29 Ağustos 2013 Perşembe

Tipitip * Nostalji Serisi -1-

Okan Bayülgen televizyon programı yaparken 80'ler ve 90'ler gecesi yapardı. Ben de çok büyük bir keyif ve duygusallık içinde izlerdim.
80'ler, 90'lar kitapları basılıyor ne zamandır da...
Geçen gün Tipitip sakız görüp de alınca 'Nostalji Serisi' yapmaya karar verdim. 1980'ler çocukluk, 1990'lar da gençlik yıllarıma denk geliyor. Bu seride benim için özel, güzel, değerli ve önemli detayları paylaşacağım, bu da benim 80'ler ve 90'larım olacak:)
Tipitip çocukluğumda en sevdiğim sakızdı. Karikatürleri okumaya bayılırdım ve çok eğlenceli bulurdum.



Tipitip'i karikatürist Bülent Arabacıoğlu bizlere kazandırmış. Bülent Arabacıoğlu'nun web sitesine buradan bakabilirsiniz.


Çizim Bülent Arabacıoğlu'nun sitesinden alıntıdır.

** 80'lerde Tipitip videosunu izlemek isterseniz buraya lütfen:) **


Bülent Arabacıoğlu (d. 11 Ağustos1950Eskişehirkarikatüristharita mühendisi.
En Kahraman Rıdvan ve Tipitip karakterlerinin babasıdır. İlk karikatürü 1971’de Papağan dergisinde yayınlanmıştır. Çarşaf, Laklak, GırgırHıbır, Hbr Maymun, Dinozor, HürriyetMilliyet, gibi dergi ve gazetelerde karikatürleri yayınlanmıştır. 'Kalabalık sayfa' olarak da bilinen panoramik ve tematik tam sayfa karikatürlerinin ilk örnekleri Bülent Arabacıoğlu tarafından Gırgır dergisinde yayınlanmıştır. İlerleyen yıllarda bu türün örneklerini diğer dergilerde ve özel çalışmalarla yayınlamıştır. Hatta bu panaromik çalışmaları reklam sektöründen de ilgi görmüş ve bazı özel firmalarca takvim, afiş vb materyellerde kullanılmıştır. Hayvanlar alemini anlatan bir çalışması zamanın Tatilya Eğlence Merkezi'nde 40 metre çevresi bir yüzeye de uygulanmıştır.
Çizgi roman ve karikatür eserlerinin yanı sıra çizgi film çalışmaları da olmuştur. Kent Gıda'ya yarattığı Tipitip karakteri için, Türkiye'de animasyon sektörünün henüz bulunmadığı ve teknik imkânların çok kısıtlı olduğu 70'li yıllarda, ortağı Ateş Benice ve eşi Türkan Arabacıoğlu'nun yardımıyla hazırladıkları birer dakikalık bölümlerden oluşan çizgi dizi TRT'de yayınlanmıştır. Teknik eksikliklerin bu tür çalışmaları neredeyse imkânsız kıldığı bu dönemde birer dakikalık çizgi filmleri haftalık periyodlarla yayınlamak bu sektör için büyük bir başarı olarak kabul edilmekteydi.Tipitip'in çizgi animasyonlarında seslendirmesinde Şener Şen gerçekleştirmişti.
Yıllarca Gırgır dergisinde istikrarlı bir şekilde özgün senaryolarıyla ve özenli çizgileriyle var olmuştur.
Kendini 'evli, bir çocuklu, altı kedili ve by-pass ameliyatlı' diye tanıtan Arabacıoğlu kaynak , Artpoint reklam ajansında çalışmaktadır.

5 yorum:

  1. Ne iyi olmuş böyle bir seri yapmanız.Benimde çocukluk yıllarıma denk geliyor 90 lar :) ve tipitip'i hatırlamak çok hoş oldu şu vakit.Mahallemizin bakkalından az satın almazdık öğlen aralarında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Migros'ta görünce ben de bir heves aldım ama çocukluğumdaki tekli halini bulabilmeyi tercih ederim:)
      Sevgilerimle.

      Sil
  2. bizde bayramda sakızını çiğneyip bol bol yad ettik kardeşlerle :)ah ahh!ya cidden özlüyorum o dönemlerii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Kocaman sevgilerimle canım arkadaşım...

      Sil
  3. Merhaba
    Tipitip kağıtları ve sakızlar arıyorum.
    Onlara sahip olan varsa, lütfen bana bir e-posta gönderin: crispburned@gmail.com

    Ayrıca diğer sakız kağıtlarını arıyorum : turbo, cincin, dandy dal, cingoz, duldul, atomik, spider man, roben

    YanıtlaSil