12 Ağustos 2014 Salı

Tatlı Rüyalar- Alper Canıgüz *Yaz Okuma Şenliği 2014*

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Yaz Okuma Şenliği'nin ikili kitap kategorisinin ikinci kitabı da bitti.
Listenin 27. sırasına göre -İsminde zıt anlamlar olan iki kitap- okunacak. 
Benim bu kategori için seçtiğim kitaplar: 
Acı Çikolata - Laura Esquivel, burada paylaştım.
Tatlı Rüyalar - Alper Canıgüz

Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:

Okuma Halleri, Fotoğraflarla - Tatlı Rüyalar / Alper Canıgüz




Alper Canıgüz ilk kez bu romanıyla tanıdım. Daha önce bloglarda kitapları hakkında olumlu yorumlar okumuştum. Orta karar bir keyif alarak okudum. Diğer kitapları için biraz bekleyebilirim bu durumda...




TATLI RÜYALAR
Yazarı: Alper CANIGÜZ
Yayın Hakları: İletişim Yayınları
www.iletisim.com.tr
-         1-14. BASKI 2000-2012, İstanbul
-         15. BASKI 2013, İstanbul
-         16. BASKI 2013, İstanbul
Türü: Roman -Psiko-absürd romantik komedi- 
-   186 sayfa


Kitaptan Alıntılar;

        * ... yerlere saçılmış bir sürü zeytin görüyorum. Sevinçle kendimi dışarı atıyorum ve yemişleri bir kesekağıdına toplamaya başlıyorum. Tabii arada atıştırıyorum da. Sonra eve dönüp topladıklarımı anneme veriyorum. Zannediyorum ki o da çok sevinecek, beni babama övecek. Ama o birdenbire vahşi kahkahalar atmaya başlıyor ve bağırıyor: 'Seni sersem bunlar zeytin değil, bok! Kuzu boku!' Ben tabii dehşete kapılıyorum ve derhal tuvalete gidip ağzımı musluğun altına dayıyorum. Ne var ki, o anda olgun bir eviyeye dönüşüveriyorum. Üstelik de giderim tıkanık. Su aktıkça boğulacak gibi oluyorum. Birden erkek arkadaşım lavabo açıcı toz kılığında ortaya çıkıp üstüme boşalıyor ve giderimi açıyor. Ben de böylece boğulmaktan kurtuluyorum.

        * Benim uykuya daldığım noktada o uyanıyor ve hayatını yaşamaya başlıyor. O uyuyunca da ben uyanıyorum. Durmadan birbirimize dönüşüyoruz.

        * Şimdi size bir resim göstereceğim ve bu resim hakkında bir hikaye yazmanızı rica edeceğim.
         ... Gördüğünüz resmin size çağrıştırdığı bir hikaye. Ve ne kadar ayrıntılı olursa o kadar iyi.
         -Şunu merak ediyorum Profesör, şimdi benim bu resme bakarak yazdıklarımdan yola çıkarak benim iç dünyamla ilgili bazı çözümlemeler yapacaksınız, değil mi?
         Şevket kalkıp Profesör'ün kitaplığına doğru yürüdü. Raftaki kitaplara şöyle bir göz gezdirdikten sonra Şato'nun eski püskü bir kopyasını çıkartıp salladı. 'Diyelim ki bu kitabın yazarı, yani Franz Kafka sizin hastanız. Ona böyle bir resim gösteriyorsunuz ve o da, diyelim ki, bu resme bakıp işte bu romanı yazıyor. Ve siz bu romanı okuyup Kafka'yı çözümlüyorsunuz.'

        * Freud hakkında bir anekdot duymuştum: Üstat puroya çok düşkünmüş ve bir gün birisi ona bu tutkusunun nasıl yorumlanması gerektiğini sormuş. O da yanıt olarak 'Bazen bir puro sadece bir purodur' demiş.

        * Einstein'ın ne dediğini bilirsin: 'Bir şeyi olabildiğince basitleştirmeliyiz; daha fazla değil.'

        * Schopenhauer'in yazdıklarından hiç haberin yok gibi konuşuyorsun... Herkes kendisinin tersi özelliklere sahip olan eşler arar ki bir sonraki kuşak evrimsel açıdan kendisinden daha üstün olsun. Örneğin sarışınlar esmerleri, uzunlar kısaları, şişmanlar zayıfları tercih eder.
                  
                                                             Okuduğum tarih: 12 Ağustos 2014


 Yazar Hakkında Bilgi=  1969 yılında İstanbul’da doğmuştur. Okuma sevgisini babasına, yazma tutkusunu müzik kabiliyetinin olmayışına borçludur. Kahkahalarla ağlatan ve hıçkırıklarla güldüren kitapların yazarı olarak anılmayı isteyen Canıgüz, politik açıdan kendisini narsisizme yakın bulmaktadır. Diğer romanları Tatlı Rüyalar / psiko-absürd romantik komedi (2000) ile Oğullar ve Rencide Ruhlar (2004) İletişim Yayınları tarafından basılmıştır.

ARKA KAPAK –

         Hikayemiz, bir pazar sabahı gazetesini okumakta olan Hector Berlioz'un -ki kendisi Türkiye'de yaşayan bir Fransız Türk'üdür- şu ilanı görmesiyle başlar: ' 25 yaşında, iyi eğitimli, iki yabancı dil bilen sağlıklı genç, geri kalanını temin edebilmek amacıyla hayatının bir bölümünü satıyor.' Hector Berlioz aradığı adamı bulmuştur!
         Alper Canıgüz, Tatlı Rüyalar'da  gerçek, düş ve kurgu arasında usulca ve ustaca hareket ederek okura baş döndürücü bir hikaye anlatıyor... Bu zengin kadrolu saçma-komik macera, Beşiktaş Balık Pazarı esnafından, saygın üniversite hocalarından, poturlu-sakallı medrese talebelerinden, gangsterlerden ve alter egolardan geçerek katarsis garantili elektro-psikanaliz yöntemine, P 330 paradigmasına, içinde üç milyon dolar bulunan bir çantaya ve daha nice fantazyaya açılıyor. Canıgüz kıvrak, eğlenceli ve heyecanlı anlatımıyla, hikayeyi kah dağıtıp kah toplayarak, son ana kadar şaşırtmaya devam ediyor.
Yayımlandığı günden itibaren 2000'li yılların kült kitapları arasına giren sıra dışı bir roman.


Keyifli okumalarınız olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder