time of Changes, Sailing to Byzantium, Born with the Dead, Tower of Gloss ve Gilgamesh in the Outback'tir.


ARKA KAPAK –

İçindekiler: Kara mizh, E(leştiri) vitamini, İroni (tedirgin edecek kadar yüksek dozda).
Kullanım süresi: Hemen şimdi!
UYARI: 'Normal'lerin ulaşamayacağı raflarda saklayınız...

Hugo ve Nebula Ödüllü Robert Silverberg'den modern bir klasik...

'İnsanların müşterek kederini, orta yaşla gelen o büyük şoku - hepimizin içeriden öldüğümüzü ve olduğumuz kişinin nihai yok oluşuyla yüzleşmek zorunda kalacağımızı fark edişi - anlatan harikulade bir roman bu.'
Michael Dirda, Washington Post

"Bu adamın acıklı hikâyesi ne koyuyor ortaya? Önceden olağanüstü olan güçlerinde açıklanamayan bir azalma. Girdilerde düşüş. Henüz yaşarken başından geçen küçük bir ölüm. Entropik savaşlarda verilen bir kayıp değil de neyim ben? Gözlerinizin önünde gömülmüyor muyum atalet ve sessizliğe? Izdırabım yeterince belli, yeterince kuvvetli değil mi? Kim olacağım ben, kendim olmayı bıraktığımda? Isı ölümünü ölüyorum. Spontane bir çürüme. Rastgele bir olasılık seğirtisi felaketim oluyor. Hiçliğe dönüşüyorum. Kömür ve kül oluyorum. Süpürgeyi bekleyeceğim gelip beni toplasın diye."


1 yorum:

  1. Yazım, basım hatalarına kadar yazmışsınız, elinize, emeğinize sağlık 😻

    YanıtlaSil