11 Şubat 2017 Cumartesi

Benito Cereno - Melville

Melville'nin 75 sayfalık incecik bir kitap olan 'Katip Bartleby' okuduğumda o kadar beğenmiştim ki zamanla dilimize çevrilen tüm kitaplarını okumaya karar vermiştim. Katip Bartleby paylaşımımı buradan okuyabilirsiniz.
Melville yolculuğuma Benito Cereno ile devam ettim. Ama bu yolculuk biraz dura kalka, ite kaka oldu. Neden bilmiyorum kitaba çok fazla konsantre olamadım. Oysa yine kısa bir kitap, 134 sayfa. Sayfa sayısının azlığına tezat uzun süre okumaya çabaladım. 


BENİTO CERENO
Yazarı: MELVILLE
Orijinal Adı: Benito Cerino
Türü: Roman
Yayın Hakları: Dedalus Yayınları
-   Ağustos, 2014
Kapak Tasarımı: Altamira Adworks
İngilizce Aslından Çeviren: Pelin Arda
-   134 sayfa


^-^ KEDİLER ^-^

        * Şu az ötedeki fare kadar uzun bıyıklı kedi...

        * ... bir hayalet kedi pençesi gibi hiç habersiz önüne çıkan kömür parçacıkları adacığına daldığında, bu hayalet kediciğin pençesi yanağını yelpazeleyip...


- Yazım-Basım Hataları-

        * Çevirmen Pelin Arda hakkında bilgi-
         ... çeşitli kurum ve için çeviri yaptı.

        * Sf/ 17
         . Kaptan...

        * Sf/ 18
         ... ruhu  ,daha önce...

        * Sf/ 19
         ... V.Karl yada  Şarlken...

        * Sf/ 51
         ... kayığı dönünceye dek vakit geçirmek üzere gözüne kestirdiği İspanyol denizciden birine seve seve yaşanabilirdi...

                                                                  Şubat 2017




Çevirmen Hakkında Bilgi=  Pelin Arda, Marmara Üniversitesi Mütercim-Tercümanlık Bölümü'nden mezun olduktan sonra, çeşitli kurumlar için çeviri yaptı.
Pelin Arda, daha önce, yayınevimizden yayımlanan Aşkın Yasası Şiddetin Yasası, Çok Şey Bilen Adam, Bildiğin Joyce, Bırak Seni Seveyim, Aşıklar Senin Gibi Benim Gibi gibi yapıtları Türkçemize kazandırdı.


ARKA KAPAK –

Benito Cereno, her şeyin ortasında bir novellası, Melville'in. Klasik ve modern romanın tam ortasında. Bu romanda işler biraz karmaşıktır, denizci düğümü gibi, başlangıçta. Hikâye, Köle yüklü iki geminin bir koyda karşılaşmasıyla başlıyor. Adı Benito Cereno olmayan geminin kaptanı Alaso, Cereno'nun güvertesine geçer kendi gemisinden. Ziyaret amacıyla. Gemideki herkesin siyah olduğunu fark eder . Beyaz bir kaç insan arar. Bulur. Kaptanı soruşturur. Ama bir türlü ulaşamaz ona. Roman tarihindeki psikolojik betimlerin en güzel örneklerinden biri olarak gösterilen bu romanda, Kaptan Alaso en başından beri olup bitenin kendi zihninde gerçekleştiğine inanmaya başlar. Sürpriz bir son beklemektedir kendini. Denizin tam ortasında. 


1 yorum:

  1. Canım benim keyifli okumaların olsun.
    Evden ve BADEM den uzakta olunca seninkilerle avunuyorum bloglara çok uğrayamıyorum Duru'cukla ilgilendiğim için. Facebook ve İnst. dan sizin koloniyi takipteyim her birine Maaşallah çok güzeller.Sana ve Fazıla da sevgiler kuzum .

    YanıtlaSil