6 Ocak 2016 Çarşamba

Hüzünlü Kadınları Seviniz - Ayşe Akaltun * Kış Okuma Şenliği 2015-2016

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Kış Okuma Şenliği' okuma listeme buradan ulaşabilirsiniz.

Listenin 14. sırası: Türk kadın yazardan bir öykü kitabı.



Kitabın ismine vurulup almıştım. Hatta kapak tasarımı da bence oldukça etkileyici.
Öyküleri çok başarılı buldum. Yazarın 'Solgun Orospu Kırmızısı' isimli öykü kitabını da alınacaklar listeme ekledim.



Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:

Okuma Halleri, Fotoğraflarla - Hüzünleri Kadınları Seviniz / Ayşe Akaltun




HÜZÜNLÜ KADINLARI SEVİNİZ
Yazarı: Ayşe AKALTUN
Türü: Öykü
Yayın Hakları: Nota Bene Yayınları
www.notabene.com.tr
-   1. Baskı: 2015, Ankara
-   93 sayfa


 Kitaptan Alıntılar;

        * Hafızası olan duvarlardan, sahibine hayran aynalardan, hatta bir öyküde okuduğum orospuya aşık yataktan bahsettim.

        * 'ne yapsam olmuyor gözüm / terk etmiyor bizi hüzün'

        * Hatırlamaktan ibaret hatıralar nihayet..

        * ... iyi birisi olursanız yolda Şirinler'i bile görebilirsiniz.
  
        * Kullanılmış kitapları seviyorum ben, sahiplerinin terk ettiği yalnız kitapları...

        * Gemiler gibi dünya, / gemiler gibi hayat, / gemiler gibi yıllar, / geçip gidiyor, geçip gidiyor.

        * Kışa denk gelen bir bayramdı, parka inip atkımla ağaçları sarmak istemiştim.

        * Kuğulu Park benimdir, çocukluğumu orada bırakmışımdır, genç kızlığım asılı kalmıştır ağaçlarda, yaşlılığım bir pencereden bakar ona.


 ^-^ KEDİLER ^-^

        * ... bir kedimiz eksikti...

        * Kedilerle ayaklarımız sıkça birbirine dolanıyor.

        * Kediler her ayağıma dolandığında o an geliyor aklıma.

        * Fotoğraf karesinde olmasa da oralarda bir yerde uyuyan bir kedi, üst üste yığılmış kitaplar olduğunu düşünüyorum.

        * ... bir kedi dokunuşu hafifliğiyle.

        * ... bir kedi gibi ona yanaşmak.

        * Ayaklar, patiler dolanıyoruz evin loş koridorlarında birbirimize.

        * ... Cheshire kedisi...
        
        * 'O zaman hangi yolu izlersen izle fark etmez' dedi kedi.

        * Cheshire kedisinin bildiği...


- Yazım-Basım Hataları -

        * Sf/ 46
         ... bilincimim...

        * Sf/ 80
         ... yere düşüğünde sustum.

                                                                           Aralık 2015


Yazar Hakkında Bilgi=  Ayşe Akaltun, Artvin'de doğdu.
Öyküleri Notos, Sözcükler, Öykü Teknesi, Deliler Teknesi, Koridor, Özgür Edebiyat, Kül, Karşın, Lacivert, Çün, Dünyanın Öyküsü, Roman Kahramanları dergilerinde yayımlandı.
'Direniş Öyküleri', 'Kadınların Ruh Acıları', 'Yüz Yıllık Perde', 'Anlara Öyküleri', 'Taşa Fısıldayan Öyküler - Kobane' kitaplarında öykü ve yazılarıyla yer alı.
'Erkekler' ve 'Yola Çıkan Öyküler; Kars', kitabını yayına hazırladı.
Yazarın Solgun Orospu Kırmızısı isimli öykü kitabı bulunmakta.


ARKA KAPAK –

'Soyunuyorum, yavaş yavaş şişen göbeğimi, irileşen memelerimi dayıyorum zemine. Bedenimi tamamen yayıyorum. Benim için aşağısı senin için yukarısı. Ne komik değil mi? Yıllardır pek çok bedenin dayandığı, pütürleşmiş tahtalar, sessiz, dilsiz duruyorlar. Mezarlık da böyle mi acaba? Üstüne koyulan birkaç tahta ayırıyor yaşamla seni. Çirkin tahtalar. Ölmüş ağaçların parçası. Burada senin sessizliğini dinlerken ölü ağaçlar üstüne yatıyorum işte. Parmaklarımı öldürüyorum teker teker. Senin için, senin sessiz güzelliğin için. Dolan kovamın dibinde küçük delikler açmak için. Sana gönderiyorum parmak uçlarımda kalan son iyilik parçalarını. Aynı ölü tahtanın arasında damla damla. Bir kelebek kozası örüyorum senin için.'


Keyifli okumalarınız olsun ^-^



1 yorum:

  1. Çok teşekkür ederim yazı için ayrıca sitemi ziyaret etmeyi unutmayın http://islamguzelahlaktir.blogspot.com/

    YanıtlaSil