22 Nisan 2015 Çarşamba

Şehrin Aynaları - Elif Şafak * Bahar Okuma Şenliği 2015

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Bahar Okuma Şenliği' okuma listeme buradan ulaşabilirsiniz.

Listenin 19. sırası: Aynı yazardan üç kitap...
Bu kategoride sevdiğim bir yazar olan Elif Şafak'ı tercih ettim. Kitaplığımda okunmayı bekleyen kitaplarını bu vesileyle okumuş olmaktan memnunum.

Kategori kapsamında okuduğum diğer kitap:

Siyah Süt - Elif Şafak * Bahar Okuma Şenliği 2015



Daha önce paylaştığım Elif Şafak kitaplarına bakmak isterseniz:
 ŞEHRİN AYNALARI
Yazarı: Elif ŞAFAK
Türü: Roman
Yayın Hakları: Doğan Kitap
www.dogankitap.com.tr
-   1. baskı / Mart 2009 15. baskı / Ağustos 2013
-   296 sayfa


Kitaptan Alıntılar;

        * Hangi gölgenin kıyafete ihtiyacı olabilir ki?

        * ... hüzün denilen şey tıpkı siyah, dalgalı saçlarının arasına nasılsa yerleşivermiş beyaz bir saç teline benziyordu.

        * ... hatırlanmadığı müddetçe geçmiş diye bir şey kalmadığını...
  
            * Sen duyduklarına inanıyorsun. Söylenmeyene inan, çünkü insanın sessizliği, sözcüklerinden daha yakındır gerçeğe. / Halil Cibran, İnsanoğlu İsa

            * Benim ışığım içimde!

            * Aya benzer; tıpkı ay gibi kılıktan kılığa, şekilden şekile girip insanları şaşırtmaktan zevk alırdı.

            * Bir insana sırrınızı verdiğinizde, özgürlüğünüzü verirsiniz. / Fernando da Rojas, La Celestina

            * ... sen kitaplara insanlardan daha çok itimat ediyorsun.


^-^ KEDİLER ^-^

            * ... sıcak bir kucak bulmuş bir kedi yavrusu gibi keyifle guruldamış...

            * ... okşanmak isteyen bir kedi gibi ona sokulmuştu.

            * ... süt dökmüş kediye dönmüştü.

            * Sırnaşık bir kedi gibi başını...

            * ... kurulacak sıcak bir kucak bulmuş bir kedi gibi guruldayarak...

                                                              Okuduğum tarih: Nisan 2015


Yazar Hakkında Bilgi=  http://www.elifsafak.com.tr/


ARKA KAPAK –

“Aynalar şehrine geldim çünkü benim hikâyemin önünü, benden evvel kaleme alınmış bir başka hikâye tıkıyor. Aynalar şehrindeyim çünkü bir kez şu bendi yıkabilsem sular çağlayacak, deli deli akacak; hissediyorum.”
… Bazen, hakikat bütün çirkinliği ve çirkefiyle karşıma dikildiğinde, akıbetimi allayıp pullamak, süsleyip püslemek gelmiyor içimden. Böyle zamanlarda gözlerimi kapatıp, usulca arkama yaslanıyorum ve küfre özenen kelimelerin dişlerimin arasında bıraktığı o kekremsi tatla oyalanıyorum.
“Aynalar şehrindeyim çünkü ben bir korkağım; ve ne olduğunu bilen her korkak gibi, bu sırrı kendime saklıyorum.”
Elif Şafak, Türkiye’nin önde gelen çağdaş yazarlarından biri olarak Orhan Pamuk'un yanında yerini alıyor.
Economist
Şafak’ın romanlarının asli merkezi dildir. Sözcükler sıçrayarak, itişip kakışarak, gösteri yaparak, birbiri içine yuvalanarak çerçevenin her bir noktasını doldurur ve adeta bir Bosch tablosundaki figürler gibi, gizliden birbirlerini gözetler.
The Washington Post


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder