24 Mart 2016 Perşembe

Bob'un Armağanı - James Bowen * Bahar Okuma Şenliği 2016

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Bahar Okuma Şenliği' okuma listeme buradan ulaşabilirsiniz.



Listenin 19. sırası: Kapağında baskın rengin kırmızı olduğu bir kitap.



Külkedisi'nin Bob'la mırksevdası eskiye dayanır ♥♥ Kanıtı aşağıda:)

Sokak Kedisi Bob * James Bowen


Açıkcası ben de Bob'un bir hayranıyım:) Bir insanın hayatını ne denli olumlu değiştirdiğini okudukça patilerini öpesim geliyor:))



Kitaplığımdaki kedili kitaplar videolarımı izlemek ve dinlemek isterseniz:

İlk Kitap Videom ♥ ^-^ ♥

Kedili Kitaplar ♡2♡ videom yayında ^-^

Mevcut videolardan sonra aldığım kedili kitaplar içinse buraya, oraya, şuraya, buraya,şuraya ve oraya ve buraya lütfen:)



Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:

Okuma Halleri, Fotoğraflarla - Bob'un Armağanı / James Bowen




BOB'UN ARMAĞANI
Yazarı: James BOWEN
Özgün Adı: A Gift from Bob
Yayın Hakları: Yabancı Yayınları
-   1. Baskı, Aralık 2015, İstanbul
Kapak Görseli: Clint Images
İllüstrasyonlar: Dan Williams
Çeviri: Seda Çıngay
-   160 sayfa


 Kitaptan Alıntılar;
        
        * Surrey'de doğdum. Annemle babam, dünyaya gelmemden kısa bir süre sonra ayrıldı. Sonra ben üç yaşındayken, annemle birlikte akrabalarının olduğu Avustralya'ya gitmek üzere İngiltere'yi terk ettik. Annem orada fotokopi şirketi Rank Xerox'ta yıldız bir satış elemanı olarak iş bulmuştu.
         Tek çocuktum ... annemin işi dolayısıyla şehirden şehre taşınıp durduk, bu da pek çok farklı okula gitmem anlamına geliyordu. Hiçbir okula gerçekten yerleşemedim, bunun sonucu olarak da bol miktarda zorbalığın sıkıntısını çektim. Ortama uymayı ve arkadaş edinmeyi daima biraz fazla zor bulurdum, bu da belli ki kalabalığın arasında göze çarpmama yol açıyordu. Okulda bu hiçbir zaman iyi bir şey değildi. Batı Avustalya'daki küçük Quinn's Rock kentinde uyumsuz bir kaçık olduğumu düşünen bir grup çocuk tarafından taşlandım. Bu olay sinirlerimi harap etti.
         ... Annem seyahat ederek çalışıyor, sürekli toplantılara gidiyordu, o yüzden fiili olarak bir dizi dadı ve bebek bakıcısı tarafından büyütüldüm. Yanımda nadiren birileri olurdu.
         ... Babam İngiltere'de kalmıştı, o nedenle ziyarete gelemiyordu ama yolladığı hediyeler konusunda çok cömertti.

        * Annem bana sık sık seyahatlerimizden bahseder ama çok az şey hatırlıyorum.
         Hatırladığım bir şey var ama. O da bu yolculukların büyük kısmında yalnız olduğum. Bir sene Las Vegas'a gittik, annem zamanının çoğunu kumarhanede geçirdi, beni de odada bıraktı. Yapacak hiçbir şeyim yoktu, ben de televizyon seyrettim. Pek umurumda olmazdı ama izle-öde yayınıydı ve benim de ona erişimim yoktu. Böylece bayramı otelin kendi kanalındaki tek bedava programı durmadan seyrederek geçirdim. Dolly Parton'la Noel Özel. Dolly Parton'un 'N'aber millet?' demesini saatler boyunca tekrar tekrar izlemenin nasıl bir kabus olduğunu hayal edebiliyor musunuz? O program yüzünden arada sırada uykumdan ter içinde uyanıyorum hala.

        * Annemin Noel kutlaması anlayışı ikimizin çıktığı seyahatlerde bolca para harcamaktı. O zamanlar epey para kazanıyor olmalıydı, çünkü bayağı müsrif gezilerdi bunlar. ... Amerika'ya, Tayland'a, Hawaii'ye, Singapur'a uçtuk.

        * ... On ya da on bir yaşlarındayken... Noel'i ... babam, o zamanki karısı Sue ve o sıralarda üç yaşlarında ... olan üvey kardeşim Caroline'le geçirdim. ... Oraya giderken annemin ... Caroline'a oyuncak bebek aldığını hatırlıyorum. Bebek, salladığınızda üvveee diye bağıran türdendi. Caroline daha çok küçüktü, ben de onu oyuncak bebeğinki gibi sesler çıkarmaya teşvik ediyordum. Babam bundan çok rahatsız oluyordu.
Geriye dönüp bakında babamın beni daha o zamanlardan, o yaştayken bile sorunlu bir kişilik olarak gördüğünü anlıyorum.


- Yazım-Basım Hataları -

        * Sf/ 36
         Bu sürekli taşınmalar geleneksel, aile geçirilen Noel kutlamasını pek yapmadığımız anlamına geliyordu.

        * Sf/ 153
         He bu hayatta, hem de diğerinde.

                                                                                              MART 2016




ARKA KAPAK –

Bob ve James'in sıcak dostluğu, yeni bir Noel macerasıyla tekrar okurlarıyla buluşuyor.

James bulduğu yaralı kediyi sokaklardan kurtardığından beri hem ikisinin hem de Sokak Kedisi Bob ve Bob'un Dünyası kitaplarını okuyan milyonların hayatı değişmiş, James ve Bob eşsiz bir arkadaşlık kurmuşlardı.

Bob'un Armağanı'nda ise James, sokakta geçirdiği Noelleri ve Bob'un ona en zor zamanlarında nasıl yardım ettiğini hatırlarken aynı zamanda Noel'in gerçek anlamını da kavramaya başlıyor. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder