25 Nisan 2015 Cumartesi

Ölüm Ne Renk - İ. Serdar Kaya * Bahar Okuma Şenliği 2015

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Bahar Okuma Şenliği' okuma listeme buradan ulaşabilirsiniz. 


Listenin 20. sırası: Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı...

Türk erkek yazar kategorisinde 'Ölüm Ne Renk' kitabını okudum.


Kategori dahilinde okuduğum diğer kitaplar:
Yabancı erkek:
Yazmak Üzerine Notlar - Jules Renard
Türk kadın:

ÖLÜM NE RENK
Yazarı: İ. Serdar KAYA
Türü: Roman
Yayın Hakları: Karatay Akademi
www.karatayakademi.com
-   Şubat 2014
-   199 sayfa

Okuma şenliği defterime buradan ulaşabilirsiniz.


 Kitaptan Alıntılar;

        * Gününü gün eder de insan,
         duymaz yarın sancısı.
         Sonra çöker yüreğine,
         günü dünde bırakmanın acısı...

        * Hani bir söz vardır: 'Ben varken ölüm yok, ölüm gelince de ben yokum.' Hiç de öyle değilmiş. Hem ölüm varmış, hem de ben. Ben yok falan olmadım ve ölümü bütün acısıyla yaşadım. Bundan sonra da yaşayacaklarım vardı. Çünkü ben varım hala. Sadece dünyada, o bedende değilim.

        * Hiç ölmeyecekmiş gibi yaşadığım hayat bitti, hiç yaşamamış gibi ölüverdim.

        * Bir Allah dostu ölünce, kabirde Münker-Nekir Melekleri gelmiş, 'Rabbin kim?' diye sormuşlar. O da demiş ki:
         - Ben Rabbim Allah desem ne olur ki? Siz esas Allah'a sorun benim için kulum diyor mu?

        * Cennet güzeldir ama yolu çetin; cehennem azap doludur ama yolu nefse hoş gelir. Allah cennet ve cehennemi yarattığında meleklerine göstermiş. Cenneti gören melekler demişler ki:
         - Kullarını bundan haberdar edecek misin?
         - Elbette haberdar edeceğim.
         - Böyle imtihan mı olur? Bir insan cenneti ve nimetlerini bilip de nasıl onu elde etmez? Bunu bilen kul nasıl gaflete düşer?
         Cehennemi gösterince de:
         - Burada bu kadar azap, bu kadar sıkıntı olacağından kullarına haber verecek misin?
         - Elbette vereceğim.
         - İmtihan bunun neresinde? O zaman kim günah işler ki bunları bilip de?
         Bu sefer Allah-u Teala cennetin etrafını göstermiş. Cennet güzel ama etrafı zorlukla, sabırla, şükürle, imanla, ihlasla, aşkla ancak geçilebilecek meşakkatli yıllarla çevrili...
         Cehennem ise kendi çok kötü ama etrafı kolaylık ve nefsin hoşuna gidecek nimetlerle dolu.


 ^-^ KEDİLER ^-^

* ... beslediğim kedimin kaptığı...


- Yazım-Basım Hatası -

        * Sf/16
         2. paragraf fazladan boşluk

        * Sf/21
         ... atmış yedi...

        * Sf/32
         Zeynep, Çağın imkanlarıyla...

        * Sf/40
         Allah'ta dostunun duasını geri çevirmiyor...

                                                     Okuduğum tarih: Nisan 2015


Yazar Hakkında Bilgi=  https://www.youtube.com/watch?v=lG_PC9yzGU0


ARKA KAPAK –

"Ölümün soluğunu içinizde hissedeceğiniz 'ölümcül bir roman' hikayesi okuyacaksınız..!" Her duygunun bir rengi vardır hayatta... Ölümünde bir duygusu onunda bir rengi vardır elbet. Kendi ölümünüz hangi duygu ve renkte olacak hiç düşündünüz mü? Tersiyle anlaşılır her şey. Tokluk açlıkla, varlık yoklukla, sağlık hastalıkla. Tersini yaşama imkanı bulamadığımız tek şey hayattır. Çünkü hayatın tersi olan ölüm bir kez yaşanır ve geri dönüşü yoktur. Sizler bu kitabi okuduğunuzda ölmeden önce ölecek, o hakikatle yaşarken tanışacaksınız ve ölümü tadıp, hayatın kıymetini anlayacaksınız. Ben Ölümü yazdım, Siz hayatı okuyacaksınız... Bu kitap uykusuz gecelerde uykumuz gelsin diye okuyabileceğimiz bir kitap değil, tam tersi okunduğunda uykular kaçacak. Ölüm hakikatiyle tanınınca dünya gözümüzde küçülecek hiç hesaba katmadığımız ahiret başka bir anlam kazanacak. Yeni bir hayat için kıvılcım arayanlar ve hayat felsefesini temelinden değiştirmeye cesareti olanlar: Var mısınız bu kitapla Ölüm'ü tanımaya? Kölesi olduğumuz dünyanın efendisi olmaya.... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder