6 Şubat 2017 Pazartesi

Çakır Zamanlar - Nilüfer Açıkalın

Nilüfer Açıkalın'ın yazın dünyasına ilk romanı 'Karanlıkta Çok Güzelim' ile adım atmıştım ve oldukça beğenmiştim. Buradan kitapla ilgili yorumuma ulaşabilirsiniz.
Çakır Zamanlar'daki öykülerine de ikinci adımı atmış oldum:) Öykülerinden beklediğim kadar etkilenmedim maalesef.
Sırada okunacak Saklı Safkan kitabı var...


Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:
Okuma Halleri, Fotoğraflarla - Çakır Zamanlar / Nilüfer Açıkalın



ÇAKIR ZAMANLAR
Yazarı: Nilüfer AÇIKALIN
Türü: Öykü
Yayın Hakları: Komşu Yayınları
-   2. Basım: İstanbul, Haziran 2013
-   120 sayfa



  Kitaptan Alıntılar;

        * ... körebe oyununda göz bağlanan bez gibiydim...

        * Geçmiş, okunmuş bir kitap, gelecekse boş bir defter.

        * Hislerim benim. Sizi gibi sizi hislerim.
         Sızım sızım sızlıyor en ince sinirlerime kadar; zangırdıyor tüm biyolojik sistemim.

        * İçim, için için ağladığım zamanlardan birinde tutuklu kaldı ve tarihimin en derin yerindeyim yine.

        * Tam ortasındayım cehennemin. Oysa içimde cennet gibiyim.

        * Aynaya da bakmayacağım, yoksa gözlerim her şeyi söyler.


 ^-^ KEDİLER ^-^

        * Ben Hz. Muhammed'i (s.a.v.) hep namazı bittiğinde tespih çekip kedisini okşarken hayal ederim.

        * Sıcak seven, zararsız, munis bir kedi gibi de olsa nihayetinde taş gibi bir kadındı o da.

        * Ocağın külünde, şu pasaklı kediden, zalim aileden, sinsi eziyetlerden geçelim...

        * ... namı diğer Külkedisi.

        * ... Külkedisi'ni o zarif atların çektiği arabadan indirirken...

        * Kaçıp sıyrılmaya çalışan o karanlık karaltı, farelerden biri değil, sadece Külkedisi.

        * Prens değil sanki süt dökmüş kedi.


- Yazım-Basım Hatası -

        * Sf/ 46
         ... karşılaşmam burada geçekleşti.

                                                                  Ocak 2017


Yazar Hakkında Bilgi=  İstanbul'da doğdu. İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Biyoloji Bölümü'nde okudu. Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı Tiyatro Bölümü'nü bitirdi. Kısa hikayeleri 1997 yılından itibaren gazete ve dergilerde yayımlanmaya başladı.
Öykü Kitapları: Bıçak Sırtı (1999), Çocuk Oyuncağı Değil (2000), Saklı Safkan (2002), Yıkık Aşklar Diyarı (2006), İyiler Yalnız Gezer ( 2007), Çatlak Zamanlar (2007), Yoldan Çıkmış Öyküler (2008), Çıldırtan Öyküler (2011).


ARKA KAPAK –

Buzun bardaktaki rakıya düşme sesi, martının denizden balığı kapma sesiyle aynı.
Nerede kalmıştık, daha doğrusu nereden geldik buraya?
Aynadan kaçıyordum, izmaritte uzayan kül gibiydim evde, köprü altına düşürdüm yolumu, İstanbul'u da kül tablası yaptım kendime.
Nilüfer Açıkalın Çakır Zamanlar


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder