3 Mart 2013 Pazar

Sınırın Güneyinde - Güneşin Batısında * Haruki Murakami

Yazarın okuduğum ilk kitabıydı. Yazı dilini sevdim. Seri bir şekilde, keyifle okunabilecek bir kitap.
D&R'dan 'İmkansızın Şarkısı'nı sipariş ettim, heyecanla beklemedeyim:)




SINIRIN GÜNEYİNDE – GÜNEŞİN BATISINDA
Yazarı: Haruki MURAKAMİ
Çeviri: Pınar Polat
Yayın Hakları: Doğan Kitap
-        1. baskı / Temmuz 2007
-        3. baskı / Kasım 2011
Türü:  Roman    /        187 sayfa
Kitabın Orijinal Adı: Kokkyo no minami, taiyo no nişi

Kitaptan Alıntılar;

        * Uzaklarda bir yerlerde Nat King Cole ‘Sınırın Güneyinde’yi söylüyordu. Şarkı Meksika hakkındaydı…

         * Saatin kolları sadece bir yöne doğru gider.

         * Star – Crossed Lovers
         Bilirsin, aşıklar talihsiz bir yıldızın altında doğarlar. Bahtsız aşıklar. Burada Romeo ve Juliet’e gönderme yapıyor. Bu parçayı Ellington ve Strayhorn Ontario Shakespeare Festivali için yazdılar. Orijinal plakta Juliet bölümünü alto saksafonla Johnny Hodges, Romeo bölümünü de tenor saksafonla Paul Gonsalves çalıyordu.
  
         * Düşünce vagonlarının hepsi yoldan çıkmıştı.

^-^ KEDİLER ^-^

* Ve hemen herkesin bir kedisi veya köpeği vardı.

* … üniversite için Tokyo’ya gidene kadar dünyadaki bütün insanların aileleriyle bahçeli bir evde, kedi veya köpekleriyle yaşayıp işe takım elbiseyle gittiklerini sanıyordum.

* Konuştukça ne kadar ortak noktamız olduğunu fark ediyorduk: kitaplara ve müziğe olan düşkünlüğümüz, kedileri hiç saymıyorum bile.

* Karşımızdaki sandalyede bir kedi oturuyordu. Gözlerini açıp bize doğru baktı, gerindi ve tekrar uyumaya başladı. Kedinin başını okşayarak dudaklarımı küçük kulaklarına değdirdim.

-Yazım-Basım Hataları-
        
* Sf/31
         … bir akrabasına geçmiş olsuna gedeceklerdi

* Sf/125
         … iki elim direksiyonda, güzlerimi kapadım.

* Sf/144 – anlam karmaşası
         Ofisten çıkıp Aoyama’nın ana caddesinden aşağı yürüdüm. Şimamoto’yla buluşup birer fincan kahve içtiğimiz kafeye gittim. Biraz kitap okudum, sıkılınca tekrar onu düşünmeye başladım. Konuştuklarımızı anımsadım, çantasından bir tane Salem çıkarıp çakmağıyla yakışını, elini arkaya götürüp saçlarıyla oynayışını, gülümserken başını hafifçe yana çevirişini. Sonunda ofiste yalnız başına oturmaktan sıkılıp Şibuya’ya gitmeye karar verdim.

                                                       Okuduğum tarih: 16 Ocak 2013

Yazar Hakkında Bilgi= Haruki Murakami, 1949’da Kobe’de doğdu. Vaseda Üniversitesi’nde klasik drama eğitimi gördü. İlk romanı Kaze no oto vo kike, 1979’da yayımlandı. Ardından Gunzou Edebiyat Ödülü’nü aldı. Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Dünyanın Sonu’yla (1985) Tanizaki Ödülü’ne, Yaban Koyununun İzinde’yle (1989) Amerika’dan Yeni Yazarlar Noma Edebiyat Ödülü’ne ve Zemberekkuşu’nun Güncesi’yle (2005) de Yomiuri Edebiyat Ödülü’ne layık görüldü. Murakami’nin İmkânsızın Şarkısı (2004), Sınırın Güneyinde, Güneşin Batısında (2007) ve Sahilde Kafka (2009) adlı romanları da Doğan Kitap tarafından yayımlandı. Japonya’nın en önemli ve popüler yazarlarından biri olan Murakami’nin eserleri kırkın üzerinde dile çevrildi.

ARKA KAPAK –

       ‘Okuru kıskıvrak yakalayan bir eser, akıllardan çıkmayacak bir eser.’
The Newyork Observer

Tokyo’nun varlıklı bir mahallesinde, sıradan ve sorunsuz gibi gözüken bir hayat süren Hacime, hiçbir zaman sahip olduklarından daha fazlasını istememiştir. İyi bir evliliği, iki kızı vardır. Savaş sonrasındaki yıllarda şansı yüzüne gülmüş, şehirdeki iki caz kulübünün sahibi olarak kıskanılacak bir kariyere sahip olmuştur. Yine de hayatı ve kariyeriyle ilgili sinsi bir yetersizlik duygusuna kapılmaktan kendini alamaz. İlk gençliğinde aşık olduğu, akıllı ancak tuhaf bir yalnızlık duygusu uyandıran Şimamoto’nun anısı, kalbini gölgelemektedir. Yağmurlu bir gecede, eskisinden çok daha güzel ve etkileyici görünen Şimamoto yeniden karşısına çıkar.
Hacime artık gerçek anlamda bir dönüm noktasında olduğundan emindir.

*** Keyifli okumalarınız olsun.

10 yorum:

  1. Bir türlü Murakami kitabı okuyamadım ya başımı alıp nerelere gitsem bilemiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) O kadar çok yazar ve kitap varken okumak istediğimiz, zamanı gelene kadar bekleyecek demek:)))

      Sil
  2. kızımın okuduğu ama benim okumadığım bir kitap daha:)Japon kültürüne hayranlığının getirdiği bişey sadece:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Takılmadan, rahatlıkla okunan bir kitap. Okursun:)

      Sil
  3. Kesinlikle çok beğenmiştim bu kitabı.

    YanıtlaSil
  4. Ben de biraz erotik bulmakla beraber sevdim :) Kılıçlar harika,bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Çok teşekkürler canım.
      Tatlı patililerini öpüyorum ^-^

      Sil
  5. Merhaba,
    Bu kadar detaylı kitap tanıtımına ilk kez denk geliyorum internette. Bu nedenle öncelikle teşekkürler. Özellikle de yazım ve anlam hatalarını not ettiğiniz için. Ofisten dışarı çıkma - sonra ofiste olma kısmı nasıl gözümden kaçmış, anlamadım. Hemen düzeltmeyi Doğan Kitap'a bildirdim. Bir sonraki baskıda düzelecektir mutlaka.

    Sevgiler,
    Pınar Polat

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Pınar Hanım,
      Hassasiyetiniz beni çok mutlu etti. İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim.
      Sevgilerimle.

      Sil