5 Nisan 2016 Salı

İstanbul Yalnızları - Selahattin Nehir * Bahar Okuma Şenliği 2016

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Bahar Okuma Şenliği' okuma listeme buradan ulaşabilirsiniz.

Listenin 18. sırası: Olayların geçtiği yerin kitabın isminde yer aldığı üç kitap.



Kitapla ilgili burada bir paylaşımım olmuştu. 
18. kategoriye de tam uyunca ilk okuma şenliği listeme hemen ekledim.
Aslında yazarın bu üçüncü kitabı ancak Selahattin Nehir olarak ilk kitabıymış:)) O da nasıl oluyor derseniz soyadı olarak kızının adını kullanmış ve kızına böyle bir hediye sunmak istemiş. Çok duygusal ve enteresan bir fikir.
Selahattin Çıplak'ın “Cambaztepe” ve “Gökkuşağı Kırıntısı Binlerce Kelebek” isimli iki kitabı daha varmış.
Ben kitabı severek okudum. Merak uyandırıcı ve akıcı buldum.



Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:

Okuma Halleri, Fotoğraflarla - İstanbul Yalnızları / Selahattin Nehir



İSTANBUL YALNIZLARI
Yazarı: Selahattin NEHİR
Türü: Roman
Yayın Hakları: Editura Yayınları
-   1. Basım / Aralık 2015 / İstanbul
Kapak Tasarımı: O. Selçuk Özdoğan
-   216 sayfa



 Kitaptan Alıntılar;

        * gözbebeklerimde gezegenler gibi dönen yalnızlığımdan
         Bir tekmede kapılarını kırdım çıktım demektir...
                                                        'İstanbul Ağrısı' Atilla İlhan

        * Ruhsal atıklar yok bu yaşamda...

        * ... kazanlarda taze ceviz kabuğu ve yapraklarıyla ısıtılan sularla yıkanan dünya güzeli kızları...

        * Birisi bana bir şey söyler ve ben bir kelime daha büyür ve yaşlanırım. ... kelimenin ağırlığı kadar yaşlanırım.

        * Boğazımda bir şeyler düğümlenir gibi oldu ama izin vermedim, beş milyonuncu kez içime attım hislerimi, ne dolmaz, ne taşmaz, ne derin yermiş benim içim...

        * Evet, evet sen İstanbul'sun ve şu anda, tam da şu andaki gülümsemen sana Boğaziçi'nin İstanbul'a yakıştığı kadar yakışıyor...
           
        * Gözyaşlarımın gölünde boğulmayı diledim...

        * Avcıdan korkulmaz...
         Avcı dünyanın en korkak adamıdır. Bu kadar korkak olmasa gider de savunmasız hayvanlara pusu kurup gizlenerek ateş eder mi? En rezil adamdır avcı.

        * ... bana öyle kimyasallar verin ki kendimi Tomris Uyar zannedeyim. Cemal Süreya, Turgut Uyar ve Edip Cansever tarafından sevileyim, bana yeni şiirler yazsınlar.

        * İkimiz de zamanı geldiğinde bu lanet şehri terk edecek İstanbul Yalnızlarıyız...

  
 ^-^ KEDİLER ^-^

        * Kedileri, köpekleri, martıları...

        * ... sokak köpekleri ve kedileri bile acımasız İstanbul'un...

        * ... sokaktaki bir kedi yavrusu için üzüldüğünde...

        * ... peşindeki birkaç sokak kedisi...

        * Sarmanlar ve tekirlerin yüzyıllardır dev çınar gövdelerine sürte sürte keskinleştirdikleri tırnaklarının korkunç gıcırtıları...

        * ... bir kedi önümde sakince yürüyor, dönüp bana bakıyor ve uzaklaşıyor.


- Yazım-Basım Hatası -

        * Sf/ 68
         ... eşşizliğimdir.

                                                                                              Nisan 2016




ARKA KAPAK –

Kurgu içinde kurgu, yalnızlık içinde yalnızlık, İstanbul içinde İstanbul... İkinci Abdülhamid döneminde yaşayan Alxas ile günümüzde yaşayan İsmet'in iç içe geçen ve ardından "parçalanan" hikâyelerini iki farklı yüzyılın etkileyici İstanbul imgeleriyle anlatıyor İstanbul Yalnızları. Kafka'nın, "İçimizdeki donmuş denize inen balta gibi olmalı," dediği romanlardan... Korkunç dürüstlüğü, cesur çözümlemeleri, keskin dili, vurucu sürprizleri ve etkileyici finaliyle Çağdaş Türk Edebiyatı'nın en şaşırtıcı örneklerinden biri... Yazar Selahattin Nehir, İstanbul Yalnızları ile okurları Türkiye'nin bilinçaltında bir keşfe çıkarıyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder