7 Şubat 2017 Salı

Kırmızı Köpek - Louis De Bernieres

Yazardan okuduğum ilk kitap olmasına rağmen tanışmamız uzun yıllar öncesine dayanıyormuş meğerse:))
Şöyle ki; Yüzbaşı Corelli'nin Mandolini filmi benim Nicolas Cage'i tanıma filmimdir. Ve izlerken çok etkilendiğimi hatırlıyorum. Dürüst olmak gerekirse o vakitler kitabından haberim yoktu. Yüzbaşı Corelli'nin Mandolini kitabının yazarı olan Louis de Bernieres ile aslında ben farkında değilken yollarımız bu şekilde kesişmiş:)
Bu kadarla da bitmiyor. Sonrasında ben Kırmızı Köpek filminin DVD'sini aldım ve biraz ağır ilerlemesine rağmen keyifle de izledim. Kitaplığımın köpekli kitaplar kısmı için 'Kırmızı Köpek' kitabını alırken de nasıl bir dikkatsizlik halindeysem artık bu kitabın evde izlediğim filmin kitabı olduğunu daha sonra fark ettim. Demek bizim yazarla ilişkimiz bu şekilde devam edecek:) Önce senaryolaştırılıp çekilen filmlerini izleyip sonra kitaplarına kavuşacağım:)
Ama durun yine bitmedi:) Kanatsız Kuşlar kitabını tavsiye üzerine birkaç sene önce almıştım. Henüz okumadım. Demek oluyor ki aslında yazarın bir kitabı daha birkaç senedir kitaplığımda bekliyormuş:)


Filmle ilgili yorumlarda da genel olarak olarak belirtildiği gibi biraz ağır ilerliyor. Çekimler biraz amatör havasında. Ama sabredip izleyin yine de... Sonuçta Kırmızı Köpek'in hatırı var ne de olsa, bir de Kırmızı Kedi'nin:)


Kitaplığımdaki köpekli kitaplar videomu buradan izleyebilirsiniz.


Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:
Okuma Halleri, Fotoğraflarla - Kırmızı Köpek / Louis De Bernieres



KIRMIZI KÖPEK
Yazarı: Louis De BERNİERES
Orijinal Adı: Red Dog
Türü: Roman
Yayın Hakları: Türkiye İş Bankası Yayınları
-   1. Basım: Ekim 2002                  2. Baskı: 1000 Adet, Şubat 2007, İstanbul
Çeviri: Bülent O. Doğan
-   124 sayfa


Kitaptan Alıntı;

        * Hala kıtaya ilk gelenler gibi mayasız ekmek yiyen ve kendilerini kovboy filminde başrol oyucusu zanneden insanlar bunlar. Kimilerinin av tüfeklerini pencereden çıkararak cipleriyle çevrede dolaştıklarını ve hareket eden her şey ateş ettiklerini duydum. İnsan umutsuzluğa kapılıyor, inanın bana. Üstelik bununla da yetinmeyip çevreye zehirli yemler de bırakıyorlar. Bu beni hakikaten çılgına çeviriyor. Bir köpeğin strikninden ölmesini seyretmek kadar korkunç bir şey yoktur; nasıl oluyor da vicdanları buna elveriyor anlayamıyorum.

  
 ^-^ KEDİLER ^-^

        * İnsanoğlunun birazcık bile altında olduğunu düşünmemişti, bu açıdan kedilere benzediğini söylemek pek yanlış olmazdı, gerçi ona sorsanız bu kıyaslama hiç hoşuna gitmezdi herhalde.

        * ... kanguru yolunda rastladığı bir yaban kedisine gösterdiği nezaket yüzünden tam burnunun üstünde koca bir sıyrık vardı...

        * ... bizimkinin kedilerden bile çok canı var...

        * Düzenli aşılarının yapılması için getirilmiş olan kedi.

        * ... kavga edecek köpekler ya da kovalayacak kediler aramıştı...

        * Sf/ 84
         Kırmızı Köpek ve Kırmızı Kedi

        * ... arka koltukta bir kedi vardı.

        * Onu içeriye sokmadık, çünkü arka koltuktaki kedinin başına neler geleceğini tahmin edebiliyorduk. Kırmızı, kedileri kovalamaya bayılır, tabii karavan parkındaki Kırmızı Kedi hariç.

        * Ama kediye bir şey yaparsan seni tekrar indirmek zorunda kalırız. ... Kedinin kılına bile zarar vermedi. İşin komik tarafı, kedi de onun varlığından zerre kadar rahatsız olmamıştı.

        * ... üstelik bugünlerde insanlar kedilere karşı bile zehir kullanmaya başladılar, sırf buranın yerli türlerinden değiller diye.

        * ... Kırmızı Kedi'yle birlikte kıpkızıl gün batımını izliyordu karavan parkında.


- Yazım-Basım Hataları -

        * Sf/ 91
         ... topallayaw topallaya...

        * Sf/ 114
         Roebourne'a kadar gitmeye kalkarsak ona hiçbir yarardan çok zararımız dokunur.

        * Sf/ 117
         ... görebiliyordum. bu...

        * Sf/ 123
         Kırmızı köpek...

                                                                  Şubat 2017


Yazar Hakkında Bilgi=  Louis de Bernières İngiliz yazar
8 Aralık 1954 yılında Londra'da doğdu. Manchester Üniversitesi'nde öğrenim gördü. Kolombiya'da öğretmenlik, sığır çobanlığı, bahçıvanlık ve araba tamirciliği yaptı. 1991'de yayımlanan ilk romanı The War of Don Emmanuel's Nether Parts ile Commonwealth Writers 'En İyi İlk Kitap' Ödülü'nü, ikinci romanı Senor Vivo and the Coca Lord ile 1992'de yine Commonwealth Writers 'En iyi Kitap' Ödülü'nü aldı. Halen Londra'da yaşayan Bernières, Yüzbaşı Corelli'nin Mandolini kitabıyla 1995 yılında bu kez Commonwealth Writers Ödülü'nü aldı. 1993'te Granta Dergisi tarafından "En İyi 20 Genç İngiliz Romancısı" ödülüne layık görülen Bernières'in Yunanistan'ın Kefalonya adasında geçen Yüzbaşı Corelli'nin Mandolini adlı romanı Avrupa'da, deyim yerindeyse bir fenomen oldu. Yüzbaşı Corelli'nin Mandolini, Hollywood tarafından filme alındı.
En son romanı Kanatsız Kuşlar (Birds Without Wings), Anadolu'da Fethiye yakınlarında Eskibahçe adlı bir sahil kasabasında yaşayan Müslüman ve Hıristiyan ailelerin fertlerini, iç içe yaşamlarını, aşklarını, dramlarını, Anadolu topraklarında yaşanan savaş yıllarını konu alan bir romandır. Türkçeye çevirisi Bahar Öcal Düzgören yapılan Kanatsız Kuşlar, Altın Kitaplar Yayınevi tarafından yayınlanmıştır.


Yazarın Notu-

         Gerçek Kırmızı Köpek 1971'de doğdu ve 20 Kasım 1979'da öldü. Burada anlattığım hikayelerin hepsi onun gerçek yaşam öyküsünden alınmıştır, ancak karakterlerin hepsini ben yarattım, bunun nedeni kısmen Kırmızı Köpek'in hayatına giren gerçek kişileri çok iyi tanımamam, kısmen onları yanlış tanıtarak kalplerini kırmak istemememdir. Bu hikayelerde gerçek olan tek karakter John'dur.
         Kırmızı Köpek'in hayatını anlatan iki eser var. Birincisi Nancy Gillespie'a ait, ilk kez 1983'te yayımlanmış ve şu anda baskısı yok. Batı Avustralya'da Perth devlet kütüphanesinde bu eserin bir kopyası bulunuyor. Diğerinin yazarı Beverly Duckett. 1983'te yazdığı kitabı o sıralar Batı Avustralya'da Karratha turizm ofisinde ve yerel kütüphanelerde bulunabiliyormuş. Dampier ve Karratha kütüphanelerinde Kırmızı Köpek hakkında gazete küpürleri bulma imkanım da oldu, hiçbir karşılık beklemeden bana ellerinden gelen yardımı yapan kütüphanecilere buradan bir kez daha teşekkür etmek istiyorum.
Louis de Bernieres


ARKA KAPAK –

1998'in başlarında bir edebiyat şenliğine katılmak üzere Batı Avustralya'da bulunan Perth'e gittim, yapılan organizasyona göre Karratha'ya uğrayacak ve o yıl ilk kez düzenlenen, "edebi meselelerin tartışıldığı" bir akşam yemeğine katılacaktım. Karratha epeyce kuzeyde kalan bir madenci şehri. Oraya giderken yol boyunca seyrettiğim manzara çok olağandışıydı; uçsuz bucaksız çalılıkların arasından yükselen koyu kırmızı toprak yığınları ve kayalar. Herhalde Mars'ta yolculuk yapsam, camdan dışarı bakınca aynı şeyleri hissederdim. Çevreyi keşfe çıktığımda, Dampier kasabasının biraz dışında Kırmızı Köpek'in bronz heykeline rastladım. Heykeli görür görmez, bu harika köpek hakkında daha fazla şey öğrenmem gerektiğini hissettim. Birkaç ay sonra Batı Avustralya'ya geri döndüm ve iki hafta boyunca Kırmızı Köpek hakkında hikayeler topladım, onun gittiği yerleri ziyaret ettim ve yolculuğum sırasında duyduğum her şeyi kağıda geçirdim. Bir köpeği meşhur etmek için hikayeler yazdığımın sevgili kedimin kulağına gitmeyeceğini umuyorum.
-Louis de Bernieres-

Louis de Bernieres: 1954 yılında Londra'da dünyaya geldi ve yüksek öğrenimini Manchaster Üniversitesi'nde tamamladı. Kısa süre Britanya Ordusu'nda hizmet verdikten sonra Güney Amerika'ya giderek Kolombiya'da öğretmenlik, sığırtmaçlık, bahçıvanlık ve araba tamirciliği gibi işlerle uğraştı.
İlk romanı olan Don Emmanuel'in Alt Tarafları, ona 1991 Commonwealth Writers 'En İyi İlk Kitap' Ödülü'nü kazandırdı. Senor Vivo and the Lord of Coca ve The Troublsome Offspring of Don Guzman ile Latin Amerika Üçlemesi'ni tamamlayan Bernieres'in 1995'te yayımlanan ve yakın zamanda filme alınanYüzbaşı Corelli'nin Mandolini, birçok ödüle değer görülmesinin yanı sıra, Avrupa ve Amerika'da adeta bir fenomen haline geldi. Son romanı Kanatsız Kuşlar'la aynı çizgiyi sürdüren Bernieres bugün İngilizce konuşan dünyanın en gözde yazarlarından biridir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder