10 Mart 2016 Perşembe

Yazarın Odası / Philip Gourevitch * Eskiden Okuduklarım -37-

Kitabın ismi fazlasıyla ilgi çekici, 'Yazarın Odası'. Hele alt başlık iyice merak uyandırıyor ve okumak için heyecanlandırıyor, 'Ustalar Yazma Sanatını Tartışıyor'.
Önsözü de Orhan Pamuk yazınca okuma da yanında yat:)))



Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:

Okuma Halleri, Fotoğraflarla - Yazarın Odası / Philip Gourevitch




YAZARIN ODASI
Ustalar Yazma Sanatını Tartışıyor
Hazırlayan: Philip Gourevitch
Türü: İnceleme - Araştırma
Yayın Hakları: Timaş Yayınları
www.timas.com.tr
-   1. Baskı Ekim 2009, İstanbul     2. Baskı Kasım 2009, İstanbul
Kapak Tasarımı: Ravza Kızıltuğ
Çeviri: Öznur Ayman

-   302 sayfa


 Kitaptan Alıntılar;

        * Orhan Pamuk- avaş yavaş bütün gün bir masada oturup çalışmayı, kağıdın kalemin kokusuyla bir odada yalnız kalmayı hiçbir zaman kaybetmeyeceğim bir alışkanlık haline getiriyordum. Yazması dört yıl alan ve sonunda altı yüz sayfayı bulan ilk romanım Cevdet Bey ve Oğulları'nı...

        * Truman Capote- ... sanırım on iki yaşlarındaydım; gittiğim okulun müdürü bir gün ailemi ziyaret etmiş; kendisinin ve okuldaki öğretmenlerin düşüncesine göre benim anormal olduğumu söylemiş. Yapılacak en akıllıca hareketin beni geri zekalılarla baş edebilecek araç gereçleri olan bir okula göndermek olacağını düşünüyordu. Ailem ... IQ'mü kontrol ettirmek için beni güneyde bir psikiyatrik araştırma kliniğine gönderdiler. Orada çok hoş vakit geçirdim ve sonra ne oldu biliyor musunuz, üstün zekalı çıktım, yani bilim tarafından öyle ilan edildim.
         - Haftada ortalama beş kitap okuyorum -normal uzunlukta bir kitabı iki saatte bitiririm.
(https://tr.wikipedia.org/wiki/Truman_Capote)

        * Jorge Luis Borges- ... Sonsuzluğun Tarihi kitabım... yayınlanmıştı ve o yılın sonunda (1936) toplam otuz yedi tane satılmış olduğunu öğrendim.
         İlk önce o kitabı satın alanların hepsini bulup hem özür dilemek hem de kitabı aldıkları için teşekkür etmek istemiştim.

        * William Faulkner- Bazıları, iki üç kere okuduktan sonra bile, yazdıklarınızı anlamadıklarını söylüyorlar. Onlara ne önerirsiniz?
         Dört kere okusunlar.

        * Graham Greene- İstanbul Treni kitap.

        * Stephen King- Kötü kitaplar da yazdım. Sanırım Çılgınlığın Ötesi bu kategoriye giriyor... Bu kitap biraz zorlama oldu gibi hissettim hep.


^-^ KEDİLER ^-^

        * T. S. Eliot- Yaşlı Possum'un Pratik Kedi Kitabı tarzında bir şeyler yazıyor musunuz yine?
         Tamamlanmamış belki de asla bitiremeyeceğim bir iki kedi şiirim var. Bir tanesi cazibeli bir kedi hakkında. ... Yanlış bir yola sapmış bir kedi yüzünden çocukları ağlatmaya kıyamam. Bu kedinin karanlık bir kariyeri vardı. Daha önceki kediler kitabımın okuyucularıma pek hitap etmezdi. Köpekler, kediler kadar kolay mısralara dökülmeye uygun değil. Sonunda genişletilmiş bir kediler kitabı yapabilirim.

        * Stephen King- Hayvan Mezarlığı, O kitap oldukça kişisel bir roman. Küçük çocuğun yolda öldürülmesine kadar olan her şey gerçek. ... Yürüyüp hayvan mezarlığını bulduk, kızımın kedisi Smucky'i yolda ölü buldum, ezilmişti. Onu da hayvan mezarlığına gömdük. Ertesi gece Naomi'nin sesi garajdan geliyordu. .. Hem ağlıyor hem de 'bana kedimi geri ver! Tanrı kendisine başka kedi bulsun' diye söyleniyordu. Bunu aynı şekilde koydum kitaba.


- Yazım-Basım Hataları -

        * Sf/ 68
         ... hatılamıyorum...

        * Sf/ 198
         Esin geçekten sevdiğiniz...

        * Sf/ 199
         ...bu modele uydarmaya çalışıyorlar...

                                                                           18 Ekim 2013


 ARKA KAPAK –

Edebiyatı kendi güzelliği için sevmeli, kendimi sanata hiçbir karşılık beklemeden bütünüyle vermeli ve üne, başarıya ve ucuz ilgiye sırtımı dönmeliyim. Faulkner'in ya da başka yazarınların bu ideallere bağlılığını dürüstçe ve içtenlikle ifade etmelerini okuma maneviyatımı düzeltirdi. Yazarlığımın ilk yıllarında, kendime ya da geleceğime güvenimin sarsıldığı zamanlarda bu röportajları yeniden yeniden okur, güvenimi ve kararlılığımı geri kazanırdım.

Yıllar sonra aynı sayfalarda kendim de röportaj yaptıktan sonra bu konuşmaları yeniden okumak bana gençliğimin umutlarını ve endişelerimi hatırlattı. Otuz yıl sonra bu konuşmaları, onların beni yanlış bir yola sürüklemediğini bilerek, aynı heyecanla okuyor ve edebiyatın vereceği zevkleri ve huzursuzluğu içimde aynı güçle hissediyorum.
- Orhan Pamuk


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder