17 Mart 2016 Perşembe

İstanbul Bir Masaldı - Mario Levi * Kış Okuma Şenliği 2015-2016

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Kış Okuma Şenliği' okuma listeme buradan ulaşabilirsiniz.



Listenin 3. sırasıLiseye başladığınız yıl ödül almış bir kitap veya o yıl ödül almış bir yazardan bir kitap.




Yazarın okuyacağım ilk kitabıydı ve açıkçası kitapla ilgili çok büyük beklentilerim vardı. Mario Levi'yi televizyon programlarından iyi kötü takip ediyordum. Kitabın konusu ve İstanbul'u kapsaması bana çok çekici gelmişti. Oldukça merak ve heyecanla okumaya başladım. Neden bilmiyorum bir türlü ilerlemedi kitap. Uzun süre devam edip okumak adına mücadele ettim. Dedim bir yerde açılacak mutlaka. Ama olmadı maalesef. 106. sayfada kestim okumayı...
Belki doğru zamanda tekrar buluşuruz...



Okuma halleri fotoğraflarımı güncel olarak takip etmek isterseniz: okuyann



İSTANBUL BİR MASALDI
Yazarı: Mario LEVİ
Türü: Roman
Yayın Hakları: Remzi Kitabevi
www.remzi.com.tr
-   Birinci Basım: 1999 Altıncı Basım: 1999
Kapak Tasarımı: Ömer Erduran

-   741 sayfa


 Kitaptan Alıntılar;

        * Her Yahudi gibi ben de 'ülkesini' doğurmaya, yaşamaya ve bulmaya çalışan bir gezgindim sonuçta. Her Yahudi gibi ben de 'vatansız'dım birilerinin gözünde... Her Yahudi gibi ben de 'sıradan'dım, 'güvenmez ve güvenilmez'dim, 'dilsiz ve yabancı'ydım...

        * Tüm çocukluğum, evet... Tüm çocukluğumla, çocukluğumda yitirdiğim tüm çocukluklarım...

        * Bir denizin derinliğini çağrıştıran bakışları vardı.


- Yazım-Basım Hataları -

        * Sf/ 49
         ... yanızca bir isyan...

        * Sf/ 99
         ... küçüky...

                                                                           Mart 2016


Yazar Hakkında Bilgi=  www.mariolevi.com.tr
1957 yılında İstanbul'da doğdu. 1975 yılında Saint Michel Fransız Lisesi'nden, 1980 yılında İstanbul Üniversitesi Fransız ve Roman Filolojisi'nden mezun oldu. İlk öyküsünü 1975 yılında yazdı. 1984 yılından sonra, Hokka dergisiŞalomCumhuriyet GazetesiCumhuriyet Dergi, Stüdyo İmge, Gösteri, Milliyet Sanat ve Argos gibi birçok yayın organında yazılar yazdı.
İlk kitabı Jacques Brel: Bir Yalnız Adam 1986 yılında yayınlandı. Bu kitap üniversiteyi bitirme tezinin romanlaştırılmış şeklidir. 1990 yılında yayınlanan ilk öykü kitabı Bir Şehre Gidememek otobiyografik özellikler taşır ve yazarın hem aşkları, hem de çocukluk ve ilk gençlik yıllarıyla hesaplaşması gibidir. Kitap o yılın Haldun Taner Öykü Ödülü’nü kazandı. 1991 yılında ikinci kitabı Madam Floridis Dönmeyebilir İstanbul’un azınlık çevrelerine ve topluma uyum sağlamakta zorlanan insanlarına yer verir. 1992 yılında daha çok bir “anlatı” olarak görmeyi yeğlediği ilk romanı En Güzel Aşk Hikayemiz'i yazdı. 1993'te başladığı İstanbul Bir Masaldı adlı kitabını altı yılda bitirerek 1999 yılında yayınladı.Bu kitap da yirmili yıllar ile seksenli yıllar arasında İstanbul’da yaşamış bir Yahudi ailesinin hikâyesidir. Şehrin öteki azınlıklarından kahramanlar bu hikâyede de görünür. Bu eseriyle 2000'de Yunus Nadi Roman Ödülü'nü kazandı. Lunapark Kapandı 2005 yılında yayımlandı.
Mario Levi, yazarlığın yanı sıra, Fransızca öğretmenliği, ithalatçılık, gazetecilik, radyo programcılığı, reklam yazarlığı gibi işler de yapmıştır. Ayrıca yazı atölyelerinde, bu yola gönül vermiş insanlara Yazı Yaratımı dersleri de vermektedir.
Son kitabı, Size Pandispanya Yaptım 2013 yılında yayımlandı.
https://tr.wikipedia.org/wiki/Mario_Levi

ARKA KAPAK –

İstanbul'un 'batı'ya en yakın yarımadasında, bir 'yabancı' olarak doğmak benim suçum değildi...

İstanbul'u bir masal gibi yaşamak da benim suçum değildi, başka kitaplardaki insanlara ya da hayatımın bana yön veren hikaye ve oyun kahramanlarına zaman zaman benzemeyi istemek de...
        
Benim İstanbul'um bir masaldı sonuçta...


Defterimden...


Keyifli okumalarınız olsun...


1 yorum:

  1. İstanbul, hepimiz için ayrı bir masal. Benim de bir "istanbul Masalı"m var :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil