5 Mart 2017 Pazar

Yazmak Güzel Şey Be Kardeşim - Enver Aysever

Enver Aysever'in yazar, kitap, şair, yazmak, okumak ve edebiyat üzerine yazdıklarını okumayı seviyorum.
İlk tanışma kitabım 'Edebiyat Ölmelidir' ve bu kitabı (Yaşamak Güzel Şey Be Kardeşim) sevdiğim konular üzerinde yazılarını içerdiğinden ikisini de büyük keyifle okudum.
Okuduğum tek romanı 'Yazgıcılar' ise biraz beklentimin altında kalmıştı.



Enver Aysever paylaşımlarım için:

Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:


YAZMAK GÜZEL ŞEY BE KARDEŞİM
Yazarı: Enver AYSEVER
Türü: Deneme
Yayın Hakları: Doğan Kitap
-   1.baskı / Kasım 2016
Kapak Tasarımı: Funda Çolpan
-   274 sayfa


 Kitaptan Alıntılar;

        * İçimden son durakta
         İnecek bezgin bir yolcu geçiyor

        * Şiir, sözcüğün kendi rüyasını görmesidir. Şair, o rüya için bahanedir belki.

        * Bağırsam neye yarar, nasılsa duymazlar
         Ben bir kömür ocağının onulmaz göçüğüyüm;
         İçimde cesetler ve daha ölmemişler var.
         Metin Altıok, 'Gerçeğin Öteki Yakası' Bir Acıya Kiracı

        * İnsan zamanla kütüphanenin bir kimlik kartı olduğunu anlar. Kütüphane dediğimiz, gereksiz bir yığın ve asla ihtiyaç duyulmayan kitabın, rastlantısal olarak bir araya gelmesi değildir. Kütüphane oluşma süreci iki yolla gelişir; eksilterek, tercih yaparak... Elden bazı kitapları hızla çıkarmak gerekir. Bu kitapların varlığı sadece gevezelik edilen bir dostla boş vakit harcamak gibidir. Bu eksiltme sürecidir. Yükten kurtulma...

        * Dört resim aldık
         Duvara çiviledik ömrümüzü
         Birinde akşam oluyor,
         Taşları kızıl bir mezarlık,
         Mezarlıkta yürüyen bir ihtiyar...
         Birisinde şarkı söylüyor balıkçılar...
         Ve ben bugün hissediyorum dostlardan habersiz,
         Resimdeki ihtiyara gizlice küstüğünüzü.
         Birisinde vakit sabahtır,
         Denizi seyreden iki çocuk,
         Çocukların gözlerinde “uzak”
         Uzakta hayal ettiğimi,z yaşamak!
         Birinde muhteşem bir yalnızlık
         Ve uykuma musallat olan bir deniz var.
         Dağıtırız bu dört resimde hüznümüzü,
         Şarkılar kayıkları doldurur,
         Ufuk kokulu çocuklar gündüzümüzü.
         İhtiyar çok yaşayacak;
         Ve biz bir dua gibi bırakacağız,
         Kendi denizimizden şikayetçi.
         Dört resim satın aldık.
         Bu dört resimdir Allahın memleketi...
         Halit Asım, 'Üç Arkadaş', Ömür

        * Shakespeare bir çağın mükemmelliğin o çağın şiir üslubuyla ölçermiş.

        * ... her seçici kurulda Doğan Hızlan'ın olmasını anlamış değilim. Bir kimsenin hiç işi olmasa bile, bunca yapıtı okuması olanaklı değildir. Şiir, roman, öykü... Nasıl olacak ki! O zaman yine ödüle gölge düşüyor. Hepimiz biliyoruz ki, Doğan Bey okumuyor bu eserleri. Olanaklı değil zaten. Niçin kendimizi kandırıyoruz?

        * Behçet Aysan... Benden genç ölmüş. Nasıl şaşmaz insan, bir büyük şairden çok yaşadığına. Oysa o alevleri ekranda gördüğümde benden uzaktı, büyüktü ve kanayarak gözyaşlarım ağlamadaydım. Zaman ilerledi. Artık yaşlıyım Aysan'dan, şair Tuğrul Keskin'in dediği gibi. Ne çok ağabeyliki yoldaşlık, dostluk etmiş de yanmış Sivas'ta şair. Yakanlar, onu tanısalar severlerdi, diyesim geldi bir an, vazgeçtim sonra, insanı diri diri yakan, kimseyi, evladını bile sevemez...

        * (Çetin Altan) Dilekçeyi dostları görsün istiyordu. Çocuksu bir sevinçle! Nebil Özgentürk'ü davet etmiş bir gün. Nebil geldi oyuna. Ben de izleyecek sandım; baktım karanlıkta çıkmış dışarı, daha ilk karşılaşmamız; 'Yahu benim işim var, gitmem lazım. Çetin Abi kaçtığımı anlarsa öldürür beni' dedi. 'Ben ne yapabilirim' diye sorgulayan gözlerle bakmışım ki, 'Eğer oyunla ilgili yazı yazarsam kuşkulanmaz. İyisi mi sen ban iki satır yaz da yayımlayayım' dedi Nebil. Böylece kendi yönettiğim oyuna da eleştiri yazma başarısını da göstermiş oldum. Çetin Ağabey göçtü. İçimde yaradır bir türlü söyleyemedim Çetin Ağabey'e.


 ^-^ KEDİLER ^-^

        * Kedim hımbıl, yaprak döküyor çiçeğim.

        * Okulun tatil edilmesiyle, sıcak yorgan içinde bir kedi keyfiyle oynaşmak başlar.

        * ... bir kedi var ağacın dibinde...


 - Yazım-Basım Hataları-

        * Sf/ 21
         Haydar Ergülen, 'Cam Odada Akşam', Keder Gibi Ödünç, Kırmızı Kedi, İstanbul, 2916.

        * Sf/ 35
         ... içimde gelen yanıt şu...

        * Sf/ 52
         ... rastlantısalolarak...

        * Sf/ 120
         ...Nzım Hikmet'ten...

                                                        Şubat 2017




ARKA KAPAK –

Bir umudun ardından gitmektir yazmak…

Okurluğumu önemserim ve bu deneyimin kolay edinilmediğini bilirim. Yazarların dünyası üstüne okumak kadar, yazmak ve okumak üstüne de kafa patlatıyorum. Yayın dünyası serpilip, geliştikçe dünyada bu konuya merak saran ve salt okuma ve yazma eylemi için düşünen yazarlar olduğunu keşfediyorum.
Garip bir tutkunluk bu…

Ömür kısa, okuyacak çok kitap var...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder