16 Ocak 2017 Pazartesi

Asi Gezegen Tyrran - Isaac Asimov

Bilim kurgunun ve kedim Isaac'in -isim- babası Isaac Asimov'la tanışma kitabım.

Çocukken çokça adını duyardım çünkü kitaplığımızda bolca kitabı vardı. Hatta ismi o kadar içime sinmiş ki mırkhanemizin üçüncü kedisinin ismi Isaac oldu ^-^

Ama nedendir bilmem bunca senedir hiç Asimov kitabı okumadığımı fark ettim ve ikinci el kitap alışverişi yaparken karşıma çıkınca artık zamanı sanırım dedim ve Asi Gezegen Tyrran'ı aldım.



Evet, anlatımı akıcıydı ve sıkılmadan okudum. Ama kitabın sonu benim için tam bir fiyaskoydu. Cidden ama!:) Okuyanlarınız ne hissetti merak ediyorum kitabın son paragrafı hakkında. Galiba yine uzun seneler boyunca bir Asimov kitabı daha okumam.


Isaac Asimov'un ölüm nedenini yeni öğrendim ve şaşkınlık ve kızgınlık içindeyim 😨 Bilmeyenler için aktarayım: 1983'de geçirdiği by-pass ameliyatında kan naklinde kendisine verilen enfekte kan sebebiyle aids oluyor. 1992 yılında aidsten ölüyor!



Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:


Asi Gezegen TYRRAN
Yazarı: Isaac ASIMOV
Orijinal Adı: Tyrran
Türü: Bilim-Kurgu
Yayın Hakları: Baskan Yayınları
-   İstanbul, 1983
Çeviren: Orhan Yüksel
-   240 sayfa


 Kitaptan Alıntı;

        * Nebula ya da bulutsu uzayda bulunan ve geniş alanlara yayılmış olan gazlar, toz, Hidrojen, helyum ve diğer iyonize gazlardan oluşan bulutsu yapı.


- Yazım-Basım Hataları-

        * Sf/ 13
         ... olup olmadığını ötrenmek istiyordu.

        * Sf/ 25
         ... kendisyle...

        * Sf/ 26
         ... yaymak,,

         ... sağ umzunda...
        
         ... her türlü düşünceyi kaasından atıp...

        * Sf/ 29
         ... karşılarındaasılı...

        * Sf/ 56
         ... olduklarıan...

        * Sf/ 67
         ... cvap...

        * Sf/ 84
         Çarabını giydi.

        * Sf/ 119
         ... bilyorsunuzdur...

        * Sf/ 141
         ... kaybederdin Halbuki...

        * Sf/ 148
         Bayan Atemisia...

        * Sf/ 179
         ... diliylele hafifçe ıslattı...

        * Sf/ 195
         Yalnık kolların havada dursun yoksa tetiği çekerim.

        * Sf/ 203
         ... asi gezege'i...

        * Sf/ 217
         Eğer bunu yamasaydınız yine de...

        * Sf/ 219
         Duvarları yumruklamaya başlandı.

                                                                           Ocak 2017


Yazar Hakkında Bilgi=  Isaac Asimov (d. 2 Ocak 1920 – ö. 6 Nisan 1992), Yahudi asıllı Amerikan yazar ve biyokimyacı.
Pek çok konuda yapıtları olmasına karşın, bilim kurgu eserleri ve popüler bilim kitapları ile tanınmıştır. Kurgu olmayan çok sayıda eserinin yanı sıra fantezi dalında da yazmıştır. Dewey Ondalık Sınıflandırma sistemindeki felsefe hariç tüm ana dallarda eserleri vardır. Asimov ortak görüşle bilim-kurgu dalının ustasıdır. Robert A. Heinlein ve Arthur C. Clarke ile birlikte yaşadığı dönemde "üç büyük" bilim kurgu yazarından biri olarak kabul edilmiştir.
Kesin doğum tarihi bilinmeyen Asimov'un doğum tarihi resmi kayıtlarda 2 Ocak 1920'dir. Rusya'da Smolensk yakınlarındaki bir kasabada Yahudi bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelen Asimov, ailesi ile birlikte üç yaşındayken Amerika Birleşik Devletleri'ne göç etti. New York kentinde büyüdü. 20 yaşından önce bilim-kurgu öyküleri yazmaya başladı.
Columbia Üniversitesi'nden 1939'da mezun oldu ve kimya dalında doktorasını aynı üniversiteden aldı. Daha sonra Boston Üniversitesi'ne geçti. Burada 1979'da profesör oldu.
26 Temmuz 1942'de Gertrude Blugerman ile evlendi. Bu evliliğinden iki çocuğu oldu. 1973'te ilk eşinden boşanan Asimov, aynı yıl Janet Jeppson ile evlendi.
1983'te olduğu by-pass ameliyatındaki kan naklinde kendisine verilen enfekte kan nedeniyle AIDS'e yakalandı ve 6 Nisan 1992'de bu hastalık yüzünden öldü. AIDS'ten öldüğü gerçeği ölümünden on yıl sonra kamuoyuna açıklandı.
Yazarlık kariyerine bilim kurgu ile başlayan Asimov, popüler bilim kitapları ve şiir kitapları da yayımladı.
1941'de yayımlanan Nightfall adlı kısa bilim kurgu öyküsü, en ünlü bilim kurgu öykülerden biri oldu. Bu öykü 1968'de Amerikan Bilim-Kurgu Yazarları adlı kuruluş tarafından o zamana dek yazılmış en iyi kısa bilim kurgu öyküsü seçildi.
Asimov, Vakıf (İng: Foundation) ve Robot dizi kitapları ile de büyük ün kazandı.


ARKA KAPAK –

... Autarque dehşet içinde Rizette dönerek haykırdı:
- Hain!..
- Hayır efendim, ben hain değilim. Asıl hain Widemos Raucherin'e ihanet eden ve onun ölümüne sebep olandır. Bunu siz kendi ağzınızla söylediniz. Öyle ki yalnız ben değil, ekipte bulunan herkes duydu. Ve artık tüm ekip sizin nasıl bir insan olduğunuzu anlamış bulunuyor.
- Ben sizin Autarque'nizim.
-Aynı zamanda gelmiş geçmiş hainlerin en büyüğü!
 Autarque bir süre konuşmadı, sonra iradesinin en son kalıntılarını da kullanarak tehdit edici bir tonla:
- Bunlar doğru olsa bile ne çıkar? dedi. Bana bir şey yapamazsınız. Keşfedecek bir gezegenimiz daha var; Asilerin Gezegeni O gezegenin koordinatlarını da yalnız ben biliyorum...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder