10 Ağustos 2013 Cumartesi

Kedi Bakımı - Mustafa Akay

Eşzamanlı okumaya başlamıştım ancak araya başka kitaplar girdi ve hala 'Jane Austen Kitap Kulübü'nü bitiremedim:)


Çocukluğumdan beri kedilerle yaşadığımdan ve son senelerde de evdeki üç yaramazla birlikte olduğumdan artık huylarını fazlasıyla öğrendim. Yine de her kedili kitap beni kendine çekiyor ve mutlaka yeni bir bilgi daha kapıyorum:)

Kitabın için tatlı patililerin fotoğraflarıyla dolu.


KEDİ BAKIMI
Yazarı: Mustafa AKAY
Yayın Hakları: Özgür Yayınları
-         Birinci Basım: Temmuz 1993, İkinci Basım: Nisan 1994,
-         Üçüncü Basım: Kasım 1999, Dördüncü Basım: Mayıs 2005
-         172 sayfa

Kitaptan Alıntılar,

*Kedi arkadaşının’ sesi yumuşak olmalı, beceriksiz ve hantal hareket etmemeli, ayrıca kedinin ruh halindeki değişmelere uygun bir şekilde davranmalıdır.

* Tırnaklar çok uzadığı zaman içeri dönmeye başlar. Bunu engellemek için kediler tırnaklarını sürterek aşındırırlar. Bu tamamen içgüdüseldir.

* Yumurta çok değerli bir besindir. Yumurta akı pişirilmelidir. Çiğ yumurta akının içinde B vitaminini nötralize eden kimyasal bir madde olduğu için çiğ verilmez. Yumurta sarısı çiğ ya da pişmiş verilebilir.

* Patates, makarna vb. nişastalı besinleri kedi sadece pişirilmiş değerlendirir. Kedilerin enerji sağlaması açısından önemlidir. Şişmanlatabilir, kilolu kedilere verilmese de olur.

Peynir ve beyaz peynir çok değerli yiyeceklerdir, ama çok az tuz içermelidir.

Sebzeler hazım için ve dengeli bir beslenme için gereklidir, besin değeri çok azdır.

Balık çok kıymetlidir, ama balıkta ısıya dayanıksız ve çok önemli bir vitamin (B1) etkisiz hale  getiren thiamin adlı bir enzim olduğundan pişirilmelidir. Haşlarsanız balıktaki besleyici maddeler ölür. En iyisi ızgara yapmaktır. Fosfor açısından zengin ve hazmı kolay olan balık kılçıkları ayıklanarak verilmelidir.

Ciğeri kediler çok severler. Yüksek besin değerli bir yiyecek olmasına karşın diyet görevini de üstlenir. Çiğ ciğer ishale, pişirilmiş ciğer ise kabızlığa neden olabilir. Çok fazla ciğer tehlikeli, fazla vitamin beslenmesine yol açabilir. Bu nedenle sık vermemek yararlıdır.

* Süt, kalsiyum ve protein açısından zengindir. Çiğ süt verilmemelidir.

* Geçtiğimiz yıllarda Moskova Devlet sirkindeki bir gösteriye bayıldım. Hayvan terbiyecisi aslana o kadar hassas ve yumuşak davranıyor ve onlara, yaptıklarının kendi düşünceleri olduklarını hissettiriyordu ki hayvansever bir insanın içi açılıyordu. (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

- Yazım-Basım Hataları -

* Sf/19
1. paragraf 8. sıra 1. cümlede –nokta- yok.
- Aile bağları zayıflar

* Sf/37
… pencerenin dış tarafındaki pervaze bırakmayınız.

* Sf/45
büvenin karanlık köşesine…?

* Sf/74
Bir kedi, bir davranışı yapma gereğini uygun görmüş ise onu bir durumdan asla bir daha vazgeçiremezsiniz.

* Sf/129
anide soğuk ıslaklığın etkisi ürkütür.

* Sf/141
… devamlı kokarlar? (sanırım, korkarlar olmalıydı…)

                                           Okuduğum tarih: 6 Ağustos 2013

ARKA KAPAK –

1. Beslenmesi
2. Aşıları
3. Sağlık Sorunları
4. Eğitimi
5. Bakım ve Temizliği
6. Üreme Kontrolü
7. Fotoğraflarla Kedi Cinsleri
Kedi... Kimimizin varlığını bir lütuf saydığı, kimimizinse korkup nefret ettiği... Yayınevi olarak kedinizin sağlıklı ve mutlu yaşamasını sağlamanıza yardımcı olabilirsek bundan mutluluk duyarız.

12 yorum:

  1. KEYİFLİ OKUÖALAR GEÇMİŞ BAYRAMIN DA KUTLU OLSUN.
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  2. çok eğitici bir yazı olmuş bende böyle kitaplar edinmek istiyorum malum evde 2 kedimiz var ve bazen engelleyemiyoruz onları yumurtaya dayanamıyorlar :) kabuklarını yalıyorlar artık yasaklanıcak onlara çiğ yumurta beyazı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Benim zibidiler de yumurtayı pek seviyorlar:) Arada haşlayıp ya da tavada kırıp ziyafet veriyorum onlara:)))
      Tatlı patililerinizi öperim, sevgiyle:)

      Sil
  3. Ah işte mutlaka almam gereken bir kitap..:))
    Ama bu aralar ben yine zayıflattım kitap okumayı ve sana cidden maşallah diyorum Ayşımcığım..:))
    Çok çok öpüyorum sevgi ve selamlar.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çok sağ ol Özlemciğim.
      Keyifli okumaların olsun.
      Tatlı patililerini de öptüm ^-^

      Sil
  4. okumam gereken bir kitap olduğunu anladım.
    çiğ süt derken, uzun ömürlü kutu sütler dahil değildir sanırım. ben hep onları dolaptan çıkarıp veriyorum çünkü :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkcası çiğ süt olayına ben de takıldım. Çünkü ben de uzun ömürlü sütleri arada suyla karıştırıp veriyorum.
      Keyifli okumalar diliyorum.

      Sil
  5. kitap ayraçlarını sevdim♥

    YanıtlaSil
  6. bu kıtabı kesınlıkle anneme alacagımmmm , cok tesekkurlr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli okumalar diliyorum şimdiden.
      Sevgilerimle ^-^

      Sil