20 Aralık 2016 Salı

Lucky / Sezgin Kaymaz

Lucky ♥ Sezgin Kaymaz'la tanışma kitabım. Hikayesi öyle güzel ki... 
Karakterlerin her biri canlı kanlı işlenmiş. Kitabı okurken sanki olaylar yanımda gerçekleşiyormuş sanki konuşmalar hemen yanı başımda hayat buluyormuş gibi hissettim.


Şanslıyım ki Sezgin Kaymaz'ı yeni keşfettim ve okuyabileceğim bir sürü kitabı var:)
Blog yazısına sıra gelene kadar Sezgin Kaymaz'dan ikinci kitabımı okudum: Kün. Yakında onu da paylaşacağım.
Ve az önce okumaya heves ettiğim üçüncü kitabını da sipariş ettim: Uzunharmanlar'da Bir Davetsiz Misafir.
Aranızda benim gibi henüz Sezgin Kaymaz okumakta gecikmiş olan varsa mutlaka bir ara okuyun derim.
Kitaplığımdaki köpekli kitaplar ile ilgili bir video çekmiştim. İzlemek isterseniz buraya lütfen.


Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:
Okuma Halleri, Fotoğraflarla - Lucky / Sezgin Kaymaz



LUCKY
Yazarı: Sezgin KAYMAZ
Türü: Roman
Yayın Hakları: İletişim Yayınları
-   1. Baskı 2000, İstanbul (1000adet)
Kapak Tasarımı: Fatoş Gençosman
-   493 sayfa


 Kitaptan Alıntılar;

        * Öyle az insan var ki, bir insan gördüğüm zaman ne yapacağımı şaşırıyorum... / Lucky

        * Sadece yalnızlığımı seviyorum çünkü o beni hiç yalnız bırakmıyor!.. / Lucky

        * Bilgiç çoktu, bilge az. 

        * Ağla! Ben de ağlarım
         Gözyaşlarım özlemine az kalır
         Buralarda nem var?
         Nem varsa sana kalır!..
                            Yılmaz Odabaşı

        * ... beni dinlerken sadece beni dinle... kafandakileri dinlersen anlaşamayız senle...

        * İnsan içinden üşüyor...

        * ... seni sevme şeklini seveceksin... onun seni kabullenme şeklini kabulleneceksin... o zaman, çok geçmeyecek, şunu göreceksin; o da seni, senin onu kabul ediş şeklinle kabul edivermiş... o da seni, senin onu sevme şeklinle sevivermiş...

        * Yok öyle... 'O benim köpeğimi yedi, ben de onu çektim vurdum' kısasları yok... Dağın başına çiftlik kurarken tilkiden izin aldın mı sen? Almadın... O zaman, o niye kendi dağında avlanırken senden izin alsın?..

        * Başkasının canını sıkmasına izin veren kişi, canını sıkan kişiden daha sefildir!... / Samuel Butler

        * Kaldırıp deryayı aktarsan eğer,
         Bir dolumluluktan çok almaz testiler.
                                               Mevlana

        * Hayvan olmak için mükemmel olmak lazım! / Nietzche

        * Ceketinin altındaki gömlek cebine kurbağa girmiş gibi çarpıyordu kalbi.

        * İnsan kendisini bildi mi her şeyi bildi demektir!.. / Tebrizli Şems

        * ... dozu kaçmıştır artık deyip Sevgili Luck'yi elden çıkartıyorum... mal değil ki bu... can!.. oturduğu koltuğu arıyor insan...

        * Gülü dikende gör
         Dikensiz gülü herkes görür.
                                      Mevlana

        * Ender; 'Höyy' diye biraz abartarak ağladı. (Taksi durağındaki şoförlerden Ender en içimin ısındığı karakter oldu.)


 ^-^ KEDİLER ^-

        * ... canını dar etmiş bir kedi gibi kaymaya başladığı zaman...

        * Ertuğrul boynunu büktü, ürkek bir kedi gibi yanağını ihtiyar adamın ihtiyar elinden kaçırmaya çalıştı.

        * ... kendi ekseni etrafında kuyruğunu yakalamaya çalılan bir kedi gibi döndü tekrar...

        * ... kedi gibi ince 'mıyk'lar çıkararak yatıyor...

        * ... pençe atacak bir kedinin sırtı gibi bombe yaptı.

        * ... belki buraya gelmeden önce kedi sevmiştir mesela...

        * Biz burada kaç senedir, sen ev kedisi gibi sus pus otururken senin onurun için savaş verelim...

        * ... kedilere bulaşmadan uslu uslu yürüyordu...

        * ... kedi görseydiniz mesela!..

        * ... tırnak törpüleyen bir kedi gibi on parmağını birden...

        * Kedi miydi, köpek mi?

        * ... kaşıya kaşıya kedi tırmalamış gibi etmişti.


 - Yazım-Basım Hataları-

        * Sf/ 429
         ... Lucky'  e...

        * Sf/ 459
         ... dişsiz ağzını göstere göstere sırıtam bir adam...
                           
                                                                           Kasım 2016


 Yazar Hakkında Bilgi=  1962'de Sinop'ta doğdu. Konya Anadolu Lisesi'ni bitirdi. Hacettepe Üniversitesi İngilizce Dilbilimi Bölümü'nü, Türkçe dersini veremediği için son sınıftan terk etti. 1976'dan bu yana hentbolla uğraşıyor. Kitabın yayımlandığı tarih itibariyle Ankaragücü teknik direktörü; Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi öğrencisi. Romanları: Uzunharmanlar'da Bir Davetsiz Misafir (1997), Geber Anne! (1998), Kaptanın Teknesi (1999), Lucky (2000).


 ARKA KAPAK –

'İsmi, 'Şanslı' anlamına geliyordu. Kara, yağlı kayış gibi bir Doberman2dı Lucky. Son sahibi Taksici Osman'ın ifadesiyle, 'sahip olmayan pişman, sahip olan çok pişman' bir köpekti. Puşttu, dalavereciydi, üçkağıtçıydı, yılan ruhluydu. İspiyoncu ve yalancıydı, şerefsiz ve haysiyetsizdi.'

Geber Anne'nin Tayfun'u gibi, görenin kendini kaptırdığı, yüreğine sokmak istediği bir mahluk, Lucky. Sezgin Kaymaz, artık yavaş yavaş 'yerlisi' olduğumuz bir dünya kuruyor Lucky'de de: Sıradanla gerçeküstü, yaşamla ölüm, geçmişle gelecek arasındaki sınırların belirsizleştiği bir dünya. Batıkent'ten Bentderesi'ndeki geneleve, Ankara'yı dört dönerek hızla gelişen olaylar... Heyecanlı, düşündürücü, hüzünlü ve matrak bir roman. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder