25 Temmuz 2015 Cumartesi

Kimse Okumazsa Ben Okurum - Ayşe Arman * Yaz Okuma Şenliği 2015

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Yaz Okuma Şenliği' okuma listeme buradan ulaşabilirsiniz.


Listenin 20 sırası: Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.


Kategori dahilinde okuduğum bir diğer kitap:

Erteleme Sanatı - John Perry 



Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:


KİMSE OKUMAZSA BEN OKURUM
Yazarı: Ayşe ARMAN
Türü: Deneme - Köşe Yazıları
Yayın Hakları: Epsilon Yayınları
www.epsilonyayinevi.com
-   10. Baskı: Ekim 2002, İstanbul
-   333 sayfa


 Kitaptan Alıntılar;

        * ... günün modasına uygun pufuduk kaz tüyü yastıklar aldım... (!!!)
*Kaz tüyü ürünlere sonuna kadar karşıyım! Buradaki paylaşımıma bakabilirsiniz.*

        * Geçenlerde Demet Akalın, İbrahim Kutluay'dan ayrılkdı ya, Allaaaah.
         Bir erkeği, Allah onun gibi bir kadının gazabından korusun yani. Bir cümlesine rastladım ki, ilişkinin düzeyi konusunda çok net bir fikir sahibi oldum: 'Artık annemi götürse umurumda olmaz!' İbrahim Kutluay'la Demet Şener, Atina'da buluşmuş, tavernada eğlenmişler. O da altında kalmayacak ya.

        * Ben kendi içimde kayboluyorum.

        * 'Kuracaksan hayalini evde kur'...
         Bu turşu değil ki! Her zaman evde kurulmuyor.

        * Hayal kurmanın en sevdiğim yanı bu.
         Hayaller yalnız kuruluyor.
         Bir başkasına ihtiyaç duyulmuyor.

        * Seninki bir tür ishal. Yani nasıl oluyor da hiç tanımadığın birine 300 saniye içinde tüm hayatını anlatabiliyorsun?
  
        * Kendi içimde bağdaş kurup oturuyorum.
  
        * ... İngilizler bu bölgeye 'kuş yatağı' anlamına gelen 'birds bed' demişler, zamanla yöre halkı tarafından da bu kelime 'bördübet' olarak telafuz edilmiş...


^-^ KEDİLER ^-^

        * ... kendimi, kedimi, kocamı...

        * Kedin ve işin dışında ilgilendiğin ne var Allah aşkına?

        * Kedi, onları dün gece halletti.

        * Sık sık kedim hakkında yazarım...

        * Emek verdiğim, zaman harcadığım, yıllarımı geçirdiğim, yanında ağladığım kendi kedimi.

        * Giriş katı kedileri, karda dolaşırken...

        * Sevdiğim herkesi aynen bir kedi gibi kokluyorum.

        * Bir kediyle / köpekle yaşıyorsunuz.

        * Kedim ise o hafif kilo almış hali...

        * Tekir Marlon...

        * Bu iş kedi bakmaya benzemez...

        * Bu kedinin kafası bozuk. ... senin kedi bunları sever, hem tekrar kendini kedi gibi de hisseder!

        * ... benim kediyi mutlu edeceğini sanmıştım.

        * ... zannediyorlar ki, bu kedi normal bir kedi... Onların objektiflerini yer benim kedim! ... Kedi önde, biz arkada, peşinden koşturuyoruz. Ben kedimi severken yere yatıyorum... insanlar kedilerini yukarı kaldırıyorlar...

        * Kedimden izin aldım.

        * ... soylu ailelerden gelme kediler, sen beni hakir görüyorsun, sokak kedisiyim diye. ... ben sokağa çıksam baştan çıkaramayacağım kedi yok.

        * ... Zafer de aynen bu kedi gibi konuşuyor. ... kedimin ağzından yazı yazmayı... Kedim çok haklı.

        * Kedim horluyor demiyorum.

        * Kedim de sevgilim de can çekişiyor gibi uyuyor. ... Kedimin de sevgilimden aşağı kalır tarafı yok.

        * Kedim var ama.

        * ... en arkada kedi...

        * Şu kediye söyler misin, ayağımı ısırmaktan vazgeçsin.

        * ... kocam, ben ve kedim...

        * Bir de kedi heykellerimi istiyorum.

        * Kedi oğlumdan ne istediniz?

        * Kedimin uzun süre dışarıda kalıp kalmadığını...

        * ... kedim hüznümden nasibini hiç almıyor.

        * Kedim heyecanlı, gidiyoruz diye seviniyor.

        * ... kedimin saklandığı kuytu köşeler...

        * ... ben kedimi doğurmadım ki...

        * ... kedim kucağımda...

        * Herkesin kedisiyle, köpeğiyle fotoğrafı olabilir.

        * Kedimle çekilen o fotoğraflar da aynı hesap.

        * Kedimin ruh sağlığını...

        * Kedim de benimle kavga edeceğine...

        * ... kedimle çektirdiğim fotoğrafı aile fotoğraflarımızın yanına koyacağım.

        * Kedim şaşkınlık içindeydi.

        * ... kedilerin her şeye vakıf olduklarını...

        * İki seksen yere uzandı, gerindi, sonra eller ve ayaklar havada, o şahane beyaz göbeğini açtı.

        * ... kedilerin dikkat kesildiğinde yaptığı gibi, çenemi kaldırır, havayı koklar, aşkı beklerim.

        * Kedi gibi.

        * Sen kucağına al, sıkı sıkı tut kediyi.


- Yazım-Basım Hataları -

        * Sf/26
         ... bir özeliğimi...

        * Sf/26
         ... bir özeliğimi

        * Sf/178
         ... ben sadece isimle meşguldüm.

        * Sf/ 269
         ... kedilerin her şeye vakıf olduklarım düşünürüm.

        * Sf/ 289
         ... Sayın ibrahim Tatlıses'tir...

                                                       Okuduğum tarih: Temmuz 2015


Yazar Hakkında Bilgihttp://www.armanayse.com/icerik/ayse-arman/ben.html


ARKA KAPAK –

Kitap sunuşu nasıl yazılır, bilmem ki. Ayşe Arman işte... Kendini kedisini sever, anne sever, erkek sever, uyku sever, seks sever, oyun sever, şaşırtmayı sever ve her şeyi merak eder. Biraz masum biraz yılan. Bir kadınla küçük bir kız arasına sıkışmış gibi. Bir tutam salaklık, bir tutam cesaret ve cehalet, iyi niyet ve fazlasıyla samimiyet. Kimilerinin sevdiği, kimilerinin nefret ettiği biriyim ben. Bu da benim kitabım. Ama sizi uyarıyorum, çoğu yayımlanmış yazılar. Olsun, bir nevi Toplu Eserler I. Kitaplı biri olmak kitapsız biri olmaktan iyidir. Evet, okumayacaksınız diye üç buçuk atıyorum ama sonra kendimi sakinleştiriyorum: "Kimse okumazsa sen okursun..."
Benim öyle hatırı sayılır bir özgeçmişim yok. Adanalıyım. Babam çiftçi, yurt dışında üniversitede okurken tanıdığı bir balerinle evli. 3 kardeşiz, ben ortancayım. Tarsus Amerikan Lisesi'ni bitirdim. 18 yaşında İstanbul'a geldim. İ. Ü. Basın Yayın Yüksekokulu'nda debelenirken Nokta dergisinde çalışmaya başladım. O dönemde bir ödül bile aldım. Mesleğimde en büyük numaram budur. Sonradan birkaç ödül daha aldım ama boş verin. Aktüel ve Tempo dergilerinde çalıştım. 1994'ten beri Hürriyet'te Ayşe'nin Gözlüğü adlı bir köşe yazıyorum. 32 yaşında, çocuksuz bir dulum. Boyum 1.72, kilom 60. burcum Yay. Aslen İkizler'im. Gözlerinizden öperim.


Keyifli okumalar...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder