2 Ağustos 2016 Salı

😻 Kediler ♥ Charles Bukowski 😻

Bukowski'nin kedili kitabını sevgili Mehtap bana haber vermişti, burada paylaşmıştım:)
Malum kedili kitapları topluyorum ^-^


Kedili kitaplar videolarıma göz atmak isterseniz:


Kitabı Şubat ayında okumuşum ama okuma şenlikleri kitaplarını paylaşırken arada kaynamış gitmiş:) 


Bodrum D&R'ı o zamanlar mesken tutan dünya tatlısı mırk mırkk:)


Kitabın içeriği pek tabii kediler üzerine:) Şiirler, yazılar ve Bukowski ve eşinin kedileriyle fotoğrafları ^-^


Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:
Okuma Halleri, Fotoğraflarla - Kediler / Charles Bukowski



KEDİLER
Yazarı: Charles BUKOWSKI
Orijinal Adı: On Cats
Türü: Şiir- Öykü - Anı
Yayın Hakları: Parantez Yayınları
www.parantez.net
-   1. Baskı: Ocak 2016
Kapak Düzeni: Nevruz Kıran Öksüz
Çeviri: Avi Pardo
-   112 sayfa


Kitaptan Alıntılar;

        * Araplar kediye hayranlık duyar, kadınları ve köpekleri hakir görürler, çünkü onlar sevgilerini belli ederler ve sevgi, kimilerine göre, zayıflığa işaret eder.

        * ben onun kedi olduğu kadar
         insan olsaydım -
         onun gibi daha çok insan olsaydı
         dünya
         başlayabilirdi

        * ve dün onu veterinere götürdüm.
         orada hayvan dişçisi
         hayvanlar için psikiyatr
         artı acil servis var

        * Hayvanlar insana esin verir. Yalan söylemeyi bilmezler. Doğal güçler gibidirler. Televizyon beni beş dakikada hasta eder, fakat bir hayvanı saatlerce seyredebilir ve zarafetten ve görkemden başka bir şey görmem, olması gerektiği gibi hayat.

        * 'uyutmak mı?' diye
         sordum, 'yani imha etmek mi?'

        * kedilerin en güzel yanlarından biri
         kendini kötü, çok kötü hissettiğinde -
         kendilerine özgü tarzlarıyla
         dinlenmekte olan bir kediye baktığında
         olasılıklara direnme üzerine
         bir ders niteliğindedir, ve
         5 kediye bakmak 5 kat
         daha iyidir.

        * ve o lanet kediler
         bunu
         bile
         umursamıyorlar
        
         ve
         umursasalardı
         onları
         hiç mi hiç
         sevmezdim;
         insan
         davranışına
         yaklaşan
         her şey
         değerini yitirmeye başlar.

        * Ortalıkta birkaç kedi bulundurmak iyidir. Kendinizi kötü hissediyorsanız kedileri seyredin, kendinizi daha iyi hissedersiniz, çünkü olan her şeyin olması gerektiği olduğunu anlarsınız. Heyecanlanmak için bir neden yok. Kediler bunu bilirler. Kurtarıcıdırlar. Ne kadar çok kediniz varsa o kadar uzun yaşarsınız. Yüz kediniz varsa on kediniz olduğunda yaşayacağınızdan on kat daha uzun yaşarsınız. Bir gün bu keşfedilecek ve insanlar binlerce kedi sahibi olup sonsuza dek yaşayacaklar.

        * 'kediler için gaz maskeniz yok mu?' diye sordu
         karım. '5 kedimiz var.'
        
         'kediler için mi?' diye sordu satıcı.
        
         'Evet, bir patlama olursa kediler
         ne yapacak?'

         'hanımefendi, kediler bizden farklıdır, onlar
         bizden daha alt bir sınıf oluşturur.'

                'bence kediler bizden üstündür,'
         dedim.

         satıcı bana baktı. 'kediler için
         gaz maskemiz yok.'
        
        * Bir sonraki hayatımda kedi olmak istiyorum. Günde 20 saat uyumak ve beslenmeyi beklemek. Ortalıkta takılıp kıçımı yalamak. İnsanlar fazlasıyla sefil, öfkeli ve tek amaçlı.

                                                                  Şubat 2016

    
Yazar Hakkında Bilgi=  https://tr.wikipedia.org/wiki/Charles_Bukowski


ARKA KAPAK –

Charles Bukowski'nin kediler hakkında yazdığı öyküler, yazılar, şiirler Türkçe'de. "Kediniz var mı? Ya da kedileriniz? Uyurlar, yavrum. Günde 20 saat uyuyup yine de çok güzel görünebilirler. Heyecanlanmak için bir neden olmadığını bilirler. Bir sonraki öğün. Ve arada sırada öldürecek bir şeyler. Güçler tarafından yırtılmakta olduğumu hissettiğimde bir ya da birkaç kedimi seyrederim. 9 kedim var. Uyuyan ya da uyuklamakta olan birine bakarım ve gevşerim. Yazmak da kedilerimden biridir. Yazmak yüzleşmemi sağlar. Beni gevşetir. Bir süre için en azından. Sonra devrelerim karışır ve baştan başlamak zorunda kalırım. Yazarların yazmayı nasıl bıraktıklarını hiçbir zaman anlayamadım. Nasıl gevşerler?" Kediler'de Charles Bukowski'nin kediler hakkında yazdığı yazılar, öyküler, şiirler yer alıyor. Bu eserlerin çoğu çeşitli yeraltı dergilerinde yayınlanmış, ilk defa bir kitapta derleniyor.  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder