11 Ocak 2016 Pazartesi

Kırk Oda / Murathan Mungan * Eskiden Okuduklarım -13-

Murathan Mungan benim için çok özel bir yazar ve şairdir.
Bir kitabı var ki okuduğum en iyi on kitap arasında diyebilirim.
Bahsettiğim kitap 'Şairin Romanı'.
Aklıma geldikçe hala etkilenirim.Son yıllarda okuduğum en iyi kitapların başında geliyor. Şiirsel diline hayranlık duyarak okumuştum. 
Paylaşımıma göz atmak isterseniz:

Şairin Romanı - Murathan MUNGAN


Son günlerde Rafet Elçi'nin 'Şair' adlı romanını okuyorum. İnanılmaz keyif alıyorum kitaptan. Demek şair ismini taşıyan kitapların içerikleri beni çok etkiliyor:)) Şaka bir yana gerçekten 'Şair' romanı da çok başarılı. 


Mungan'ın çok beğenerek okuduğum bir diğer kitabı ise 'Üç Aynalı Kırk Oda' isimli üç hikayeden oluşan kitabı.
Ben özellikle 'Aynalı Pastane'yi çok sevmiştim.
Paylaşımıma bakmak isterseniz:

Üç Aynalı Kırk Oda - Murathan Mungan 


'Eteğimdeki Taşlar' şiir kitabını okumuştum ancak blogumda paylaşamadığım kitaplar arasında hala paylaşılmayı bekleyenlerden...
Paylaştığım diğer kitapları için:


KIRK ODA
Yazarı: Murathan MUNGAN
Türü: Öykü
Yayın Hakları: Metis Yayınları
www.metiskitap.com
-   İlk Basım: Remzi Kitabevi, 1987        
Metis Yayınları, 1993, 2011  16. Basım: Ekim 2012
-   164 sayfa


Kitaptan Alıntılar;

        * İntihar karası bir efkar...

        * Sessizliğin dilinde her ikisi de kendi şiirlerini yaşıyorlardı.
  
        * Ay gümüş gözyaşlarını denizin üzerinde ... gezdiriyordu.

        * ... yeryüzü ve masalyüzü...

        * Periler için bile çocuklukları yitik bir cennetse, insanlar ne yapsındı?

        * İçindeki çocuk ergen yaşının sevinçlerini yaşıyor.

        * Komşularım: Bu kadar okuma, sonunda üşütürsün, diyorlardı. Galiba onlar haklıydı, insan çok fazla okumamalı ve çok fazla düşünmemeliydi. Çünkü sonunda gerçekten üşütmese bile bir tuhaf oluyordu. Yaşadığın dünyaya sığamıyordun, ya da dar geliyordu hayat sana. Ben kurtuluşu kaçıp bir taşra kasabasına, onun kuşatılmış, sınırlandırılmış yaşamına kendimi hapsetmekte bulmuştum. Biliyordum, şimdi daha iyi olacaktı her şey.

        * ... hülyalı yüzünde romanlar seğiren...

        * Yüzü kımıltısız bir göl gibiydi.

        * İnsanlar ancak yürekleri kadar yaşarlar...

        * Yüreğinin kıyısında bir uçurum taşımadan yaşayıp giden insanlara öfkeleniyorum.

        * Gecenin yarasa iklimini seviyorum, kendimi geceye çok yakıştırıyorum, geceyi kendime çok yakıştırıyorum.


 ^-^ KEDİLER ^-^

        * ... Külkedisiydiniz siz.

        * Çok yoksullu zengin ülkelerinden birinde Külkedisi diye bir kız yaşarmış.

        * Külkedisi'nin evinde de bu balo için hazırlıklar...

        * Bir, kedileri; iki külleri çok sevdiği için.

        * Külkedisi - Sf/ 40

        * Küçük, kedi adımlarıyla ilerliyor.

        * ... kedileri, saksıları...

        * ... o tüller, o kediler...

        * ... gecede ışıyan kedi gözlerine bakıyorum.

- Yazım-Basım Hatası -

        * Sf/ 29
         ... bir bülbül durma ötecekti.

                                                                           HAZİRAN 2014


Yazar Hakkında Bilgi=  www.murathanmungan.com


ARKA KAPAK –

Kapak resmi Selim Cebeci tarafından Kırk Oda için özel olarak yapılmıştır.


Keyifli okumalarınız olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder