10 Eylül 2016 Cumartesi

Vicdan - İlban Ertem

Mırk çizgi romanı Antalya Kitap Fuarı'ndan almıştım. Kitap fuarından almış olduğum diğer kitaplara göz atmak isterseniz:

Barış için; 'okumak lazım...'



Gırgır ve Fırt çocukluğumda önemli bir yer edinmiş dergiler. Evimize düzenli olarak girerlerdi. Ve ben iki dergiyi de okumayı çok severdim.
Vicdan Türk çizgi roman klasiklerindendir. Benim gibi bir mırk sevdalısının da kitaplığında olması şarttı:)
İlban Ertem son zamanlarda Puslu Kıtalar Atlası çizgi roman çalışmasıyla gündemde. İhsan Oktay Anar'ın yayımlanmış ilk romanı olan Puslu Kıtalar Atlası'nı henüz okumadım. O yüzden çizgi romanını almayı bekletiyorum. 


Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:


VİCDAN
Yazarı: İlban Ertem
Türü: Çizgi Roman
Yayın Hakları: Mürekkep Yayınları
-   68 sayfa


Kitaptan Alıntılar;

        * Bu uyanıklığını da sütle ödüllendiriyoruz.
https://www.evdekedivar.com/blogs/evdekedivar/8779453-kediler-sut-icmeli-midir

        * Hem de tavuk.
         İşkembeye de kuyruk taksak, senin kadar kedi olur, anca!..
         Et!.. Daha ne istersen!..
        
         Kimse kıçı kırık bir tavuk budu uğruna bana ne yapmam gerektiğini söyleyemez!
         Bağırma uyanacaklar!..
         Miyavlarım be!.. Kediyim ben!

        * Demek bi kedimiz oldu... Kıçımla gülerim sana... Kedileri olmuşmuş... Asıl benim bize bakacak iki adet insanımız oldu... Ama yine şirin şirin güldüm onlara...

        * Vicdan- Bak bizi severler, bakarlar, sıkılınca da atarlar. Buna alışmalısın!..
         Köpek- Ama o benin sahibimdi...
         Vicdan- Zırvalama!.. Kimse kimsenin sahibi değildir! Sen hiç bi köpeğin at beslediğini gördün mü?.. Sahip olmak, insanlara özgü bi dümen!..

        * Bitti... 30.07.1989 / Bodrum

                                                                           Ağustos 2016


Yazar Hakkında Bilgi=  http://www.ilbanertem.com/
İlban Ertem (d. 7 Nisan 1950İstanbul), çizer ve karikatüristGırgırFırt dergilerinde 1974 yılında resimli roman, kısa hikâyeler çizmeye başladı. Bir süre Milliyet gazetesi'nde çalıştı. Daha sonra sırasıyla Avni, HBR Maymun, Joker resimli roman dergilerinde çalıştı. 2010 yılında "Çiçeği Burnunda Karikatürcüler Onur Ödülü"nün sahibi oldu. Evli ve bir çocuk babasıdır.
Çizgi Romanları-
·                    Vicdan; 1991, İletişim Yayınları ; 2. baskı, 2010, Mürekkep Yayınları
·                    Üniversiteli Mahmut; 1993, İletişim Yayınları
·                    Puslu Kıtalar Atlası; 2015, İletişim Yayınları
https://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0lban_Ertem


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder