25 Temmuz 2015 Cumartesi

Kırılmadık Bir Şey Kalmadı - Özdemir Asaf * Yaz Okuma Şenliği 2015

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Yaz Okuma Şenliği' okuma listeme buradan ulaşabilirsiniz.


Listenin 20 sırası: Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.



Kategori dahilinde okuyup paylaştıklarım:

Kimse Okumazsa Ben Okurum - Ayşe Arman



KIRILMADIK BİR ŞEY KALMADI
Yazarı: Özdemir ASAF
Türü: Öykü - Etika - Deneme
Yayın Hakları: Yapı Kredi Yayınları
www.ykykultur.com.tr
-   1. baskı: İstanbul, Eylül 2009     4. baskı: İstanbul, Şubat 2013
-   583 sayfa


 Kitaptan Alıntılar;

        * İnsan yininde 'ameliyat' yapmak için onu bayıltmak gerekir. Ruhunda yapmak için ayıltmak.

        * Bu otomobil dördümüzü de alır.. Buradan gidelim.
         Ama dördümüz bu otomobili alamayız.. Buradan gidelim.
  
        * Güneşe gözlerini dikip bakarsan gözün bozulur. Gözlük takıp bakarsan güneş bozulur.

        * Bir mektubun sahibi kimdir? Yazan mıdır, yoksa alan mı?
         Mektubun içindekine göredir bu.

        * İlgi:
         Karşılıklı tek olabilir..
         Karşılıksız çok olabilir...
         Çok karşılıklı olabilir...
         Karşılıklı karşılıksız olabilir.
  
        * Gençlik'in yaşlılık çağları vardır. Orada birçok genç ölür.
         Yaşlılık'ın da gençlik çağları vardır.. Orada da birçok genç ölür.
  
        * Şu hayvan o kadar vahşi ki.. Onun üstesinden ancak insan gelebilir.

        * Güzel, o benim sevdiğimdir.
         Bunu o bile değiştiremez.

        * Oraya kadar koştuktan sonra on adım daha koşamayacaksan...
         Oraya kadar sakın koşma!
         Sana değil, bir başkasına yazık olur.

        * -Seni bu konudaki değişimler ve ilerlemeler haksız çıkarabilir mi?
         - Bence önemli olan şimdiki görüşümdür.
  
        * Yalanların arasında en korkuncu: Gerçek yalan.

        * - Bu kadar bilgiyi nasıl edindin sen?
         - Başkaları konuşurken onları dinlemedim, düşündüm yanlarında.

        * Sustuğunu bilen insan olgun insandır. Bildiğini susan değil.

        * Bilim: Buldukları bilinik bulamadıkları bilinmedik.
         Sanat: Buldukları bilinmedik gayrısı bilinik.

        * Kaptanlar limanlara, askerler siperlere sığınırlar gerekince.
         Aydınlar şiirlere.

        * Müzik alır.. Verirsen.
         Şiir verir.. Alırsan.

        * Söz iki türlü kalıcılık bulur: Küfür ya da şiir olabilirse.

        * Eskiyecek her şeye 'yeni' denir.

        * Bana ıslak bir bez verin dünyanın tozunu alayım.
  
        * Ben aynaya bakınca
         Aynayı görürüm, ilkin.

        * Bir bütünden kopan parça, koptuğunun eksiğini fazlası olarak taşır.
   
        * Kuşun beyni küçüktür
         Kuş büyük müdür?

        * Birisi, konuşurken öksürse ya da gülse, ben onun öksürmesini de gülmesini de konuşması arasında bir kelimeymiş gibi alırım.
         Yaşantısından ayırmam kimsenin konuşmasını. Ya da konuşmasından ayrı düşünemem onun yaşantısını.

        * Ben her zaman konuşmam
         Ben senin susmalarını dinlerim.

        * Bir kargaşalık oldu. Toplumda mal can zararına uğrayanlar oldu. Devlet sorumluları aradı. Bulamadı.
         Bulamazdı. Çünkü böyle durumlarda aranan arayandır.

        * Bir maskeli balo da şiir de bulunuyorsa, maskesizliğidir onun maskesi.
  
        * En uzun hep kendime konuştum,
         Başkalarına hep kısa yazmak istedim.
         Ne kendim dinledim ne başkaları...
  
        * Başbakan dün bir yerde demiş ki: 'Zelzele, yangın, kolera gibi şeyler takdir-i ilahidir.' Ona ben ne diyeyim. / Ekim 1970 

        * Yalnızlık dışarıdan gelmez; insanın içindedir.

        * Olmadığına inanç getirilen bir yazıyı (şiir veya öbür türler) yırtıp atmak, öyle bir heykeli kırmaktan kolay mıdır?
  
        * Ben senin içindeki öyküyü aradım, ararken içine öykü koydum.

        * Yalnız geçenlerde bir masaya çarptım. Duvara doğru kaykıldı ama gene de devrildi. Üstünde ne varsa, tümü de yerlere döküldü. Kırılmadık bir şey kalmadı.

  

 ^-^ KEDİLER ^-^


        * Havalar iyi ve güzelken sıcak oda köşelerini arayan, sobalara, mangallara, güneşlere yanaşan kedim, havalar soğuyunca rüzgarlara, yağmurlara, çamurlara atıldı.
         Demek dışından gelenlere değiş içinden gelenlere göre yaşıyor benim kedim, dedim.

        * Sevgiden anlıyor, yardımsever, ödevsever, aldığını ödemeye çabalıyor, verginç, güvenilir..
         Bozulmamış bir köpek.
         Sevgiden hoşlanıyor ama sevilirken de bakıyorsun tırmalayıveriyor, yırtıyor, kanatıyor.. Yardım ve ödev yapısı yok, bencil ve güzel..
         Bozulmamış bir kedi.

        * Kaldırımın kenarında büzülmüş duran kediyi aldı kucağına oturttu.

        * Bir kedi, ufacık. .. Kedi sağ rayın kenarında... Lokomotif geliyor. Atladı, kediyi tuttu..
         Kedi rayların dışına geçmiş oldu.
         ... kedi büyüklüğünde, kedinin az önce durduğu yerde...

                                                           Okuduğum tarih: Temmuz 2015
Fender ve Gibson 


Yazar Hakkında Bilgi=  Özdemir Asaf (11 Haziran 1923; Ankara - 28 Ocak 1981; İstanbul), Cumhuriyet dönemi Türk şairlerdendir.
11 Haziran 1923 tarihinde Ankara'da doğdu. Asıl adı Halit Özdemir Arun'dur. Babası Mehmet Asaf Şura-yı Devlet'in kurucularındandır. Babasının öldüğü yıl, 1930, Galatasaray Lisesi'nin ilk kısmına girdi. 1941 yılında 11. sınıfta, bir ek sınavla Kabataş Erkek Lisesi'ne geçip 1942 yılında mezun oldu. Hukuk Fakültesi'ne, İktisat Fakültesi'ne (3. sınıfa kadar) ve bir yıl Gazetecilik Fakültesi'ne devam etti. Bu arada Tanin ve Zaman gazetelerinde çalıştı ve çeviriler yaptı. İlk yazısı Servet-i FünunUyanışdergisinde çıktı. 1951 yılında Sanat Basımevi'ni kurdu ve kitaplarını Yuvarlak Masa Yayınları adı altında yayımladı. 28 Ocak 1981'de hayata veda etti. Özdemir Asaf'ın ilk eşi Sabahat Selma Tezakın'dan Seda isimli bir kızı; ikinci eşi Yıldız Moran'dan ise Gün, Olgun ve Etkin adında üç oğlu vardır.
https://tr.wikipedia.org/wiki/%C3%96zdemir_Asaf

ARKA KAPAK –

Özdemir Asaf'ın Kırılmadık Bir Şey Kalmadı'da bir araya getirilen aforizma niteliğindeki 'etikalar'ı, anı-deneme türünde yazıları ve öyküleri en az şiirleri kadar etkileyici, sıra dışı ve şaşırtıcı.

'Kimbilir kaç yıllık büyücek bir defter. İçinde aforizma, şiir, öykü taslakları, tasarımları, bir sürü düş ve düşünce kırıntısı. Ben hep öyle yaptım. Şiirlerimin, öykülerimin, aforizmalarımın, günlük notlarımın ayrı defterleri olmadı. Kiminin altına tarih koymuşum, saat bile koyduklarım var.'

Spocky 


Okuma şenliği defterime buradan ulaşabilirsiniz.


Fender 


Okuma listem için oluşturduğum defterime şuradan ulaşabilirsiniz.


Mırk okumalar ^-^
Fender 


1 yorum:

  1. Merhaba bak bak gözlerim oku oku ruhum doydu resmen emeğine eline sağlık :)
    çok sevgilerimle

    YanıtlaSil